• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • CiaLovesAndreas

Godmorgon tjejer!
    Vill bara meddela att jag sov som en stock i natt

Har ni tänkt nåt på vad ni vill ha för in- och utgångsmusik?

• Fröken Strössel

Hej tjejer! Cia, samma här! Vaknade utvilad vid åtta, härligt med semester

Det här med fotografering, velar lite mellan att be min syster eller anlita en "riktig". Har inga tvivel om att syrran klarar det galant men vill kanske inte lägga ansvaret på henne, vill att hon ska njuta av kvällen inte känna sig tvungen att ta en massa kort. Tål att tänkas på!

Min kille tycker också att det är lite fascinerande att jag orkar lägga så mycket tid på bröllopet redan nu och även om han inte tar så mycket iniativ själv så är han ett finfint bollplank och vet vad han vill så han kommer med bra input.

Musik! Utgångsmusiken är bestämd, blir "Ain't no mountain high" med Marvin Gaye och Tammi Terell. För ingång är denna högt upp just nu:

Fast vi funderar lite på om vi ska dansa vår första dans till den istället.

Under vigseln tycker jag att det är svårare. Men denna är klar, det är vår låt!

• dittdatten

Ni som tänkt skicka era inbjudningar istället för julkort, då skriver ni inget som har med jul att göra eller? Konstig fråga kanske,men jag har iaf tänkt ha ganska våriga färger eftersom vi gifter oss i maj. Och då,mitt i vintern,ska ett ljust,blommigt och pluttigt (eller nåt...) dimpa ner i brevlådan bland alla tomtar och granar. Förstår ni hur jag tänker?

• Veronicamy

johi... min man blev mycket mera intresserad av bröllopet nu när vi fann vårt ställe att vara på! han gjorde inbjudningslista som vi gick igenom sen, och även letar han band o musiker till dagen =)
    åhh det där med en vit mklänning dag efter var en braaaa ide. den kommer ja nog sno lite av dej!!!vi kommer nämligen ha en frukost samlad allihopa dagen efter bröllopet (vi kommer alla sova på samma ställe nämligen)

fotograf ska jag faktiskt också hitta någon, har en nära vän och min svägerska som e grymma på att fota men vill dem ska njuta av mitt bröllop så ja vill ha en som "bara" är där i jobbet och fotar hela brölloopet, festen osv osv =)

jag skulle vilja hitta på nåt kul med valsen man ska dansa. nåt roligt klipp i den så alla blir förvånade, bjuda på sej själv lite liksom :) vet inte vad bara...

• Veronicamy

dittdatten...exakt det där har ja med tänkt på.. får vi hur vi gör...vi skickar varje år julkort med barnen på så känns dumt o ta bort det för alla uoppskattar det så och istället kommer ett ljust kort med bröllopsinbjudning på.. vet itne hur vi ska göra.

• Veronicamy

johi o cia... vi har i en bröllopsaffär här en avdelning med begagnade klänningar, är ju toppen för folk som vill spara in på klänningen! Kolla i era affärer om dem har en sån avdelning?=) klänning e dyrt, den är såå viktig för mig men några 20 000 blir det då iiiinte hehe...

• CiaLovesAndreas

Fröken,
    Vi har musiken under vigseln klara (förutom psalmerna)
    Det blir:

och

Har en kär vän som ska sjunga.
    Funderar på filmmusik som in- och utgångsmusik.

Vi kommer troligtvis dansa till

dittdatten,
    Uj, jag tror inte vi kommer skriva nåt om jul. Fast å andra sidan så har jag inte ens börjat tänka på vad som öht ska stå i inbjudan.

• maj2010

Hej allihop!
    Vad kul att det har blivit mer liv i den här tråden nu! Själv har jag varit bortrest och legat lågt med planeringen ett tag.
    "Bara" 292 dagar kvar nu... Och inte mycket jag kan göra just nu. Tänkte ta ett varv i skoaffärerna och kolla om det finns nåt snyggt kvar på rean. Vill inte ha klassiska brudskor, så jag tänkte passa på att kolla nu medan det är säsong för sandaletter. Är det nån som har koll på när vår/sommar kollektionerna brukar dyka upp i skoaffärerna?

• patrikoannika
    Veronicamy skrev 2009-07-27 10:06:23 följande:
    johi o cia... vi har i en bröllopsaffär här en avdelning med begagnade klänningar, är ju toppen för folk som vill spara in på klänningen! Kolla i era affärer om dem har en sån avdelning?=) klänning e dyrt, den är såå viktig för mig men några 20 000 blir det då iiiinte hehe...
    Heeej Veronicamy!

Kul att ni hittat hit!

Här ligger vi lite lågt med planeringen. Tycker vi ligger rätt bra i fas med fixeriet. Vi funderar lite kring maten just nu. Ska man beställa catering? Eller ha egen kock?

Där vi ska ha festen (en bygdegård) finns fullt utrustat kök, men ingen servering eller så på plats. Så man kan ha både en egen kock och catering. Det får väl bli en kostnadsfråga...
  • johi77

Shit, jag blir helt uppstressad av att ni redan har koll på musiken *impad* Jag har ingen aning alls....

Ett par till oss hade

och hade dom inte varit så nära vänner hade jag snott denna idén. Makalöst fin låt att spela under vigseln, rysvarning! "Välkommen, välkommen hit vem du är....."

Svar på tråden MAJ 2010