• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • johi77

Frk Strössel - nu förstår jag svart band i midjan å cerise. Spanade på dina bilder och såklart ska du matcha ert bröllopstema. Du känns som en cool brud som vågar sticka ut lite! Själv är man ju så trökig så man kör på vitt, vitt, vitt, lite grönt å kanske lite rosa. Inte så originellt alls men men....

• CiaLovesAndreas

johi,
    Jag köpte mina skor nu i somras till en sommarklänning jag har. Men nu efter att vi bestämt att vi ska gifta oss så har jag användningsförbud på dem
    De är vita så det är ju dumt att smutsa ner dem

• johi77

Ja, nu får du stoppa undan skorna i garderoben Cia.... Det är ju bra att man ständigt har sin bröllopsradar på för rätt som det är så dyker man på dom rätta skorna, den rätta väskan, dom rätta ljuslyktorna mm mm.

• Fröken Strössel

johi77 skrev 2009-07-23 10:56:06 följande:

Frk Strössel - nu förstår jag svart band i midjan å cerise. Spanade på dina bilder och såklart ska du matcha ert bröllopstema. Du känns som en cool brud som vågar sticka ut lite! Själv är man ju så trökig så man kör på vitt, vitt, vitt, lite grönt å kanske lite rosa. Inte så originellt alls men men....
    Tack! Jag känner mig inte heller så orginell, cerise är nog en klassisk färg men spela roll. Huvudsaken att vi är nöjda, eller hur Vitt, grönt & lite rosa tror jag blir kanonfint!

Jag hade först tänkt att ha sidenband i cerise så jag kommer nog köpa både svart och cerise och sen får dagsformen bestämma!

Och jag håller helt med dig om skor, tror inte heller att man måste lägga så mycket pengar. Mina kostade 200kr
  • CiaLovesAndreas

Johi,
    Japp, de ligger i sin kartong och väntar nu
    Det roliga är att jag inte hade en tanke på att jag skulle kunna ha dem på ett ev. bröllop eftersom vi inte hade bestämt nåt då.

• johi77

Ett annat tips är också att fråga runt bland gifta vänner. Jag tror nog att det finns både små väskor, tiaror, slöjor, underkjolar mm mm i gömmorna om man inte har lust att köpa allt nytt. Dessutom alltid bra att be om att få se inbjudningskort, festprogram mm för att få inspiration! En regnig dag som denna älskar jag min dator och alla tusentals bröllopssidor!

• Fröken Strössel

Visst, vi får se positivt på regnet

Min favorit just nu är project wedding, vilket fotogalleri de har!

Jag är den första i min bekantskapskrets som gifter sig, spännande för att de som kommer inte varit på 100 bröllop det senaste året men också lite läskigt eftersom jag inte varit på så många bröllop själv och "vet hur det går till".

• CiaLovesAndreas

johi,
    Jag har ingen aning om hur jag ska göra med ev. färgtema.
    Vinrött känns ju rätt så självklart, men sen då?

• Fröken Strössel

CiaLovesAndreas skrev 2009-07-23 12:47:48 följande:

johi,Jag har ingen aning om hur jag ska göra med ev. färgtema. Vinrött känns ju rätt så självklart, men sen då?
    Jag tycker vinrött och beige är fint tillsammans eller kanske ljusgrått?
  • CiaLovesAndreas

Fröken,
    Grått skulle säkert vara fint. Tål att funderas på.
    Jag gissar att det röda kan gå igenom det mesta, inbjudningskort, tårtan, buketten, tärnklänningen...

Svar på tråden MAJ 2010