• Nalle Puh 40

Är du/ni nöjda med era bröllopsfoto?

Är alla här nöjda med sina bröllopskort?

Vi var hos en fotograf innan kyrkan men han var superstressad eftersom han hade tre brudpar och jag kände att vi inte alls hann med allt som vi ville ha fotat Hade skrivit en lång lista med saker vi ville ha med...

Efter kyrkan fotade vi lite själva med familjen och de korten blev sådär (många blev bra men långt ifrån alla)
    Ångrar så mycket att vi inte tog med någon kompis som är duktig på att fota dit...

Har alla ni andra fått kanonkort från fest, kyrka och fotograf?

Kort betyder så mycket för mig och det går ju inte direkt att "fota om dem"...

Är verkligen ett I-landsproblem men tyvärr är detta något som jag tänker mycket på men hoppas nu att fotografens bilder är bra iaf...

• Svar på tråden Är du/ni nöjda med era bröllopsfoto?
  • utvald

Åh vad jag tycker synd om dig...vi e inte gifta än men har varit hos fotografen en hel timme och pratat om hur vi vill ha bilderna så de verkligen kan börja på en gång vi kommer.....

• utvald

Åh vad jag tycker synd om dig...vi e inte gifta än men har varit hos fotografen en hel timme och pratat om hur vi vill ha bilderna så de verkligen kan börja på en gång vi kommer.....

• Humlan66

Nej jag tycker inte alls det är ett I-lands problem för när festen och dagen är över så har ni ju bilderna kvar, så självklart är dessa MYCKET viktiga.

Dåligt av fotografen att ta på sig flera brudpar med så kort marginal- väldigt oproffsigt skulle jag vilja säga

• Boomtown

Vad tråkigt att det blev så för er! Jag har också funderat på om alla är nöjda. Vi ska gifta oss i augusti så jag vet ju inte hur det går för oss än. Men jag anar att jag kommer att bli besviken. Jag är jättekräsen och jag har en miljon ideer som jag förstår att du också hade. Och det är ju inte lätt att stå och klämma fram det till en stressad fotograf. Jag har mailat vår fotograf lite och frågat om vi kan ta upp mina ideer men inte fått någon respons tillbaka på det. Det känns ju lite sådär tråkigt. Jag vet att han håller hög kvalite men att det lätt blir uppstyltade tråkiga bilder. Men å andra sidan så är det vad vi har råd med. Jag ska dock ha syrran med som är fotointresserad så jag hoppas att hon räddar upp läget lite.
    Jag håller tummarna för att era bilder från fotografen blir bra.

Har du några råd till oss blivande brudar?

• MissieA

Väldigt tråkigt Vi är jättenöjda med våra bilder och är så nöjda med bilderna & filmningen för det finns kvar för alltid.

Mitt råd till blivande brudar är att ni bokar in mer än 1 timme så man inte behöver stressa. Vår fotograf fotade oss i 1,5 h innan bröllopet och sen även 4 h under vigsel & festen. Ännu ett tips är att ni ber gästerna fota mycket och samla ihop alla. Vi har fler underbara bilder från gästerna med.

TS: hoppas era gäster tog några

• Villemoa

Men vad tråkigt för er!

Vi är jättenöjda med alla våra bilder; både fotografens, de som togs med vår kamera och vännernas bilder.
    Vi hade fotograf med oss i 3h, 2h innan bröllopet och sen även 1h under vigseln och strax efteråt.
    Vi har fått bilder från fyra gäster hittills och väntar på resterande, på så sätt blir det många underbara bilder!

Som föregående talare säger så hoppas jag TS att era gäster tog många bilder!

• Nalle Puh 40

Jag håller på att "samla" in bilderna från våra gäster, många tog massvis av kort så några borde ju bli bra.

Vår fotograf var väldigt duktig och vi har sett många kort som han har tagit men det var jobbigt att han var så stressad

• Stitch

Vad tråkigt att ni inte är nöjda Nalle P.

Har ni sett bilder före bröllopet som fotografen tagit? Det är inte alla fotografer som tänker på att fota detaljer, speciellt mer traditionella studiofotografer är nog mer inriktade på själva porträtten tyvärr.

• Nalle Puh 40
    Stitch skrev 2009-06-09 08:10:13 följande:
    Vad tråkigt att ni inte är nöjda Nalle P.Har ni sett bilder före bröllopet som fotografen tagit? Det är inte alla fotografer som tänker på att fota detaljer, speciellt mer traditionella studiofotografer är nog mer inriktade på själva porträtten tyvärr.
    Ja, det har vi gjort och de är helt UNDERBARA men han var så stresssad. När vi var och "hälsade på" så visade han olika bakgrunder man kunde få på inomhusfotograferingen men det blev bara den "vanliga" (grå) för vi hann inte mer och det är sånt jag kan störa mig lite på tyvärr...
  • Hemlig2009

Vi har inte sett våra portträttbilder än men jag hoppas ju självklart att de är bra. Han var även med under vigseln och så tog vi en hel del bilder efteråt också. Men jag kände mig aldrig bekväm under fotograferingen så det kan ju mycket väl synas på bilderna. Tyckte de timmarna var jobbigast under hela dagen. Kände mig inte fin då det blåste mycket och jag fick sand överallt (var på stranden) och luggen låg inte där den skulle. Jag strålade knappast om man säger så...

Jag hade ju även med mig en annan fotograf under dagen samt att hon även fotade middagen. Hon har tagit underbara bilder måste jag säga. Idag ska vi dessutom göra en Trash the dress med henne, både jag och maken. Så nu får vi lite annorlunda porträttbilder om inte de första blev bra.

Stress är det värsta som finns på bröllopsdagen. Tänk på det alla blivande brudar!

Svar på tråden Är du/ni nöjda med era bröllopsfoto?