• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • Ninnalotta

johi77: *hehe* han måste använt den flitigt!

• patrikoannika

Vi ska göra en egen ring. Hittade i och för sig en som var nästan som vi tänkt oss på "Lyxxa", men eftersom den bara var nästan som vi tänkt oss, så får vi göra en egen. OM det inte blir så dyrt så att det inte går att lösa vill säga.

Ringen blir i vitguld med två fyrkantiga stenar. Den ena stenen kommer sitta på vigselringen och den andra stenen kommer gå ner över förlovningsringen (i röttguld) det blir sååå fint. Ringarna kommer vi sedan att sätta ihop så det blir som en stor ring, så att man inte fastnar med vigselringen när den "går över" förlovningsringen. (så sa de i smyckesbutiken att man gjorde)

Vi har färgtema rosa, grått och silver. Hade först tänkt rosa och grönt, men när efter vi sett trycksaker och kläder med rosa och grått, får det blir det i stället. För det kommer ju bli grönt också, med alla blommor som man har - då kommer ju det gröna med i alla fall. Blir nog bra det också.

Kram på er.

• johi77

Hantverkare ska väl eg inte alls ha ringar på sig Får alltså bli en tjock, bred och stadig ring till m2b. Dyr säkert då med....

PoAnnika - låter så snyggt med era ringar! Vi ska också göra "egen" ring av iaf vigselringen då vi tänker använda eget guld.

Vårt färgtema lutar nu åt cremé/vanilj och rosa och VITT såklart men det räknas väl inte som en temafärg? Älskar det gröna men precis som ni skriver så kommer det gröna ändå med i blommor å sånt.

Tycker det är kul med sån fart på vår sida! Nu åker vi bort ett dygn så jag lär få läsa ikapp sen. Lite bryggsegling står på schemat. Kramar!

• Ninnalotta

det går ur uselt med min packning..sitter bara och surfar på bröllopssidor...

vi ska ha "vårskogstema"....ni vet den där fina vårgröna och den rosa som japanskkörsbärsblom.
    längtar till vi ska ut och kolla på papper och prylar till inbjudningskorten!

• CiaLovesAndreas

johi,
    Då kanske jag ska hoppa över extension då. Tål verkligen att funderas på. Glömde säga att jag tänker satsa på tiara. Tror jag har hittat en jag vill ha på Glitter, har dock inte köpt den än.

Jag som jobbar inom vården får ju knappt visa upp mina ringar (Förlovnings- och vigselring)
    Jag får byta yrke

Ja, det är jätteskoj att det är fart på denna sida och tack allihop för all feedback jag får! Är ju så svårt att prata med mannen när han inte får veta hur klänningen ser ut.

Nu ska jag dock försöka slita mig härifrån. Vi ska gå ut en sväng på stan.
    Men jag lovar att ni kommer höra från mig igen
    Kram på er allihop!

• patrikoannika
    CiaLovesAndreas skrev 2009-07-24 14:13:56 följande:
    johi,Då kanske jag ska hoppa över extension då. Tål verkligen att funderas på. Glömde säga att jag tänker satsa på tiara. Tror jag har hittat en jag vill ha på Glitter, har dock inte köpt den än. Jag som jobbar inom vården får ju knappt visa upp mina ringar (Förlovnings- och vigselring)Jag får byta yrke Ja, det är jätteskoj att det är fart på denna sida och tack allihop för all feedback jag får! Är ju så svårt att prata med mannen när han inte får veta hur klänningen ser ut.Nu ska jag dock försöka slita mig härifrån. Vi ska gå ut en sväng på stan.Men jag lovar att ni kommer höra från mig igen Kram på er allihop!
    Mycket spännande att vara så traditionell - att mannen inte får se klänningen.
  • moule

Hej på er!
    Här kommer ännu en majbrud..

22 maj är vårt bröllop, längtar!!!

• CiaLovesAndreas
    patrikoannika skrev 2009-07-24 16:34:39 följande:
    Mycket spännande att vara så traditionell - att mannen inte får se klänningen.
    Ja, känns mest spännande så
    Men vi får väl se om jag kommer klara av det....jag menar, det är ju x antal dagar kvar

Välkommen hit moule! Ni har samma datum som vi och du är inte ensam om att längta
  • Fröken Strössel

Hej på er och välkommen hit moule! Här har det hänt en del idag, kul!

Har varit med mina syskonbarn hela dagen (2,5 och 4,5 år) så jag känner mig helt slut

Cia-Snygga inbjudningskort! Och jag håller med johi, till din romantiska klänning tror jag att det skulle passa väldigt bra med en kortare och lite tuff frisyr, kan ju bli hur bra som helst med tiara till också.

johi - Jag funderar också i dina banor, att ha en slarvig uppsättning med en kort slöja på kam långt bak.

Jag har lugg nu men ska låta den växa ut.

Min planering ligger lite på is nu, vet inte riktigt vad jag ska ta tag i nu faktiskt. Kanske ska pyssla ihop inbjudningskorten...

Svar på tråden MAJ 2010