lanovia 08 skrev 2009-10-28 07:57:38 följande:
Här har ni en som är helt slut idag. När mannen väl kom hem så rann ilskan rätt snabbt av. jag sa vad jag tyckte han sa hur han tänkt och där fick det vara bra. Men däremot så satte syndafloden i gång i alla sin kraft, ojoj vad jag grät. Det rann tårar över hur ful, stor och fruktansvärt oattraktiv jag blivit, så oattraktiv att maken inte ens vill ha sex med mig längre (tja detta var väl kanske inte sant men sådan kände jag mig igår) De rann för att mina fingrar svullnat så mkt att jag inte kan ha förlovnings- o vigselringarna på mig längre. De rann för att jag pga graviditen inte kan hjälpa till med renoveringen så som jag vill. Med andra ord jag lyckades nog komma på allt oväsentligt som går att komma på och stortjuta över detta. Glädja mig över allt underbart är ju onödigt. *ironisk*så idag är jag psykiskt helt slut och har nog inte världens snyggaste ögon, lite smått svullna.
Hörre du söta stumpan....nu tar du o inser att du e en graal (heligt kärl) o drar ner på tempot....du behöver ta det lugnt o lägga all energi på spillvinken...pluss så behöver du lagra energi för sluttampen på graviditeten o förlossn.
Gravid är du en så kort tid i livet...medans renoveringar kan dyka upp mer frekvent...
O vacker är du! Vare sig du kan ha ringarna eller ej (o den vätskan försvinner fort e förlossn kan jag lova).
Njut av tillvaron till max o pyssla om dig....för sen när spillevinken änligen ligger o din famn....då har du varken tid eller tankar på dig själv.
Låt maken ta renoveringen.....du tar hand om det absolut viktigaste i båda era liv. Tänk som så att du kanske inte kan renovera....men tänk på din make....han kan def inte föda ert barn....så känn dig def inte värdelös för att du inte kan renovera.....Moder natur har bara fixat arb.fördelningen!