Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Han menar att smärtan byggs upp hela tiden (delvis för att man förväntar sig smärta men också rent kemiskt i hjärnan) och genom att ge en rejäl smärtblockad och gärna lite lugnande också (hjälper till att "nollställa hjärnan") så bryter man hjärnans smärtbanor och man börjar liksom om på nytt igen.
Det hela är faktiskt förbannat krångligt att förklara! Tänk på att Nobelpriset har gått till den som förklarade varför det hjälper att blåsa på sår (den sk gate-teroin)!
Hoppas det blir bra i vilket fall!
Sonja, ja, lite wow faktiskt. Jag fick samtalet medan jag var i mataffären. Min enda utflykt från sängen för idag.
Åh, renköttgryta lät gott!
didis, är det sant ang. Nobelpriset? coolt.
Hmm, jag kunde ha svurit på att de fick Nobelpriset för gate-teorin men när jag googlar hittar jag det inte så det har jag väl drömt. Revolutionerande var det i vilket fall!
Här finns en länk för den som, lite lättfattligt, vill se vad gate-(eller grind-)teorin innebär.
en.wikipedia.org/wiki/Gate_control_theory_of_pain
Tycker du förklara alldedes utmärkt.
Blev bara sååå besviken idag eftersom det kändes SÅÅ skönt efter att jag var inne igår..
Hmm förlåt, men är det ok att jag inte läser igenom det som stod där!!?
haha jag hann läsa halva första raden innan jag rynkade på näsan!!
Ghaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa nu börjar det smaka var igen!!! Jag SPYR!!!
Ok nu ska jag försöka SLUTa prata om min äckliga mun!! Det är bara så att den tar upp hela mitt liv just nu!!
Och det är ganska svårt att sluta tänka på pulserande var i munnen!
God kväll tanter och tack för vår fika-stund, Didis! Det var så trevligt! Om jag inte hade min vaccin-tid att passa och det det där jobbsamtalet som skulle komma, hade vi kanske suttit kvar tills de skulle stänga! Nu är jag vaccinerad och det känns än så länge inget alls. Maken har visat vad han köpt i Ullared, bl a en jättefin adventsljusstake från Skeppshult i gjutjärn som jag skall ha på mitt kontor. Ja, visst, han är snäll, men är ändå lite rädd för hur det blir när Siena kommer nästa vecka. Men kommer gör hon!
Och så var det massor av kramar här, till Canttant, Frulle och Lilla Bruden. Bilverkstäder är märkliga ställlen. Klart att det är deras ansvar när bilen står på deras område. Kontakta omgående ditt försäkringsbolag och stå på dig
Det är ju jätteviktigt om du ska förstå varför du har ont!!
Haha! Jag skulle också ha rynkat på näsan men det är så´nt halva min grundutbildning handlade om!
Va´?? Sa jag att jag skulle läsa om magnetkameratekniken idag?? Kan jag inte påminna mig! Vem bryr sig om T2-viktade bilder och protonvektorer ändå??
Förresten har de i vilket fall fått Nobelpris för magnetkameran så hur sjutton skulle jag kunna fatta något av det då???