• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Ninnnis

*hjärtar ankungens rörelser*

Lanovia, var matchen så tråkig? Det var en massa poliser på stationen i Gbg, jag bytte tåg där precis efter att matchen hade slutat. Jag lyssnade på matchen i mobilen, även om det inte var den jag var mest intresserad av egentligen *jublar tyst*

Ingis, det låter som att din syster skulle behöva se situationen lite utifrån, då kanske hon inser hur illa det faktiskt är?

Vilken bedårande liten Bellabus, förresten!

Jag sitter på tåget hem från Norge nu, passerar precis Hässleholm. Har haft en supermysig helg med familjen, har blivit ompysslad, pratat och bara varit. Det gjorde gott för både kropp och själ!

Nu väntar en hektisk vecka eftersom min kollega har fått pisksnärtsskada efter att ha blivit påkörd och min närmsta chef har skadat ledbandet i axeln... Imorgon måste jag därför jobba 07-17... Får nog passa på att sova lite på tåget

• passionsblomman

SA jag förresten att min sista lilla kissekattonge åkte idag? Ända till Öland har hon flyttat nu och de hade fallit pladask för henne när de såg henne i min annons. Jag undrade ju lite försiktigt hur det kunde komma sig att de inte tog en av alla andra förtiarton som både är yngre och ligger öovanför min annons.

Men det var just henne de ville ha. OCH lilla tösen gick rätt fram till tjejen, gjore åttor runt hennes ben, kröp upp i knät på henne och tryckte nosen mot hennes bröst och S-P-A-N-N så hela hon vibrerade.

Saken var biff!

-Jag hade kanske redan berättat allt det där... *minneslucka*

• passionsblomman

Här har min son har haft ett totalt sammanbrott med full tårfontän och fullständigt ylande hemlängtan.
    Detta trots att han haft kompis både hela fredagen och idag.

"Det bara kom över mig" snyftade han.

Det går inte att stå ut med, utan jag gråter också när han är så ledsen över att ha sina bästisar så långt bort.

Nu tänker jag planera någon slags träff med dem så han fattar att de finns kvar.

• Ninnnis

Usch, Blommis! Jag förstår att det skär i hjärtat när sonen är så ledsen! Kraaaaaaaam till er båda!

Men vad gulligt att kissen fann sig väl tillrätta direkt

• lanovia 08

Hehe... nej Ninnis matchen var inte så tråkig, eller ja efter 2-1 var det ju ändå kört.
    Men vi hade varit på långpromenad innan, tipspromenad som var 7 km och tog över 2h att varva så jag var helt slut när vi väl satte oss.

Har du haft det bra i Norge?

Blommis, se sin son gråta måste vara bland det värsta som finns. Kramar er båda. tror absolut det kan vara en bra idé med en kompisträff.

• Ninnnis

Du förstår jag att du blev lite pömsig...

Jag hade det jättebra hos familjen, det var precis vad jag behövde

• lanovia 08

Får en känsla av att det har hänt en del här i tråden under lördag och söndag men jag hinner inte läsa tillbaka just nu.

Här har helgen varit bra ialla fall. Maken och pappa jobbade på i lördags med badrummet. Nu har vi en dusch och enbart en dusch kvar där, tar sig dit gör man på ett högst provisoriskt golv. Efter idag har vi nog inte ens en dusch. Då blir livet lite mer intressant.
    Mamma och jag var på shoppingrunda för hon tyckte jag behövde nya mammakläder (och hon hade rätt) och ansåg bestämt att hon skulle betala dem. *tacktack*
    Under em/kväll var vi hos mina svärisar. Det var trevligt och gott. vi fick med oss massa barnkläder hem som maken o hans syskon haft. inte nyaste fashion men duger absolut att kräkas i hemma. Men givetvis hann svärmor reta upp mig lite också, kommentarer som "graviditet är ingen sjukdom" och andra skumma åsikter kan få mig lite grinig. Skitsnack om en gravid på hennes jobb som inte klarar jobba mer än 50%, ja nej nu skall jag sluta skriva om detta för jag vill inte bli arg igen.

Igår åkte mamma o pappa hem, pappa kommer idag igen, men vi hade en hel dag för oss själva. Var väldigt trevligt.

• lanovia 08

vad bra!

Ninnnis skrev 2009-11-02 08:21:45 följande:
    Jag hade det jättebra hos familjen, det var precis vad jag behövde
  • Ninnnis

lanovia 08 skrev 2009-11-02 08:27:15 följande:
    vi fick med oss massa barnkläder hem som maken o hans syskon haft. inte nyaste fashion men duger absolut att kräkas i hemma.
Svar på tråden I vått och torrt och väntan