• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • Curre

Hej !

E de nån här som ska gifta er på stora holms säter?

Vi ska vara där den 1 Maj 2010.

Håller på för fullt me planeringen, fått vårat tryck o bestämt vårat färg tema. Ljus rosa, o lite blandade färger.

Har ni några smarta tips att ge nu såhär 9 månader innan den stora dagen??

// Erika

• dittdatten

Fröken Strössel: Ååh finns inte den klänningen i en lång modell? Den var ju jättesöt!!

• Fröken Strössel

dittdatten skrev 2009-07-21 19:08:52 följande:

Fröken Strössel: Ååh finns inte den klänningen i en lång modell? Den var ju jättesöt!!
    Tror tyvärr inte det, men du kan ju alltid ringa Nixa och kolla. Jag ringde dem tidigare för att vara säker på att "min" klänning kommer tillverkas nästa år också och de var väldigt trevliga och hjälpsamma.

Vad kul att ni tyckte klänningen var fin! Planerar att ha ceriserosa ballerinaskor till samt svart sidenband i midjan. Bukett med knallrosa pioner eller gerberor är också planen.
  • CiaLovesAndreas

Fröken Strössel skrev 2009-07-21 19:20:36 följande:

dittdatten skrev 2009-07-21 19:08:52 följande:
    Tror tyvärr inte det, men du kan ju alltid ringa Nixa och kolla. Jag ringde dem tidigare för att vara säker på att "min" klänning kommer tillverkas nästa år också och de var väldigt trevliga och hjälpsamma.Vad kul att ni tyckte klänningen var fin! Planerar att ha ceriserosa ballerinaskor till samt svart sidenband i midjan. Bukett med knallrosa pioner eller gerberor är också planen.
    Du kommer bli jättefin!

Jag tror jag vill ha mörkröda rosor i min bukett. Tror det kan bli bra till de röda detaljerna i min klänning.
  • Fröken Strössel

Tack

Röda rosor kommer passa jättebra. Rosor är så himla vackra och det finns ju en massa olika sorter att välja mellan också.

Har lagt in de skor jag ska ha i mitt galleri nu, blev så glad när jag hittade de för de är precis rätt färg. Kan inte gå i högklackat så ballerina blir perfekt

Vad ska ni har för skor?

• CiaLovesAndreas

Fröken,
    Ja, jag älskar rosor. Sen vet jag inte om jag ska ha lite grönt i också, eller om jag bara ska satsa på rosor. Det återstår att se.

Åh, vilka söta skor!

Jag ska ha ett par "tofflor" där det är öppet där fram. De är lite höga, men ingen klack direkt. Kan inte gå i högklackat.

• Megi

Så kul att läsa att fler tänkt ha två klänningr =) Ja funderar sj på det. Klänningen som jag ska byta om till finns i mitt galleri. O brudklänningen kommer vara större, me släp... Kommer inte kunna dansa i brudklänningen så därför blir det två.

• Fröken Strössel
    CiaLovesAndreas skrev 2009-07-22 07:40:16 följande:
    Fröken,Ja, jag älskar rosor. Sen vet jag inte om jag ska ha lite grönt i också, eller om jag bara ska satsa på rosor. Det återstår att se.Åh, vilka söta skor! Jag ska ha ett par "tofflor" där det är öppet där fram. De är lite höga, men ingen klack direkt. Kan inte gå i högklackat.
    Tack! Fint med skor med öppet fram! Jag "drömmer" lite om ett par "sex and the city skor" med hög klack och öppet för tårna men det känns som att det är viktigare att kunna dansa hela kvällen så det får bli ett par låga istället.

Jag gjorde ett fynd idag! Köpte 24 ljuslyktor för 40kr på Eko, inget speciellt men de kommer passa bra in i vår dukning. Väldigt nöjd måste jag säga
  • CiaLovesAndreas

Fröken Strössel skrev 2009-07-22 19:32:48 följande:

Tack! Fint med skor med öppet fram! Jag "drömmer" lite om ett par "sex and the city skor" med hög klack och öppet för tårna men det känns som att det är viktigare att kunna dansa hela kvällen så det får bli ett par låga istället.Jag gjorde ett fynd idag! Köpte 24 ljuslyktor för 40kr på Eko, inget speciellt men de kommer passa bra in i vår dukning. Väldigt nöjd måste jag säga
    Tack!
    Mina skor kommer inte synas så mycket så jag håller mig till bekväma skor. Men jag kanske ska tillägga att de är fina också Vill ju inte få skoskav det första jag får

Åh, vilket fynd!
  • johi77

Snuttfia - jättefina klänningar och den korta var ju fullkomligt bedårande! Attans, nu har ni fått in mig på såna tankar med... hmmm....två klänningar är ju roligt!

Fröken Strössel - du kommer vara så söööööt i din lilla spetsklänning, magisk! Underbart med lite färg på skorna, tror du inte det är fint att ha samma färg på bandet i midjan? Ååååå pioner

Skor har jag inte ens hunnit fundera på.... Men det blir säkert nån som är öppen fram men ändå med lite klack. Tror eg inte att man behöver köpa dyra skor på bröllopsbutiker utan till våren kommer det säkert många fina vita/ljusa skor i vanliga affärer.

Mitt bröllopsfix ligger nere några dagar, full rulle med semester och aktiviteter. Men det är hemskt roligt att läsa alla inlägg!

Svar på tråden MAJ 2010