• papriken

Gör man så?

Jag mottog i dagarna en inbjudan till min brors bröllop. Ca. 10 mil härifrån, kyrka sedan restaurangmiddag som kostar 500kr/pp exkl dryck. (!!) De hade inte ens hört av sig för att kolla om vi kunde det datumet nu mitt i semestertider..

Gör man så? är det inte lite märkligt?
    DYRT eller ska jag bara sluta gnälla? :)

• Svar på tråden Gör man så?
  • Bambi76

Du skrev det jag har tänkt

passionsblomman skrev 2009-06-17 13:17:48 följande:
    Jo, du skrev det, men att han räknat fel så att ni skulle lägga på mera. Du har också flera ggr både sagt att det är nästan 7-siffrigt, samtidigt som du minst lika många ggr sagt att du aldrig skulle säga vad ni lägger.Ni kommer ju alldeles uppenbart att bränna närmare en miljon kronor på att fira ert bröllop.Det måste väl vara vad nästan7-siffrigt innebär.Vad jag inte förstår är att du efterbara ett par timmar på forumet hunnit skaffa dig en så grundlig uppfattning om hur alla här gör och tänker.och hur du kunnat bli"trött på att läsa om" vare sig ditten eller datten när du är ny?Eller hur du kan veta att folk tycker du ska skicka pengarna tiill afrika istället samtidigt som du är säker på att den som undrar hur du tänker bara är avundsjuk.Du stormar fram med dunder och brak i flera trådar samtidigt där du rasar (för att använda ett kvällstidningsuttryck) över folks förfärliga beteende, samtidigt som du verkligen tar alla chanser att flasha det flådiga livets detaljer, så var inte så förvånad om folk undrar vem du är, vart du helt plötsligt kom ifrån och om du verkligen är på riktgt, för dina olika berättelser går i mycket rätt låmgt utanpå vad de flesta ens föreställer sig. Som att din man friade genom att komma ridande på en vit häst i peken efter att dina vänner kidnappat dig och ställde till med värsta festen för er.Jag säger inte att du inte ska säga vad du tycker. Men jag säger -igen-att du har mycket att vinna på att ta det lite piano i början, lära känna folk och också tänka på HUR du säger vad du tycker.Din tråd om lyxbröllop tex, är tillsin första halva bara en fet smäll på käften till alla som inte har ett lyxbröllop. Den är ingalunda bara en glatt startad intressetråd, utan i högsta grad värderande och hela rubriken är såpass uppseendeväckande att de flesta antagligen kollar vaffan det DÄR var nu då.Det tror jag du fattar egentligen och det gör migundersam över dina egentliga syften.
  • Villemoa

Ja, jag gillade min klänning jättemycket men jag var inte gravid när jag gifte mig eller är det nu, det enda jag var/är är lite rund om magen.

OT eller inte, kommenterade bara något du skrev tidigare så det var väl också OT antar jag.

mindag2009 skrev 2009-06-17 13:53:47 följande:
    liiiiteOTMåste säga att den var riktigt fin din bröllops klänning.Ska tipsa min kompis om den klänningen, hon kommer också att vara gravid när hon gifter sig!
  • JS76JS

Måste också hålla med EM ikström om att mindag2009 är en frisk fläkt härinne. Jag tycker att det är intressant att läsa en lite mer annorlunda tråd om någon som spenderar "big time" =)

Vi har inte heller något budget bröllop men vi spenderar inte heller över 150 000:- Allt är ju relativt hur mkt man spenderar.

Men sedan vill jag även passa på att säga att vi som har det så bra ekonomiskt också borde bidra mer till människor i världen som inte har det lika bra. En tanke...

• JS76JS

och TS: jag tycker inte att det är konstigt med en kuvertavgift, tror det kommer att bli allt vanligare.

• mindag2009
    Villemoa skrev 2009-06-17 13:57:00 följande:
    Ja, jag gillade min klänning jättemycket men jag var inte gravid när jag gifte mig eller är det nu, det enda jag var/är är lite rund om magen.OT eller inte, kommenterade bara något du skrev tidigare så det var väl också OT antar jag.
    Men OJ FÖRLÅT, det var verkligen inte meningen att förolämpa dig.
    Din klänning var iaf jätte vacker.
  • Villemoa

Nej, det blev jag inte heller. Du skrev att din vän också är gravid när hon gifter sig så jag ville bara tydliggöra att jag inte är det Är van att folk tror att jag är gravid

mindag2009 skrev 2009-06-17 14:05:41 följande:
    Men OJ FÖRLÅT, det var verkligen inte meningen att förolämpa dig.Din klänning var iaf jätte vacker.
  • mindag2009
    passionsblomman skrev 2009-06-17 13:44:13 följande:
    DEt är synd att du redan hade såpass förutfattade meningar. Det är inte en bra utgångspunkt.Forumet är i ständig rörelse. De flesta här var inte med när din kompis var.Vad gäller din tråd så hade det kanske varit bättre att be en moderator ta bort den och starta en ny med e n inte fullt så dålig rubrik. Starta den som en grupp-tråd och döp den till "vi som har spenderbyxorna på " eller nåt.
    Jag har gjort så nu att jag inte kommenterar saker som inte handlar om att planera bröllop. Så då får jag hoppas att folk ledsnar
    För varför ändra rubrik när det precis är som det står i rubriken! Vi vill varken att våra gäster ska betala eller äta på papp-tallrikar.
  • passionsblomman

Äsch, gör dig inte till ett fån nu tjejen.
    Då tappar du verkligen alla chanser hos mig.

Duu fattar mycket väl-eller borde åtminstone fatta-att det framstår aom att om man inte väljer lyx så har man valt papperstallrikar. Något som jag tror en försvinnande liten del av folket här tänkt äta sin middag på.
    Även om det också förekommer.

Du behöver inte ställa dina val i relation till andras, du behöver bra göra dem för egen del.

Din rubrik är nedlåtande mot dem som inte tillhör din exklusiva klubb. Vill du vara ironisk så vänd den mot dig själv istället.
    Mitt förslag om spenderbrallorna var allvarligt menat, för det skulle påtminstone verka som du har lite glimten i ögat.

mindag2009 skrev 2009-06-17 14:09:45 följande:
    Jag har gjort så nu att jag inte kommenterar saker som inte handlar om att planera bröllop. Så då får jag hoppas att folk ledsnar För varför ändra rubrik när det precis är som det står i rubriken! Vi vill varken att våra gäster ska betala eller äta på papp-tallrikar.
  • Snäckan4

Du ser verkligen INTE ett dugg gravid ut på bilderna. Förlåt mindag2009 om det inte var din mening att plumpa dig, men efter allt du skrivit har jag svårt att tro annat än att du var dryg...

Villemoa skrev 2009-06-17 14:09:04 följande:
    Nej, det blev jag inte heller. Du skrev att din vän också är gravid när hon gifter sig så jag ville bara tydliggöra att jag inte är det Är van att folk tror att jag är gravid
  • kullaberg

Jag håller med Snäckan4. Jag kollade i Villemoas album och fick gå tillbaka flera gånger för att se om det stod någonstans att du var gravid, för jag tycker verkligen inte heller att du ser gravid ut! Men fin var du!

Svar på tråden Gör man så?