Gå in själv i kyrkan?
Är det någon av er som tänker att gå in själv i kyrkan?
Hade tänkt att gå med min m2b men så var det någon som kom med detta och nu funderar jag..
Är det någon av er som tänker att gå in själv i kyrkan?
Hade tänkt att gå med min m2b men så var det någon som kom med detta och nu funderar jag..
Vaa, får man inte vara ego på sin egen bröllopsdag.. det tänker vi vara.. både min M2B och jag.. vi ska bara gifta oss en gång så vi tänker minsann va ego... hahahaha..
hela dagen ...
oops.. sorry.. vet inte varför det blev två.
Chrisse och Jonas skrev 2009-03-02 21:46:23 följande:
Det kan absolut finnas andra skäl än rent egoistiska till att ha bruden i centrum. Det kan t ex handla om (som jag faktiskt känner till i ett fall) att den blivande maken tidigare haft problem med panikångest, och var rädd för att drabbas av detta om alla skulle titta på honom när han gick in i kyrkan. För dem var det en bra lösning att bruden gick in själv och han mötte henne framme vid altaret.
Men alltför ofta tycker jag att det verkar handla om att bruden vill stå i centrum. Om det är fel eller inte är väl upp till var och en att avgöra. Jag vet bara att jag själv inte alls ville stå i centrum när jag gifte mig. Jag ville att jag och min man skulle stå i centrum, tillsammans. Utifrån den ståndpunkten utformade vi dagen med alla dess stora och små detaljer.
Absolut att de ska vara så ändå=D
Å veckan innan!=P
Tycker inte de måste vara en så stor fråga om jämnställdhet,
min m2b hade gärna fått gått in om han velat gör de men de tror jag inte han vill haha.
Frågade honom och han bara skrattade åt mig ;P
Och karlar iöverlag bryr sig nog inte så mycket, som vi kvinnor gör hehe.
Då kan man väl lika gärna diskutera varför bruden går och fixar håret och etc för de handlar väl mycket om de ego som vi har?
Och de tycker jag är heeelt okej, för de ska jag å göra=P
men ni kanske förstår vad jag menar?=D
För min del är de inte om att "se på mig" utan att jag överlämnar mig till honom och allt de andra jag skrivit om att vi är ifrån varandra sista natten och han är från ett annat land där de har sina traditioner.
I en kyrka där det fanns två ingångar och två altargångar(den var byggd i vinkel) var jag med om att bruden kom från ett håll och brudgummen från det andra som en symbol för att de kom från var sitt liv men nu valt att mötas (framme vid altaret) och fortsätta livet tillsammans. Det var fint.
En till präst skrev 2009-03-02 22:19:09 följande:
Uscha... Förstår inte vad de ger att "hoppa" på så när par glädjer sig om sin största dag i deras liv och alla gör sina val, och vi har valt detta. Tycker de är då lite elakt att uttrycker sig på de sättet.
Utan istället tycker Jag att man ska respektera andras val.
Jag respekterar att du tycker man ska gå in som par.
Men vi vill sova med våra respektive familjer sista natten innan vi startar våran familj, och tycker själv att de är fint gjort, och de står jag fast vid!