• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • Bluebride

hej, här gnetar jag å hoppas på ett bröllop nästa år. men tänk om jag blir gravid.

• johi77

Bluebride - ja tänk om, vilken lycka! Att få barn är nåt speciellt och man kan ju faktiskt gifta sig med en söt kula på magen med! Jag hoppas på att du är en gravid brud nästa år som både blir fru och mamma 2010!

• Martinaa

Jisses va här skrivs när man är borta bara några timmar, haha! Men va glad jag blir när jag har nytt att läsa. Denna tråden är min absoluta favorit-tråd här på BT och jag blir ju nästan löjligt glad när det finns nya inlägg *rodnar*. Men som någon sa så är det skönt att kunna diskutera, älta och ventilera sig här på ett sätt många av oss nog inte kan göra annanstans. Sambon är inte riktigt så extrem som jag, och min värdinna verkar också tycka det är långt kvar... Det känns skönt att ni är lika planeringstokiga som jag här!

Angående fotografering så vill jag gå till en riktig fotograf och ta studiobilder, men det blir en timme eller max två. Att dra med henne/honom ut till vigsel och sånt kommer nog springa iväg massa i pengar. Utomhusbilder, vigsel- och festbilder hoppas jag min bror samt sambons farbror kan ta, som båda är mycket duktiga amatörfotografer.

Som någon annan skrev, så är det ring och foto som kommer bestå så det känner jag också får kosta lite extra. Klänning däremot har man EN dag, så där ska jag försöka spara ner genom att beställa från Kina och hoppas komma undan med cirka 2000-2500 kronor!

Snuttfia:
    Bilderna på din brors hemsida var UNDERBART vackra!! Jag som själv är intresserad av foto är mycket imponerad. Jättefina, och jag tror säkert han kan fota er på er bröllopsdag!

Nu gifter vi oss:
    Å vad roligt med en sjal stickad av din mor!! Jag ska nog be mamma om inte hon kan sticka/virka (?) en åt mig också! Sån där stor säkerhetsnål, köper ni det i samma butik? Hur och med vad ska du dekorera den?

Angående musik så skulle vi vilja ha Mauro Scoccos "Himlen runt hörnet" samt Elton Johns "Your song" sjungna i kyrkan. De är "våra" låtar! Problemet är bara VEM som ska sjunga dem. Vi känner inte direkt nån som är duktig solist... =/

• Fröken Strössel

cia. November rain är så fin! Vilken var den andra? Fick upp November rain i båda länkarna..

Nu gifter vi oss: Om det finns möjlighet tar jag jättegärna mönstret för sjalen, tack!

Angående fotograf. Tycker det är svårt att bestämma och om vi ska anlita någon så måste man väl boka det rätt snart antar jag. Får prata igenom det ordentligt med syrran och se vad hon säger. Hon kan ju fotografera inna vigseln, det stör ju inte hennes dag så länge hon inte måste ha ansvar under vigsel. Som sagt, det tåls att tänkas på.

Och jag håller med dig Martinaa, det är skönt att ha den här tråden att ventilera i!

• Martinaa

Cia o Strössel:
    Hmm... Jag fick upp Notheing else matters på båda länkarna!!

Nu gifter vi oss:
    Jag kan gärna ta mönstret också om jag får (martina@martinaa.se). Mamma kan väl egentligen det där, men skadar inte att ha nåt att utgå från

Idag började vi lite smått med inköpen till bröllopet! Vi var och tittade på tapet till inbjudningskorten samt festhäftena! :D Beställde en silvertapet som kommer på onsdag, längtar redan tills jag kan börja, hehe.
    Så fick jag veta att det finns en scrapbooking-butik i min stad som jag inte hade en aning om!! Jag har nämligen tänkt att "embossa" (en stämplingsteknik) och eftersom jag är total nybörjare på sånt här så känns det skönt att kunna gå in i butik och prata med nån innan man köper, istället för att beställa från nätet. Är lite halvt i extas och längtar tills jag får åka dit och köpa halva butiken, haha!
    (Jag bridezilla? Näääääää.... *visslar diskret*)

Har också gjort ett dokument i Excel där jag ska skriva upp precis ALLA utgifter som har med bröllopet att göra, från minsta lilla papper på fem kronor till klänningen och ringen och så vidare. Ska bli intressant (och skrämmande) att se vad vi slutar på i maj-juni nästa år... :-S

• CiaLovesAndreas

Uj, nu såg jag att det blivit fel.
    Men som Martinaa skrev så är det Nothing else matters - Metallica som är den ena.
    Den andra är:

Hoppas att det funkar nu

Jag hade tänkt att införskaffa min tiara idag. Men den var borta Så jag ringde min svägerska som bor i grannstaden, som var med när jag provade den. Så hon ska gå till butiken imorgon och se om den finns där. Håll tummarna, annars vet jag inte vad jag gör!

Sen gick jag till FACE och frågade hur tidigt man ska boka make up:en och hon sa att jag skulle återkomma eller ringa efter v. 33. Eftersom de har väldigt mycket i maj då det även är studentbaler. Så nu har jag bestämt mig för att vara först så jag får den bästa tiden

Martina,
    Vad skoj att du kan börja snart!

Uj, det där med ekonomin vågar jag inte ge mig på. Mannen tycker jag är snål så det är väl bäst att jag håller mig borta från sånt

• Martinaa

*håller tummarna*

Bra att vara ute i god tid om de är så poppis. Jag frågade min frisör och hon bad mig återkomma i januari

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Tack! (Om det var till mig )
    Funkade länken?

Jag ska också återkomma till min frisör i januari Då ska även klänningen beställas. Uj uj uj

• Martinaa

Klart de va till dig Cia!
    O nu gick länken till Shirley Clamp, En Saga.

Tänkte också beställa klänning i januari, så jag hoppas få lite plattare mage tills dess, hehe.

• nu gifter vi oss
    johi77 skrev 2009-07-27 17:32:40 följande:
    Shit, jag blir helt uppstressad av att ni redan har koll på musiken *impad* Jag har ingen aning alls....Ett par till oss hade www.youtube.com/watch och hade dom inte varit så nära vänner hade jag snott denna idén. Makalöst fin låt att spela under vigseln, rysvarning! "Välkommen, välkommen hit vem du är....."
    Ooooohhh vilket bra tips!
    Jag och J tycker jättemycket om Kent, vi funderar på att dansa första dansen till 'Utan din andetag'.

Vi letar en låt som våra folkmusiker ska spela vid ceremonin, som ingångslåt. De ska gå före följet och spela nyckelharpa och ev. också mandolin eller gitarr, vet inte säkert nu om det blir en eller två pers. DEN HÄR LÅTER BLIR JU PERFEKT FÖR DE INSTRUMENTEN. TACK!!!! Att jag inte tänkt på det själv!
Svar på tråden MAJ 2010