Gå in själv i kyrkan?
Är det någon av er som tänker att gå in själv i kyrkan?
Hade tänkt att gå med min m2b men så var det någon som kom med detta och nu funderar jag..
Är det någon av er som tänker att gå in själv i kyrkan?
Hade tänkt att gå med min m2b men så var det någon som kom med detta och nu funderar jag..
Vi har bestämt att jag ska gå "in" ut eller vad jag ska säga (vi ska ha bröllopet utomhus) själv. Men de är också för att vi har bestämt att vi ska inte ses dygnet innan så vi ska inte tillbringa sista natten tillsammans, utan vi ska "ses" först då vid "altaret". Håller med er andra att de måste vara en underbar känsla att se varandra så=)
Varför är det alltid bruden som går in till den väntande brudgummen? Jag väntar otåligt på att få höra om en brud som väntat framme i kyrkan med sina tärnor medan brudgummen skrider fram längs altargången....
Jag har faktiskt aldrig hört talas om att mannen går in själv, men jag har å andra sidan inte koll på alla vigslar Jag skulle gärna få höra lite från någon som valt en sådan variant.
För egen del skulle jag aldrig någonsin ha velat missa känslan av att få gå in i kyrkan tillsammans med min (blivande) man. Att bruden går in i kyrkan själv tycker jag också ger en olycklig fokusering på just bruden. Det är ju bådas dag, inte bara brudens... även om det ibland verkar vara brudens dag när man läser en del trådar här på BT...
Nej kanske inte. Men möjligheten finns
Är det inte bara så att bruden bryr sig mer om uppmärksamheten. Många män är nöjda med att stå där framme och vänta på sin vackra brud.. för de flesta håller nog med om att det är bruden många vill se.. brudgummar är mer lika varandra. Om ni förstår vad jag menar.
Sen är ju hela vigseln och festen om brudparet.. gör väl inget om bruden har 2 egna minuter i spotligthen när hon först kommer in i kyrkan. Jag tycker var och en ska göra det som känns rätt för dem.
Jag och min blivande man ska inte gå in alls! Vi kommer att sitta framme i koret och sedan själva hälsa våra gäster välkomna innan gudstjänsten börjar.
Vad roligt att läsa allas åsikter om detta.
Själv vill jag inte missa utgången som äkta makar istället ;P
Helst hade jag velat gått in med min far, men han har gått bort.
Traditionellt i Fillipinerna är att brudgummen står där framme och väntar på sin brud. Min m2b kommer där ifrån och vi ska ha blandat kulturellt på vårat bröllop.
Tror också de bli väldigt fint och känslosamt för både han och mig när man möter varandras blickar.
Tycker inte själv att de är någon ego grej för att jag ska få alla ögon på mig. Utan detta är något vi själv har pratat om och som min m2b tycker att de ska vara.
Men tycker de är fint att gå in tillsammans de som väljer att göra de också!
Jag vet inte om ni undviker att läsa förklaringar eller vad som är problemet när ni kommenterar att det skulle ha med brudens ego att göra..?
Men det får stå för er som tror det.
Sen vill inte jag se min man "skrida" överhuvudtaget! Och han är själv inte intresserad av att gå in själv heller bara för att uppnå någon slags jämlikhetskovot.