• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • lanovia 08

    Leksi vad kul att ha gjort första besöket. Bekräftelse på att allt ser bra ut dröjer tyvärr innan man får. Vi fick inte det förrän i v 14. Men det är ju olika hur de gör på olika ställen, tror en del får vänta tills UL, eller?

  • lanovia 08

    Villemoa hoppas du mår bättre idag!

    Nu skall jag iväg på möte. Är yr o konstig idag. Hoppas det släpper snart.

    Kram alla

  • ingenjörsbruden

    Ore: Va skönt att du sluppit foglossningar...de känns...har inte haft så mkt....men undviker man vissa rörelser o moment så klarar man sig bra. Rörlig är underbart!

    Åhhhh, Hvidis! Blir helt skakig när jag läser.....shit..snart är det min tur osså...oojojojoj
    Vem var paketet från? Så gulligt!

    Blommis: *har inga ord men kramar o kramar o kramar massor.....o hötter med näven åt bilskrället*

  • ingenjörsbruden

    Bruttan: GRATTIS! Tror det var färden hem från fjället med rumpan bar som gjorde det lilla extra!

    Leksi: Va roligt med inskrivning...men visst är det svårt att orka vänta!

    Jenny: Den som väntar på ngt gott...

    Ankis: Hur många är varslade? Är ni många som har lite att göra?

    *kryper upp i soffan med Blommis med hinkvis med näsdukar o tonvis med KRAMAR...blandar en hel balja med sangria o tar fram lååååånga sugrör.....*

  • Ankan80

    Ingis:
    De har eg. 2 tjänster för mycket för tillfället.
    Alla har lite att göra.

    Så det blir väl att jag åker o så får de andra gå ner i timmar....

    jaja...finns väl fler jobb ...

  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-08-25 08:57:40 följande:
    Vi bor ju billigt så det är lugnt ekonomiskt iaf....
    Jobb ska det finnas fler av....man ska bara hitta dem....verkar vara som så att det är mkt som går via kontakter istället för via annonser.....

    Skönt att ni inte står på pottkanten med ekonomin iallafall.
    O man kan ju leva rätt billigt....vi måste verkligen snåla o skära i alla utgifter...Maken tom tyckte att jag skulle ta o lära mig att klippa honom....är ju ändå en 4000 per år som han lägger på hårklippning....
    Klipper ju redan mig själv...men det är ju mkt lättare....kort hår är ju SVÅRT tycker jag...men vi har en trimmer så jag får väl träna lite....någon som vet hur man använder en förtunningssax?! Klipper hej vilt överallt?!
  • Ankan80

    Hehe...det var ett bra tips...
    Fast jag tvivlar på att jag får klippa i makens lockiga svall

    jag klipper mig typ 2 ggr om året så jag är billig i drift...

    men visst finns det många områden att spara in på....man lever ju oftast upp till den ekonomin man har...

  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-08-25 09:13:00 följande:
    Hehe...det var ett bra tips...Fast jag tvivlar på att jag får klippa i makens lockiga svall jag klipper mig typ 2 ggr om året så jag är billig i drift... men visst finns det många områden att spara in på....man lever ju oftast upp till den ekonomin man har...
    Ja visst är det så! Hahahaha lockigt svall är lättast att klippa när det är blött tycker jag själv...men mitt är iofs långt o inte tjockt....maken blir helt knäpp när han ska försöka klippa mig...det lockar o krullar upp sig fort!
    Maken har så tjockt hår så det är ung. som att hälla vatten på en gås när man försöker tvätta det.. ...så jag kanske ska köpa en motordriven förtunningssax!

    Ska införskaffa en receptbok med billiga o enkla recept....någon som har ett tips?

    Åhh jag är så pömsig idag... o sitter o försöker jaga fatt i arkitekter som har fel på telefonlinjen....stabilt...tur det finns mail...men den ligger säkert nere hos dem osså...hahahaha pessimist?....Jag?!
  • passionsblomman

    Men VA!!!! BRUTTAN! GRATTIS!!! Gud, jag var så självupptagen igår att jag inte fattade att det var ett SÅNT plus du menade. Jag trodde du hade utslag för ÄL.*förvirrad*

    Shit vad roligt! *kramar jättehårt*

    Lanovia, jag tror M på kliniken ringer under dagen.

    Ankan, vad trist med varsel! MEN kanske är det våår Herres sätt att ge dig en mycket lugn sluthalva av din graviditet?

    Jag menar, du lär ju knappast få en ny tjänst med magen i vädret och då blir det ju nästan som att få havandeskapspenning eller så. Då kan du boa och ta hand om dig så som alla gravida borde få...

    Sedan får du ett nytt värstingjobb efter din mammaledighet!

    Ingis: BRA hit med sprit bara! Det behövs, för härhemma är hela familjen totalt genomförkylda idag! *fräser*

    Ninnis: VOVVE!!! Grattis till lilla den! Bild till galleriet???

    Leksi: Vi hade inskrivning först v 10 och blodprov för järnvärden och urinprov för att kolla äggvita, samt blodtryck var väl typ vad som hölls koll på under graviiteten förutom att de lyssnade på hjärtat och mätte magen.

    UL hade inte vi förrän v16 och sedan fick just vi ytterligare ett för att moderkakan låg lågt (som på Hvidis).
    Det verkar ha blivit vanligare med fler UL tycker jag, de flesta jag känner "fick" bara ett.

    Jag tror man måste utgå från att allt är bra och normalt, annrs blir man ju galen av oro. Man kan ju ändå aldrig kolla allt innan födseln.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan