• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • lanovia 08

    Daa, yrsel gav med sig någonstans under mötet. Skönt.
    Har inte tänkt så mkt på det innan men slog mig när jag var yr förut att mamma sagt hon varit yr under sina graviditeter. Det vill jag helst slippa. Jobbiga var att jag kom på det nu, gäller att inte tänka det in till sanning.

    Ingis, nu får du ta det lite lugnt. Höggravid och springa runt så där. Nä sätt dig lugnt vid sidan om Blommis så får någon annan springa. Jag kan ta över lite.

    Blommis hoppas hon ringer sedan.

    Daa, skönt att gris-sjuka symptomen försvann.

    Bruttan, försök släppa oron. Brukar du oroa dig i början av graviditeterna eller är det något särskilt som hägrar just nu?
    Det här kommer gå vägen. Om 8 mån ungefär sitter ni där med ett 4e barn.
    Hur är det förresten med den infektionen du drabbades av sist, finns det risk att den dyker upp igen?

  • Daa

    Kul! Då måste vi nästan styra upp nåt
    lanovia 08 skrev 2009-08-25 11:55:19 följande:


    JA!!!!!!
    "det gäller att inte tänka det in till sanning", Lanoiva. Vilket bra uttryck. *fokuserar: inte tänka in till sanning, inte tänka in till sanning...*

    090909 är ett bra BF tänkte jag, för då delar Ingis batting födelsedaa med Daa
  • Fjällbruttan

    Nä.. Jan var tackochlov inte utanför, då hade jag skrattat ihjäl mig
    Men jag vet vad han har gjort ändå för hans fru ligger tre veckor före mig
    Deras första dotter är född 10 dagar före Saga så vi följs åt....kanske

    Oroar mig,,,jag hade ju GBS sist, det söker mig, men det blir nog prover varannan vecka och spec.mödra om jag vill... vill inte bli inlagd igen som sist med superinfektioner. Risken att jag har det ige är nästan 100% MEN det behöver inte ge bekymmer denna gång!

    Jag är 38... har tre friska barn, klart jag undrar om det går bra denna gång med.. sitter + kvar så blir det fostervattensprov senare, läskigt det med, men rent krasst har vi 3 friska barn med hela sitt liv här och väntar vi ett sjukt barn måste vi flytta, så ser vår verklighet ut.

    Urrk, nu ser allt nattsvart ut, men allt löser sig som han sa som sket i vasken

    jag får börja med att hppas att vi fixar 12 veckor först.. sen tar vi det därifrån!
    Tyvärr får vi inte göra NUPP och KUB, vårt landsting bjussar inte på det och även om jag ville betala för det så tar de inte emot, finns bara 1 tydligen som gör det i västerbotten... i alla fall för 2 år sen

  • ingenjörsbruden

    Lanovia: Hahahah undrar om det har med hormonerna att göra...ju mer det tjatas desto mer anti känner jag def igen!
    *sjunker ner i soffan o surplar hela baljan med varm kir....mmmm..passar iofs bäst med vinterlandskap...men jag är så jäkla sugen på rödvin så jag tar kiren *

    Hmmm GBS...antingen så har man det eller så har man inte dessa baciller i urinen.....o man kan inte bli av med dem....oftast så är det inga problem.....mer än att man måste få pencillin 2 h innan förlossningen.....den infon som jag fick från BM o föräldragruppen....den infektionen du hade, bruttan, måste varit någon ovanlig form eller?

    Jag röstar för Bo-Jan!!! MOAHAHAHAHAHAA!
    Har själv dubbelnamn o det är ett jäkla åber....man får lära sig att svara på alla möjliga konstellationer av dubbelnamn....folk glömmer men det gör jag osså!
    Rut-låten verkar trallvänlig! Fint namn osså!

    Jaaaa...klart battingen måste ha samma födelsedag som Daa!!

    Kub o Nupp...är man över 33 så bjussas man på det i skåne....himla skumt att det ska skilja så himla mkt mellan landstingen....har hört att man får gratis vattengympa om man är gravid i Örebro....det hade ju varit gött!

    Vilket bra uttryck. *fokuserar: inte tänka in till sanning, inte tänka in till sanning...*
    Ingis är lost....eller jäkligt ytlig...iallafall inte tillräckligt djup!

    Tåååååååårta om en liten stund....slurp!

  • Ankan80

    Hohooo Ninnnis!!!
    Hur går det med voffsingen?
    Och hur går det med BIM

  • passionsblomman

    NU har jag äntligen fått samtalet från M på klinken.

    Tydligen misstänker man att jag ahft en infektion så att den del av äggledaren som ska se ut som en tratt istället har blivit som en säck. Bokstavligen säckat ihop alltså... höhö.

    Det är inget man kan göra något åt. Hon tror inte jag haft det under längre tid, utaaan de tror fortfarande att huvudorsaken till uteblivet plus är min oregelbundna ägglossning.

    Det är också så att chanserna visserligen minskar något, men absolut inte med 50% som jag trodde.
    Som någon sa här förut så kan visst den andra äggledaren dels kompensera och dels plocka upp mogna ägg från den som har säckat...

    Eftersom man ju ser väl vart follikeln har utvecklat sig länst så ska vi absolut hålla koll den här cykeln också, för bara ägget lossar i vänster så är ju ´hansen lika stor som vanligt vid insemination.

    Däremot tycker hon jag ska fundera över IVF ifall det inte blir ngt den här gången och sa till mig att ta det i lugn och ro när vi flyttat ner. Hon sa vidare att det på flera håll i landet är bra mycket billigare än det är i Sthlmsområdet och så kortare kö då.

    Så, det är den info vi har nu. *går och tar den sista hormonsprutan*

Svar på tråden I vått och torrt och väntan