Inlägg från: anja1661 |Visa alla inlägg
  • anja1661

9 maj 2009 - brudar! del 2

jag vill ju ha hudfärgade med vit spetskant och de e dyra har hittat på nätet för 209kr och det e det billigaste!!!

helt vita finns ju billigt på vilken klädaffär som helst men det vill jag inte ha då min sko har öppen tå...iförsig är klänningen lång men ändå...

jodå de sitter uppe och är mycket bekvämare än strumpbyxor!! hahah det måste ha varit en man som uppfann de....

• anja1661

vi gillade hur det lär när vi sa: 090509!
    plus att vi träffades 5/9 så det känns lite kul att gifta sig den 9/5!, vi bara vänder lite på det!

japp, vi hade väl oxå ganska nödiga skäl till VARFÖR vi valde just detta datum!!!! hahaha!!!

• anja1661

hår + smink kl. 7.30-11
    äta + påklädning kl.11-12.
    fotografering + resa kl. 12-13.30
    vigsel kl. 14

ungefär så kommer det nog se ut.

sen kommer vi till lokalen vid 15 och då e det brudskål o mingel innan förrätten serveras. sedan rullar det på och vid 19 börjar trubaduren röja och dansgolvet fyllas!! då åker den välfylda baren fram...sen måste vi stänga av musiken kl.01 och jag antar att man e kvar en liten stund då så vi kanske åker hem runt 01.30-02 känns alldeles lagom!!

det blir nog en låång dag! det hoppas jag verkligen!!!

• anja1661

nu e det näääästan klart med vilken tårta vi ska ha. det ahr ju varit klart länge nu men så ändrade jag mig! såååå typiskt mig!
    nu lutar det år en med mjölkchokladmousse och hallon panacotta, med vitmarsipan och vinröda rosor på!!! precis som buketten...

kommer bli superbra tror jag!!

på söndag ska vi testa lite mousse bakelser så vi vet vad vi ger oss in i. vi har aldrig ätit moussetårtor förut. men jag älskar ju tyvärr allt som är det minsta onyttigt!

på måndag blir det vigselsamtal..ska bli...hmm....intressant!

• anja1661
    MissieA skrev 2009-03-20 16:53:20 följande:
    Jag behöver smakråd i mitt galleri finns bilder på smycken jag har köpt. Vad tycker ni? Blir det för mycket och i så fall vilket ska jag INTE ha??
    örhängena var jättefina!! de andra smyckena e lite för mycket för mig...jag är alltid för rädd att det ska bli för mycket.
    men hur ser din klänning ut? om man har en enkel klänning så kan man ju dra på lite extra på smycken...
  • anja1661
    MissieA skrev 2009-03-20 19:33:36 följande:
    Jag är också rädd att det ska se mycket ut, därför känns det som att något ska bort, men kan inte riktigt bestämma mig.Tack har lagt in en bild nu. Jättedåligt bild, men så ni får en bild av hur den ser ut
    jag hade nog tagit halsbandet och örhängena till den klänningen. jättefin klänning föresten!!

man ska inte överdriva med smycket för då ser man bara påbylsad.
    jag hade nog skippat armbandet helt och valt en lägre enklare tiara. men det e ju bara jag det! ta det som du själv känner passar dig och dina önskemål!
  • anja1661
    MissieA skrev 2009-03-20 19:42:12 följande:
    Hehehe jag vill ha åsikter så bra att du är ärlig. Me like! Jag tänkte så här, eftersom mitt hår ska vara utsläppt så behöver jag nog tiaran för att det hela ska bli lite finare och inte en "vardags-frisyr". Armbandet är en favorit och syns inte så mycket.Jag får nog prova några olika kombinationer till klänningen, oj vad svårt hehe.Tack för din hjälp Vad ska du ha för smycken?
    ja ärlighet e ju det man vill ha i sånna här frågor!! eller ja i alla frågor eggentligen ju...

jag ska ha pärlor i öronen, guldhalsband med en "guldkorkskruv" och i den ligger en pärla, ett diadem/tiara (vet ej hur den kommer se ut) förmodligen med pärlor...

vad tror du om det?? mycket? lite??
  • anja1661
    Tindragull skrev 2009-03-20 20:19:04 följande:
    Vårt bröllop kommer nog landa på 18.000. Vi siktade på 15.000 så jag är nöjd.
    oj ja det var ju bra!! vad får ni för den summan??

vårt bröllop går på ca 60 000kr och då är inte resan inräknad!!! shit vad mycket pengar!!!!:-s
  • anja1661
    Tindragull skrev 2009-03-20 20:35:02 följande:
    Allt...Jag gör väldigt mycket själv och fixar och donar för att det ska bli billigt... 60.000 i bröllopssammanhang är ju egentligen inte mycket, men vi kände att vi kan inte lägga så mycket på bara en dag och en fest. Man kan göra så mycket billigt om man bara ger sig f*n på det...
    nä du har rätt, 60 tusen är inte mycket när vi pratar bröllop. men för oss är det det. jag studerar, sambon har ett lågavlönat jobb, vi har två barn, en hund och två katter.
    ja så pengar e inget vi har i överflöd...så 60 för oss e precis med lite våld det vi får ihop!!
    vi började räkna på 40 och nu landar vi (förhoppningsvis) på 60...puh!
    men för oss e det värt det!!!
  • anja1661

fler som ska stanna till hos sin mamma i kyrkan för att ge henne en blomma ur buketten??
    jag tänkte att det kunde vara en fin gest för att visa att jag älskar henne lika mycket som min pappa (han ska överlämna mig)

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2