• Lindbergs fru

Vi som går in med våra pappor i kyrkan

Hej alla Blivande Brudar.
    Efter att ha haft mycket stridiga mothugg i andra trådar ang, ingång med sin pappa vid sin sida, startar jag denna tråd för oss som har bestämt oss och som vill utbyta frågor eller erfarenheter ang detta ämne.

Är det någon här som redan har gift sig och gjort det på detta vis?
    Hur gjorde ni då?
    Hur reagerade era pappor när de blev tillfrågade?
    Min blev jätteglad och stolt...:)
    Vi gifter oss i augusti.

• Svar på tråden Vi som går in med våra pappor i kyrkan
  • möklintabröllop

Jag har gjort det.
    Min pappa blev tillfrågad samma dag som giftermålet. (Vi hade hemligt bröllop).
    Han tyckte det var självklart, blev stolt och glad.
    Tillägas kan att det var prästen som fråga om inte jag skulle bli ledd av min pappa.
    Lycka till med bröllopet och en pappa som leder dig!

• fragolina

När jag frågade pappa blev han jätterörd och kände sig hedrad. Det var det bästa tycker jag, att kunna göra honom så glad! När jag frågade prästen sa han att vissa präster är emot detta men han hade inget emot det utan jag får göra som jag vill.

Dessutom kommer min m2b från Italien och där förs ju bruden alltid fram av sin far, så då kändes det rätt att göra så trots att vi gifter oss i Sverige. Vårat är ju ett blandäktenskap, då blandar vi även våra traditioner.

Jag vet att det egentligen är en amerikansk tradition och att det anses vara kvinnoförtryckande och urmodigt att göra på detta sätt i Sverige. Men jag bryr mig faktiskt inte om att sända "rätt" signaler till feministerna, jag gör det som känns finast för mig, min man och min familj och när pappa blev så otroligt glad så blev jag övertygad om att det var rätt beslut!

• Nalle Puh 40

Jag vill så gärna gå in med min pappa men har inte frågat honom än för jag tror inte han vill (han HATAR att vara i centrum....)

• Fotbollsfru

Min mamma var den som blev mest rörd etersom jag har bett in styvfar att leda mig in i kyrkan. Men min styvfar som är min far för mig blev väldigt stolt! Vi gifter oss också i augusti precis som TS.

• fragolina

Nalle Puh: du vet ju inte förrän du har frågat, och även om han hatar att vara i centrum kanske hans önskan att göra dig glad är starkare.

• Valkyria84

Min pappa är ingen person som visar känslor men när jag frågade honom om han ville göra mig äran att leda mig fram så blev han både stollt och rörd =) Har inte läst de andra diskussionerna så detta med att sända "rätt signaler" är inget som jag tänker på utan jag tycker att det är fint att bli ledd av min pappa =)

• Bichon

Jag ska gå in med min pappa i kyrkan och när jag frågade honom var det ingen tvekan om saken. Min pappa blev väldigt stolt och sa ja direkt, vilket jag blev jätteglad över.

Jag tycker också det är fint att bli ledd av min pappa och det känns bra att få bli det. Jag skulle inte vilja ha det på nåt annat sätt! :)

• Lindbergs fru

Så glad jag blir av att hör från er alla.
    Som jag skrev blev min pappa också otroligt stolt så det känns så fint att få gå in med honom och se mannen i livet stå där framme o vänta på MIG!

Ni som gift er, hur gör man vid altaret?
    Antar att pappa går och sätter sig på 1a bänkraden eller?

• solhatten

Nalle Puh 40: Min pappa HATAR också att stå i centrum. Jag vet redan tex att han inte kommer hålla något tal, vilket ite gör mig någonting. Jag vill inte att han ska göra något han egentligen tycker är obehagligt. MEN däremot vill han gärna leda in mig i kyrkan men jag har inte bestämt mig än. Så det är klart att du ska fråga om du vill att han ska göra det!

• mattiasmarie

min pappa går ner längst altarg¨ången med mig, han blev så glad någ jag frågade, gifter oss i augusti

Svar på tråden Vi som går in med våra pappor i kyrkan