• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • passionsblomman

    Ja, det är inte nattsvart iallafall och bara man får bryta ihop lite ibland så brukar det gå att gå vidare sedan. Igår var det bryt.


    Ankan80 skrev 2009-08-25 15:42:08 följande:
    Ahh...men det låter ju lite lovande trots allt blommis!!
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-08-25 15:32:54 följande:
    NU har jag äntligen fått samtalet från M på klinken.Tydligen misstänker man att jag ahft en infektion så att den del av äggledaren som ska se ut som en tratt istället har blivit som en säck. Bokstavligen säckat ihop alltså... höhö.Det är inget man kan göra något åt. Hon tror inte jag haft det under längre tid, utaaan de tror fortfarande att huvudorsaken till uteblivet plus är min oregelbundna ägglossning.Det är också så att chanserna visserligen minskar något, men absolut inte med 50% som jag trodde. Som någon sa här förut så kan visst den andra äggledaren dels kompensera och dels plocka upp mogna ägg från den som har säckat...Eftersom man ju ser väl vart follikeln har utvecklat sig länst så ska vi absolut hålla koll den här cykeln också, för bara ägget lossar i vänster så är ju ´hansen lika stor som vanligt vid insemination.Däremot tycker hon jag ska fundera över IVF ifall det inte blir ngt den här gången och sa till mig att ta det i lugn och ro när vi flyttat ner. Hon sa vidare att det på flera håll i landet är bra mycket billigare än det är i Sthlmsområdet och så kortare kö då.Så, det är den info vi har nu. *går och tar den sista hormonsprutan*
    Va skönt att det inte var så nattsvart som du trodde igår.
    Blir så glad av positiva nyheter!

    Ja just det...hohoho...Ninnis? *lägger magen tillrätta i sandhålet o fortsätter vissla......*
  • Daa

    Skönt att det inte är nattsvart längre. *kramar om*


    passionsblomman skrev 2009-08-25 15:50:45 följande:
    Ja, det är inte nattsvart iallafall och bara man får bryta ihop lite ibland så brukar det gå att gå vidare sedan. Igår var det bryt.
    Nu är det slutjobbat för idag, så nu drar jag hemåt.
  • Fjällbruttan

    Hej...just nu är allt rätt dassigt, jag mår urk, vill bara sova, blöder som indianerna var på gång, så det blir nog ingen Bo-Jan ( ) och så har jag fått hämta Saga på dagis för de misstänkte vattkoppor! Blev så glad och sen så besviken när jag kom dit, det är ju för f-n ett myggbett hon har vid ögat! De pratade om att ryggen var prickig, ETT utslag som kan vara vad som helst! Men jag hoppas hela ongen e´prickut imöra!

    Du har så rätt så Ingis, förutom att antingen har man dem i underlivet eller inte, när de klättrar i i urinen är det inte bra! Då är det PC som gäller, mina hann dock rassla upp till njurarna och bli njurbäckeninflammation, det är defenitivt inte bra, och jag prövade två ggr... detta trots att jag stod på låååång PC-kur tillslut. Saga och jag hade pc.dropp under förlossningen och det gick bra

    Blommis, positivt info trots allt Vad skönt, och tänk nu när du får ruggigt mycket betalt för lilla huset oså har ni råd att göra IVF om inte landstinget bekostar det
    Mini-blomma beställes tack!  

  • Fjällbruttan

    Dubbelnamn...hehehehe...
    Dessa förekommer i min omgivning:

    Kjell-Håkan
    Olov-Daniel (nä, man vrickar inte alls tungan av sig när man ska säga det!)
    Jonas-Mikael
    Jon-Mikael
    Lars-Johan
    Anna-Sara

    och tadaaaaaa
    Vinnaren är:
    BERT-SIVE!!

    Hur fan hans mamma Syrena tänkte när hon döpte ungen är en enorm gåta

    Förresten har vi Amandus och Gabinus också....

  • Jenny står brud 090801

    Nu är jag hemma, så skönt det är att få någon eftermiddag på altanen i sol
    Och idag var det en riktigt bra dag, låg nämligen ett stort paket i min brevlåda (eller iaf avin till ett stort paket) Paketet hade inte fått plats där! Det innehöll 10 m tyg som jag köpt för ett tag sedan, härliga tyger som det skall bli barnkläder av är det tänkt... mönster som på 70-talet. Så nu skall jag sy till kompisen som fick en pojk för en vecka sedan. Kanske inte passar med rosa tyg med vita moln på en liten pojk :-O Men oj blev det tyget ändå :-O Får väl sy och lägga på hög till mig själv då

    Ni förstår säkert inte hur mycket jag älskar tyg, men var bara tvungen att skriva av mig lite...det positiva kanske smittar dessutom Tänk er som julafton när man var riktigt riktigt liten. Så känner jag mig i kroppen nu Nej nu hinner jag inte sitta här mer måste sy,sy, sy... återkommer när min abstinens lugnat sig lite

  • Fjällbruttan

    Färskt rött blod, blir ordentligt på pappret när jag går på toa...
    Samma sak med Saga så det kan ju vara en nidis, men det känns inte som det,
    vi får se, just nu har jag ställt in mig på att det blir ett minus och så låtsas jag inte om att det fanns ett + och så får vi börja leka kaniner i liften istället

  • Jenny står brud 090801

    Glömde ju skriva att det var skönt att du fick lite positiva nyheter oxå blomman.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan