• 090619

Gå in själv i kyrkan?

Är det någon av er som tänker att gå in själv i kyrkan?
    Hade tänkt att gå med min m2b men så var det någon som kom med detta och nu funderar jag..

• Svar på tråden Gå in själv i kyrkan?
  • En till präst

Varför det? Har ni blivit osams?

• Luucie

Ja jag hade nog tänkt det först...men det visade sig när vi började diskutera det att min sambo inte är så sugen på att stå framme vid altaret och vänta på mig

Och så känns det som att den här musiken som spelas är för oss och då borde vi ju stå där tillsammans när dörrarna öppnas och sen gå in tillsammans.

Och för det tredje jag tror att vi båda kommer svimma av nervositet så då känns det nog bra att vi har varandra att hålla i!

• Kjell Präst

En till präst skrev 2009-03-02 17:55:58 följande:

• En till präst

Kjell Präst skrev 2009-03-02 17:58:08 följande:

Ja men ok, jag skojar. Men bara lite.

Jag kan verkligen inte förstå varför man inte vill gå in tillsammans med den man ska gifta sig med. Om nu detta att gå in i kyrkan är ett så viktigt ögonblick - varför då inte dela det med den man älskar?
  • 090619

hahaha näe vi är inte osams men tyckte kanske det skulle vara eb häftig känsla att gå in och möta min m2b vid altaret... men tror som Luucie att vi båda kommer vara för nervösa..och hålla krampaktigt i varandra.

• En till präst
    090619 skrev 2009-03-02 18:01:35 följande:
    hahaha näe vi är inte osams men tyckte kanske det skulle vara eb häftig känsla att gå in och möta min m2b vid altaret... men tror som Luucie att vi båda kommer vara för nervösa..och hålla krampaktigt i varandra.En till präst skrev 2009-03-02 17:55:58 följande:
    Bra att ni inte är osams. Och att ni väljer att vara med om det häftiga tillsammans istället för var och en ensam.
  • Luucie

Jag förstår precis vad du menar tror jag...
    För mig var det ögonblicket när man ser varandra i kyrkan som jag var ute efter när jag ville gå in själv.

Jag har sett det vid bruöverlämning och tycker själv att det var så vackert...deras ansiktsuttryck när de fick syn på varandra, det var som om allt annat försvann.

Ja det är väl lite Hollywood. Men damit I like it

• 090619

Du har förstått rätt! Precis den känslan jag var ute efter.:)

Luucie skrev 2009-03-02 18:07:05 följande:
    Jag förstår precis vad du menar tror jag...För mig var det ögonblicket när man ser varandra i kyrkan som jag var ute efter när jag ville gå in själv.Jag har sett det vid bruöverlämning och tycker själv att det var så vackert...deras ansiktsuttryck när de fick syn på varandra, det var som om allt annat försvann.Ja det är väl lite Hollywood. Men damit I like it
  • Mörk Ängel

Ja, och är väl häftigt att skåda bruden ensam, för sen är hon ju "fast" vid sin man ;) Lite hårddraget kanske. Men det måste ju se jättevackert ut om man som brud kommer själv och precis som Lucy skrev så blir det ju ett otroligt ögonblick för brudparet också!

• allehanda

Jag är ledsen men jag tänkte sticka hål på den amerikanska drömmen.I Sverige är det tradition att gå in tillsammans och detta har luftats i diverse trådar här.Det är också svårt att få en präst i svenska kyrkan till att gå med på detta då det INTE är brudparet som bestämmer hur detta skall gå till, det enda brudparet kan göra är att fråga om det går för sig.

Svar på tråden Gå in själv i kyrkan?