• papriken

Gör man så?

Jag mottog i dagarna en inbjudan till min brors bröllop. Ca. 10 mil härifrån, kyrka sedan restaurangmiddag som kostar 500kr/pp exkl dryck. (!!) De hade inte ens hört av sig för att kolla om vi kunde det datumet nu mitt i semestertider..

Gör man så? är det inte lite märkligt?
    DYRT eller ska jag bara sluta gnälla? :)

• Svar på tråden Gör man så?
  • mindag2009
    Snäckan4 skrev 2009-06-17 14:47:46 följande:
    Du ser verkligen INTE ett dugg gravid ut på bilderna. Förlåt mindag2009 om det inte var din mening att plumpa dig, men efter allt du skrivit har jag svårt att tro annat än att du var dryg...
    Om du tittar lite högre upp så bad jag om ursäkt!
  • didis

Ibland kan man känna troll på lukten, ibland märker man dem först när de okänsligt klampar omkring.

Men man får förstå dem, det är inte lätt att känna om något hamnar under deras ludna fötter. Och att hålla reda på svansen är svårt, den sopar lätt till folk i förbifarten.

• SunsetDec

Hahahha Fan va smidigt att lyckas vara såpass dryg och skrytig att folk retar sig och sen när mindag2009 skall, snällt menat antar jag, kommentera en vacker klänning så skriver hon: "jag ska tipsa min vän som också är gravid när hon gifter sig" till en tjej som inte var gravid!
    hahahaha :) Nästan lite rart!

Mina inlägg annars är att drömbröllop inte har med hur mycket pengar du spenderar utan vilken lycka ni och alla gäster känner.

Angående kuvertavgift såsom den diskuteras här kanske inte är supervanlig runt om i världen men i väldigt många länder, i större delarna av Sydasien,sydoastasien och i mellanöstern etc ger gästerna pengar till brudparet, ofta kontanter, ibland i ett kuvert som ges under festen och ingen tycker det är konstigt, så så konstiga är väl inte de svenskar som kör med kuveravgift?
    Vi gör inte det men då vi gifter oss i thailand betalar gästerna sina egna resor dit, vi bor i asien redan så det kändes naturligt, men klart hade jag, låt mig se 230 000 från farsgubben så hade jag bjudit hahaha...

• mindag2009

Men jag bad om ursäkt!

Haha! Men på inbjudan i asien så står det ju inte DU MÅSTE BETALA ANNARS KAN DU INTE KOMMA.
    Alla betalar hur mycket de vill, inte någon fast summa.
    Vi har eller har snart klart vårat hus i Thailand så jag vet faktiskt också hur det fungerar där.

SunsetDec skrev 2009-06-17 14:56:29 följande:
    Hahahha Fan va smidigt att lyckas vara såpass dryg och skrytig att folk retar sig och sen när mindag2009 skall, snällt menat antar jag, kommentera en vacker klänning så skriver hon: "jag ska tipsa min vän som också är gravid när hon gifter sig" till en tjej som inte var gravid! hahahaha :) Nästan lite rart!Mina inlägg annars är att drömbröllop inte har med hur mycket pengar du spenderar utan vilken lycka ni och alla gäster känner.Angående kuvertavgift såsom den diskuteras här kanske inte är supervanlig runt om i världen men i väldigt många länder, i större delarna av Sydasien,sydoastasien och i mellanöstern etc ger gästerna pengar till brudparet, ofta kontanter, ibland i ett kuvert som ges under festen och ingen tycker det är konstigt, så så konstiga är väl inte de svenskar som kör med kuveravgift?Vi gör inte det men då vi gifter oss i thailand betalar gästerna sina egna resor dit, vi bor i asien redan så det kändes naturligt, men klart hade jag, låt mig se 230 000 från farsgubben så hade jag bjudit hahaha...
  • mindag2009
    didis skrev 2009-06-17 14:55:37 följande:
    Ibland kan man känna troll på lukten, ibland märker man dem först när de okänsligt klampar omkring. Men man får förstå dem, det är inte lätt att känna om något hamnar under deras ludna fötter. Och att hålla reda på svansen är svårt, den sopar lätt till folk i förbifarten.
    öööö!
  • mindag2009

Hoppas att det står mycket roligt när jag kommer tillbaka för nu ska hunden hämtas från dagis!

• monkay

Villemoa: Tycker inte heller du såg det minsta gravid ut... förstår inte ens hur man skulle kunna tro det???

Underbar klänning och hela du glimmrade

Ursäkt eller ej, är oförskämt att skriva sådär från första början. Ingen klass på såna uttalanden!

• mindag2009
    monkay skrev 2009-06-17 15:11:37 följande:
    Villemoa: Tycker inte heller du såg det minsta gravid ut... förstår inte ens hur man skulle kunna tro det???Underbar klänning och hela du glimmrade Ursäkt eller ej, är oförskämt att skriva sådär från första början. Ingen klass på såna uttalanden!
    Men som du ser själv i hennes kommentar tillbaka så säger hon själv att det är många som har frågat om hon är gravid.
    Och ja, jag tyckte att hon såg gravid ut. Sen tycker jag att gravida kvinnor är det vackraste som finns, men det är en helt annan sak.
    Förlåt när vi väldigt OT
  • SunsetDec

Men jaja, ta det lugnt, det var ett j-a tjat om ditt thailandshus, vi vet att du har hus där och ingen är impad.

Mitt inlägg var ej riktat till dig fröken mindag utan allmänt då det diskuterats här om huruvida det är allmänt vedertaget i omvärlden med kostnad för kalaset/bröllopet!
    i´t not all about u

Men lycka till :)

• SunsetDec

Om MD2009 e troll så e hon successfullt sådant hon får mycket uppmärksamhet, så jag struntar nog åxå i att följa trådar som ger dålig energi.

Svar på tråden Gör man så?