Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

    I vått och torrt och väntan

    Fjällbruttan skrev 2009-08-24 15:57:53 följande:
    Halloj!!Andbeyond, så strålande vackra ni var, och ser så lyckliga ut så man blir tårögd! Förstår att du älskade Blommis bukett Hoppas att ni får en underbar resa!Ingis, Ploppa?? Jag vill höra det ploppet Fast jag vill nog inte bli ovän med dig, böcker där solen inte lyser verkar en anning...ehh.. obekvämt Lanovia, VAD VAR DET VI SA?? Ät och må gott, din kropp är så smart att den inte behöver din korkade svärmor!Jag är fet som en gris men har fixa 3 graviditeter ändå utan diabetes (vilket BM alltid gormat om) och ungarna har varit normalviktiga, två av dem tom. ganska små,Så länge du äter mat och inte svullar i dig socker så är allt bra! Lyssna på tant nu Men vad fan gjorde du i ett tält?? Gravid?? när det finns varma sköna sängar... är du grav. luddig innanför pannbenet?? Ingig, snor förresten lite av Daa´s medusiner, förkylning och feber har slagit till här med Och mina indianer verkar gått vilse, har inget bra test hemma och min kompis som är borta har ett... men hon kommer hem ikväll Syns yttepyttesvagt streck o man kollar noga på ett såndär billigtest från billigatester så jag litar inte på det, dessutom molar det i magen....Blir väl ett minus ikväll ochså kommer indianerna cyklande imorgon!
    JAPP...jag har bestämt att det säger plopp...hahahhahaha!
    Hahhaha ja don´t mess with me! Obekvämt med bok där solen aldrig (bör) lysa är nog en söt underdrift!

    Ett streck är alltid ett streck....o molandet är alltid lurigt....det kan bero på både ock!
    *fortsätter att vissla o inväntar dyrare tester*

    *öser ut echinaforce o echinagard o vitaminer o whiskey, varmt te o varm vetekudde....kutar runt med näsdukar o näsdroppar osså*
    ALLT för er!!!! bara ni inte smittar mig!

    Men det är visst rätt vanligt att man blir lite tjock i näsan när man är gravid....slemhinnorna svullnar osv....var bara försiktiga med näsdroppar....jag har varit beroende av det o det tog TID innan slemhinnorna återhämtade sig!

    Här är det fullt ös på jobbet! Tårtan jag bakade blev så prisad både till smak o utseende..(spritsar folk ALDRIG grädde hemma? ...kändes lite som att jag gjort något en vanlig dödlig aldrig klarat av....men ja...ingenjörer... )o alla tyckte att vi kunde utöka våra konsulttjänster till att omfatta tårtor osså...hahahahhaa! De är för goa!

    Lanovia: Färgen blir säkert bra...testa på liten yta först..hehehehe...det är JÄTTESVÅRT att välja färger!
    Måste snart ta tag i färgvalen innomhus till huset....suck...ingenjörer är INTE bra på att klura ut färger...men tycka om en färg som sitter på en vägg....DET kan jag....får väl ha med mig en ncs-palett i väskan precis som Ernst!
  • ingenjörsbruden

    Ore: Va skönt att du sluppit foglossningar...de känns...har inte haft så mkt....men undviker man vissa rörelser o moment så klarar man sig bra. Rörlig är underbart!

    Åhhhh, Hvidis! Blir helt skakig när jag läser.....shit..snart är det min tur osså...oojojojoj
    Vem var paketet från? Så gulligt!

    Blommis: *har inga ord men kramar o kramar o kramar massor.....o hötter med näven åt bilskrället*

  • ingenjörsbruden

    Bruttan: GRATTIS! Tror det var färden hem från fjället med rumpan bar som gjorde det lilla extra!

    Leksi: Va roligt med inskrivning...men visst är det svårt att orka vänta!

    Jenny: Den som väntar på ngt gott...

    Ankis: Hur många är varslade? Är ni många som har lite att göra?

    *kryper upp i soffan med Blommis med hinkvis med näsdukar o tonvis med KRAMAR...blandar en hel balja med sangria o tar fram lååååånga sugrör.....*

  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-08-25 08:57:40 följande:
    Vi bor ju billigt så det är lugnt ekonomiskt iaf....
    Jobb ska det finnas fler av....man ska bara hitta dem....verkar vara som så att det är mkt som går via kontakter istället för via annonser.....

    Skönt att ni inte står på pottkanten med ekonomin iallafall.
    O man kan ju leva rätt billigt....vi måste verkligen snåla o skära i alla utgifter...Maken tom tyckte att jag skulle ta o lära mig att klippa honom....är ju ändå en 4000 per år som han lägger på hårklippning....
    Klipper ju redan mig själv...men det är ju mkt lättare....kort hår är ju SVÅRT tycker jag...men vi har en trimmer så jag får väl träna lite....någon som vet hur man använder en förtunningssax?! Klipper hej vilt överallt?!
  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-08-25 09:13:00 följande:
    Hehe...det var ett bra tips...Fast jag tvivlar på att jag får klippa i makens lockiga svall jag klipper mig typ 2 ggr om året så jag är billig i drift... men visst finns det många områden att spara in på....man lever ju oftast upp till den ekonomin man har...
    Ja visst är det så! Hahahaha lockigt svall är lättast att klippa när det är blött tycker jag själv...men mitt är iofs långt o inte tjockt....maken blir helt knäpp när han ska försöka klippa mig...det lockar o krullar upp sig fort!
    Maken har så tjockt hår så det är ung. som att hälla vatten på en gås när man försöker tvätta det.. ...så jag kanske ska köpa en motordriven förtunningssax!

    Ska införskaffa en receptbok med billiga o enkla recept....någon som har ett tips?

    Åhh jag är så pömsig idag... o sitter o försöker jaga fatt i arkitekter som har fel på telefonlinjen....stabilt...tur det finns mail...men den ligger säkert nere hos dem osså...hahahaha pessimist?....Jag?!
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-08-25 10:45:22 följande:
    Men VA!!!! BRUTTAN! GRATTIS!!! Gud, jag var så självupptagen igår att jag inte fattade att det var ett SÅNT plus du menade. Jag trodde du hade utslag för ÄL.*förvirrad*Shit vad roligt! *kramar jättehårt*Lanovia, jag tror M på kliniken ringer under dagen.Ankan, vad trist med varsel! MEN kanske är det våår Herres sätt att ge dig en mycket lugn sluthalva av din graviditet? Jag menar, du lär ju knappast få en ny tjänst med magen i vädret och då blir det ju nästan som att få havandeskapspenning eller så. Då kan du boa och ta hand om dig så som alla gravida borde få...Sedan får du ett nytt värstingjobb efter din mammaledighet! Ingis: BRA hit med sprit bara! Det behövs, för härhemma är hela familjen totalt genomförkylda idag! *fräser*Ninnis: VOVVE!!! Grattis till lilla den! Bild till galleriet??? Leksi: Vi hade inskrivning först v 10 och blodprov för järnvärden och urinprov för att kolla äggvita, samt blodtryck var väl typ vad som hölls koll på under graviiteten förutom att de lyssnade på hjärtat och mätte magen.UL hade inte vi förrän v16 och sedan fick just vi ytterligare ett för att moderkakan låg lågt (som på Hvidis). Det verkar ha blivit vanligare med fler UL tycker jag, de flesta jag känner "fick" bara ett.Jag tror man måste utgå från att allt är bra och normalt, annrs blir man ju galen av oro. Man kan ju ändå aldrig kolla allt innan födseln.
    *kutar som ett skållat troll o hämtar ytterligare ett par baljor...varm kir o apelsin i en, varm choklad med rom i en, whiskey i den största baljan.....o så massor med sugrör....slööööööörp...aaaaahhh....vickar ner baken bekvämt i soffan o hivar upp en bal med näsdukar o näspray....blåser några näsor o tar tempen på några brudar (I MUNNEN ).....lägger filtar om o bäddar ner alla förkylda bt-flickor*

    Hoppas att M ringer dig snart, Blommis, så du kan få lite mer kött på benen.

    Vi kommer att ha grymt många UL jämfört med många andra...CUB-testet, RUL v 18, RUL v32 o så ska vi på UL nu på måndag o kolla storleken på battingen....i skåne så får man UL i v 18 o 32...men det är inte alla landsting som har det så...man kan alltid gå privat om man vill.

    Bruttan: Hahahaha ska ni verkligen döpa pojkstackaren efter liften...hahahaha.....stackarn! Tycker iofs att Jan är bättre än Rut på en pojke... Men jag är lite gammaldags kanske?! Annars kanske Bo....efter Bo-den som ni huserade i...hihihihi Mitt minne är osså kasst....men som tur e så är vi beräknade till 090909...o det är rätt lagom att komma ihåg!
  • ingenjörsbruden

    Lanovia: Hahahah undrar om det har med hormonerna att göra...ju mer det tjatas desto mer anti känner jag def igen!
    *sjunker ner i soffan o surplar hela baljan med varm kir....mmmm..passar iofs bäst med vinterlandskap...men jag är så jäkla sugen på rödvin så jag tar kiren *

    Hmmm GBS...antingen så har man det eller så har man inte dessa baciller i urinen.....o man kan inte bli av med dem....oftast så är det inga problem.....mer än att man måste få pencillin 2 h innan förlossningen.....den infon som jag fick från BM o föräldragruppen....den infektionen du hade, bruttan, måste varit någon ovanlig form eller?

    Jag röstar för Bo-Jan!!! MOAHAHAHAHAHAA!
    Har själv dubbelnamn o det är ett jäkla åber....man får lära sig att svara på alla möjliga konstellationer av dubbelnamn....folk glömmer men det gör jag osså!
    Rut-låten verkar trallvänlig! Fint namn osså!

    Jaaaa...klart battingen måste ha samma födelsedag som Daa!!

    Kub o Nupp...är man över 33 så bjussas man på det i skåne....himla skumt att det ska skilja så himla mkt mellan landstingen....har hört att man får gratis vattengympa om man är gravid i Örebro....det hade ju varit gött!

    Vilket bra uttryck. *fokuserar: inte tänka in till sanning, inte tänka in till sanning...*
    Ingis är lost....eller jäkligt ytlig...iallafall inte tillräckligt djup!

    Tåååååååårta om en liten stund....slurp!

  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-08-25 15:32:54 följande:
    NU har jag äntligen fått samtalet från M på klinken.Tydligen misstänker man att jag ahft en infektion så att den del av äggledaren som ska se ut som en tratt istället har blivit som en säck. Bokstavligen säckat ihop alltså... höhö.Det är inget man kan göra något åt. Hon tror inte jag haft det under längre tid, utaaan de tror fortfarande att huvudorsaken till uteblivet plus är min oregelbundna ägglossning.Det är också så att chanserna visserligen minskar något, men absolut inte med 50% som jag trodde. Som någon sa här förut så kan visst den andra äggledaren dels kompensera och dels plocka upp mogna ägg från den som har säckat...Eftersom man ju ser väl vart follikeln har utvecklat sig länst så ska vi absolut hålla koll den här cykeln också, för bara ägget lossar i vänster så är ju ´hansen lika stor som vanligt vid insemination.Däremot tycker hon jag ska fundera över IVF ifall det inte blir ngt den här gången och sa till mig att ta det i lugn och ro när vi flyttat ner. Hon sa vidare att det på flera håll i landet är bra mycket billigare än det är i Sthlmsområdet och så kortare kö då.Så, det är den info vi har nu. *går och tar den sista hormonsprutan*
    Va skönt att det inte var så nattsvart som du trodde igår.
    Blir så glad av positiva nyheter!

    Ja just det...hohoho...Ninnis? *lägger magen tillrätta i sandhålet o fortsätter vissla......*
  • ingenjörsbruden

    Alltid en härlig morgon att läsa in allt som skrivits här under gårkvällen! Sen om jag kommer ihåg allt jag ville kommentera är en annan historia...hahahhaa

    Bruttan: Hmmmm hoppas att det var nidis...annars låter utvecklingen med liftbesök istället för bodbesök väldigt intressant!
    Tack för receptet på potatisbullar....*skriver ner* Maken ska alltid ha bacon till...onödigt tycker jag!

    Blommis: Jippie va roligt med så många intressenter! *fortsätter att knipa med tummar o tår* Högskoleprovet....ja men det klarar du nog galant! Om inte annat så är det en intressant upplevelse! Klart du ska själv ha koll på din butiks ekonomi...självklart tycker jag!

    Hviids: Va kul!! *kniper ännu mer med tummar o tår* Hoppas att allt är bra med hela familjen o att du pussar o klappar lillmuffin extra mkt från oss alla!

    Lanovia: *äppelkaka....MUMS...tar en stoooooor bit* Man måste varva med lite lugnare tempo mellan varven! Kul med fix med bröllopsfotona!
    O mysigt med träff med Daa!

    Daa: Låter jättemysigt med att konferera med kollegor o äta gott...o träffa lanovia! Hon är en attans trevlig tös!

    Jenny: förstår din julklappskänsla över tygerna! Önskar bara att jag hade kunnat sy! till alla!

  • ingenjörsbruden

    Jag är så sjukt trött.....skulle kunna somna på stället!

    Var helt färdig i går när jag kom hem...så det blev inte många knop....ugnsstekt falukorv o kokta makaroner....kände oss som studenter igen!

    Gick o la mig vid 21 o tog sovmorgon till 7 men är fortfarande trött...tur att jag inte ska jobba så många dagar till...behöver nog vila upp mig lite!

    Fladderbuset är ett buffbus nu...ligger just nu o försöker tänja ut min mage...tror det börjar bli lite trångt där inne....tur e väl det så buset inte bosätter sig där inne!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan