• LyckligaSara

Vårt bröllop i era händer (tv3)

Någon som tänker se premiären ikväll?

Min kompis gifter sig i samma program nästa vecka så vi här hemma kommer sitta bänkade framför tvn ikväll

• Svar på tråden Vårt bröllop i era händer (tv3)
  • Miss Biii

ja det där med budgeten borde inte ha en så central plats, utöver det så tycker jag det är ett helt okej program...

• bridesilly
    EhjärtarE skrev 2009-03-30 10:53:35 följande:
    Anlednigen till att frisyr, hyra av tält, stolar och bord och dekorationer i lokalen inte är med i budgeten är att de blir sponsrade med det, det är därför de visar tex. björn axéns logga i hela bilden och sen står det i eftertexterna också. MEN jag håller med om att det är tråkigt att de vinklar det som att allt är med i budgeten, det är väl bara att tala om vilka saker som de blev sponsrade med, istället för att låtsas som att brudparet betalade allt?
    jaha får dom? jamen varför säger dom inte det då? ska man gissa sig igenom hela programmet. Det är väl bara roligt om dom får något för att dom ställt upp och gifta sig i tv eller?
  • LyckligaSara

Åh,jag missade gårdagens program. Ska kolla på det ikväll!

men hörni..även om man sponsrar så betyder det inte alltid att man får saker gratis väl? Man betalar väl för reklamen som visas i programmet..som tex loggan?

I det företaget jag jobbar på så gör vi så hela tiden,betalar multum för att bli valda istället för våra konkurrenter till tex design jobb i tidningar osv.

Inte ger vi bort nått inte.

här kan man se vart dom fick tälten ifrån www.hyrtaltet.se/tv3.htm

och här är företaget de verkar ha hyrt alla mattor,stol överdrag och sånt hos
    www.vipeventdesign.se/sajt/sida/hem

om ni googlar så kan man hitta fler företag som var med.

det kanske inte är så dyrt att hyra allt som man tror.

kan ingen av de brudar som finns här svara på dessa budget frågor? alltså ni som gift er i programmet.

• LyckligaSara

Det här har sven von essen skrivit när han svarat på frågor från Paulas bröllop

Hej alla,

Oj vad mycket frågor. Utsmyckning av lokalen, Koppartälten i Hagaparken, ingår i budgeten. Tyger på stolar och i tak m.m. är hyrt för kvällen och behöver alltså inte köpas in. Även stolar bardisk, glas, porslin, ja typ allt. Sittbänkar hyrdes till Ekotemplet och det är gratis att viga sig där. Kandelabrar hyr vi åxå. Det brudparet får är vår hjälp med att hitta allting snabbt och att vi jobbar som blådårar hela veckan. Blommor och smink och hår ingår i budget och där finns det olika sätt att spara. Det visar sig längre fram i programserien. Musiken i biografsalongen var vald av Paula så det får hon svara på, jag minns inte. Hoppas jag kan besvara mer så småningom. Tack för ordet.
    Sven von Essen

• LyckligaSara

alltså dom frågorna som ställdes på tv3s hemsida

• J D

Varken ringar eller mannens klädsel var då med i senaste budgeten. Ringar har inte varit med ngn såvitt jag vet. Mkt konstigt med tanke på att det kan vara en ganska stor del av budgeten. Även om de väljer ringar som kostar 2000 tillsammans så redovisas det hursomhelst inte.

• Tojk

LyckligaSara skrev 2009-03-30 13:24:32 följande:

Åh,jag missade gårdagens program. Ska kolla på det ikväll!men hörni..även om man sponsrar så betyder det inte alltid att man får saker gratis väl? Man betalar väl för reklamen som visas i programmet..som tex loggan?I det företaget jag jobbar på så gör vi så hela tiden,betalar multum för att bli valda istället för våra konkurrenter till tex design jobb i tidningar osv.Inte ger vi bort nått inte.här kan man se vart dom fick tälten ifrån www.hyrtaltet.se/tv3.htmoch här är företaget de verkar ha hyrt alla mattor,stol överdrag och sånt hoswww.vipeventdesign.se/sajt/sida/hemom ni googlar så kan man hitta fler företag som var med.det kanske inte är så dyrt att hyra allt som man tror.kan ingen av de brudar som finns här svara på dessa budget frågor? alltså ni som gift er i programmet.
    Vet inte exakt hur denna typ av "sponsring" har gått till. Men i en hel del andra program så sponsrar företag genom att de får synas i tv. Så har iaf jag varit med om vid flertalet gånger. Vi byter tjänster kan man säga. Företaget får synas i bild på tv med logga och hela grejen, samt i eftertexterna och vi står till tjänst med det vi har att erbjuda. Många gånger så kan man själv tjäna pengar på det, istället för att lägga ut enorma summor på reklam (tvreklam är inte billigt) så lånar vi ut saker för säg en 30.000 (som exempel)

Vad jag vet så betlar inte brudparet för sakerna som dessa företag "sponsrar".. men rätta mig gärna om jag har fel Därav ser jag det som att brudparet sponsras med saker och ting. Inget fel i det, de ställer ju ändå upp på en galen sak och i tv men jag tycker det ska redovisas i budgeten så det ger en rättvis bild av vad de egentligen betalar. Det blir ju många frågetecken.
  • Miss Moneypenny

Ja, det var en märklig klänning..förstod mig inte på den riktigt :)

Men alla har ju olika smak så klart.. Jag tycker ändå att klänningarna i de två första programmen var jättefina och passade de brudarna bra.

Miss Biii skrev 2009-03-30 10:05:39 följande:

coolt med genomskinliga skålar m fiskar i... kul och annorlunda, lokalen var fin. Bokstäverna va såå häftigt! Klänningen var hemsk; min åsikt! den var tråkig och "remsorna" på armen såg konstiga ut.. Hans kavaj va lite för mycket oxå... jag tycker ändå blickar i första hand ska riktas till bruden...
  • Luucie

Jag tycker att det är helt ointressant ifall företag lånar ut grejer "gratis" och tar betalt i reklam tid.
    Jag vill veta vad det skulle kosta i verkligeheten! Om jag skulle vilja ha samma saker på mitt bröllop. Jag vill veta vad allt kostar att hyra OCH köpa samt vad det kostar att anlita dessa sk fest/bröllopsexperter?

Programmet i sig är underhållande men när det gäller buget biten har de gjort en grov miss tycker jag.
    Man dumförklarar de som tittar genom att gå ut med att man har en budget men sen redovisar man inte de faktiska kostnaderna i slutet på programmet.
    Synd.
    Annars är det ju kul.

• Lakritsbåten

Bokstäverna var ju bara för söta men jag förstår inte mig på varför man för samman undervatten- med sagotema?!

Jag håller med om att det är fånigt med budgeten. Skriv ut vad det kostar. Och självklart måste man ju få plåster på såren för att vara med i det programmet... tänk att inte få bestämma hur man vill ha det!!

Svar på tråden Vårt bröllop i era händer (tv3)