Inlägg från: anja1661 |Visa alla inlägg
  • anja1661

9 maj 2009 - brudar! del 2

jag kommer börja med hår och smink kl 7.30.
    sen blir det påklädning, lunch och fotografering innan vigseln som börjar kl 14.

kvar är väl: mina underkläder, köpa alkoholfri dryck, köpa snacks, boka naglar, fixa bordsplaceringen och placeringslappar... ja lite sånt...

tror jag har allt under kontroll även om det e en del kvar...mest småpill tror/hoppas jag.

• anja1661

hur har ni det tjejer? när har ni osa datum??
    idag har vi vårat och än så länge har vi bara fått in ca 25 svar...hmm...trist! vi har bjudit 60st. så lite drygt hälften av våra gäster har inte svarat det tycker jag e dåligt!!!
    jag har ju längtat efter denna dag så jag äntligen kan börja med bordsplaceringen och sånt...men icke!

ska träffa släkten imorgon så jag får fråga alla då...men det borde inte behöva ligga på mitt ansvar!
    jag har ju redan bjudit dem och allt de skulle göra var ju att svara inom en viss tid och de har haft typ 3-4månader på sig att svara!!!

usch...dåligt! jag blir deppig....

• anja1661

jag ska upp till syrran idag och jag hoppas kunna fixa lite med våra festhäften där. (vi har inte word) jag vet redan allt som ska vara med men nu ska vi bara få in det oxå...och skriva ut ett ex.

• anja1661

nu e vårt festhäfte så gott som klart!!! bara omslaget kvar att utforma och det skulle syrran (tärnan) fixa med! sen skriver mamma ut alla på sitt jobb i färg!!! *glad* jag trodde att jag skulle behöva ha det i svart vitt bara...men nu blir det rosa hjärtan och så!!!
    vi satt mellan typ 21-02 i går kväll/natt....men gud så bra det blev!!!
    hur komme era omslag se ut? vårat kommer ha vinröd bakgrund (alltså pappret) med vit text. hoppas det blir bra!! får väl göra en test först...annars får det bli svart text ändå.

tindragull: jag tror det var din mall vi hade fått. vi använde inte den utan gjorde en egen men vi "lånade" en del utav era ordningsregler/ vett och etikett.

vi har oxå blivit klara med bordsplaceringen! superskönt!!! vi blev så nöjda och vi tror att alla kommer trivas på den plats de får

• anja1661

hahaha jag e oxå en snålis och lite bekväm kanske! mamma får kopiera det på sitt jobb!

vi kommer ha 16 sidor. jag har vikt A4 på längden. omslaget kommer vara i hårdare kvalitet och inlagorna kommer vara vanligt papper.

• anja1661
    Tindragull skrev 2009-04-13 18:38:00 följande:
    Nu har jag lagt in bild på omslaget till vårt festblad! Det jag har ritat över är vårt nya efternamn... Inte så hemskt fint gjort, men har man tight med pengar så tager man vad man haver...
    det var jättefint!
    jag väntar med spänning tills jag får veta hur min framsida kommer se ut!!
  • anja1661

Bröllop på gång skrev 2009-04-13 20:46:03 följande:

Jo, när man väl började kolla runt här på BT så fanns det ju huuur mycket roliga saker som helst att ha med i festhäftet så vi kunde inte sätta stopp... Men det var så roligt! Blev jättefint till slut, nu återstår lite finlir o ska försöka piffa till framsidan lite oxå... Nu över till naglar: när man gör tippar, brukar man göra på alla naglar samtidigt då, det borde väl bli snyggare?Har aldrig gjort det förut...Har nu hälten korta o hälften långa av mina naglar ungefär när jag har knäckt en efter en så jag vet inte riktigt hur jag ska göra... *suck*Har ni bestämt klart hur ni ska duka / pynta i lokalen?Har skjutit upp det men nu måste jag änna ta tag i det känner jag...Ska ni ge små presenter till era gäster, vad isåfall? (kommer ej ihåg om vi diskuterat detta tidigare men jag chansar... *minne guldfisk*) hihi
    jag kommer göra alla mina naglar. det blir snyggast så för då e alla precis likadana...och så slipper man riskera att ha av flera under dagen!!!!

jag e klar med dukningen: vit linneduk med vinröd löpare utav en tapet. vinröda servetter med guldtryck på och vita linneservetter, ljuskoppar med tre (om det får plats) stora vinröda rosor och gröna blad i med vinrött "trassel" runtom. ljuskoppar med värmeljus i, ev murgröna och guld hjärtan (paljetter), vinröda festhäften, vitt placeringskort som kommer "stå i" en kinesisk lyckokaka.

det tror jag blir bra!! vad tror ni? har ej provdukat och kommer inte heller göra det...gör ni det?
  • anja1661

vi har oxå graverat 090509...vi gillar det så!

vi har bestämt oss för att tatuera oss!! båda har redan tatueringar så det e ju inget wow i det. men vi har bestämt oss för samma! det ska stå: kärleken övervinner allt så låt oss besegras av kärleken. fast på latin!!! kommer bli sååå fint!!
    detta ska vi göra efter bröllopet men innan vi åker på vår resa!!!

• anja1661
    090509 skrev 2009-04-16 20:51:23 följande:
    Känner mig lite kluven ang ringen.. har sambons namn och 090509, han ska inte ha någon v-ring och det känns lite sådär att bara hans namn står i ringen, å andra sidan blir det väl lite underligt att ha mitt eget namn i min ring? Fler här där bara tjejen ska ha v-ring? Hur står det i era ringar?
    min m2b ska oxå bara ha sin förlovningsring....trots att jag tom har bytt ut min så våra f-ringar matchar inte ens.
    han ska gravera vigseldatumet i f-ringen oxå.
  • anja1661
    Tindragull skrev 2009-04-16 23:21:11 följande:
    Nu ikväll har jag roat mig själv med lite bröllopspyssel. Klädde två korgar med grön organza inuti. Den ena till såpbubblorna som ska delas ut vid kyrkan och den andra blir förnödenhetskorg på toan. Korgen som bubblorna är i får sedan användas att lägga eventuella bröllopsgåvekuvert i. Sen passade jag på att ta mina värmeljushållare och piffa till dem lite. En skvätt hobbylim och ett dopp i grön sand och vips så passade de bättre in i temat! Ska till ett nytt jobb i morgon och är lite nervös, så det där var bra terapi!
    lycka till på nya jobbet!!!!
    själv har jag delkurs avslutning i skolan då vi kan visa upp vår pjäs med våra egentillverkade handdockor! min heter pierre o e en fransk konstnär! hahahh
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2