• Happy Bride

Är jag gravid?

Jag och min sambo gifter oss om ca 4månader och jag längtar så!
    Men nu funderar jag på om jag är gravid..För min mens är 3-4 veckor sen. Kan kanske bero på att jag har mycket att tänka på när det gäller bröllopsplanerna, så det är därför den har uteblivit. Men...jag klassiska symtomer på att det är någonting.. Förutom utebliven mens så har jag även ömmande bröst, illamående till ochifrån, trött i kroppen, har även haft lite huvudvärk tilloch ifrån.

Gjorde ett gravtest i dag som jag köptepå apoteket, det ska vara 99% säkert. det gav utslag direkt att jag var gravid. men kan man värkligen lite på det? Det stod även att man kunde ta testet upp till 4 dagar innan mens..men jag har ju haft en utebliven mens i ett par veckor. har tänkt att kontakta barnmorskan till veckan för att få göra ett där.
    Är det någon som känner igen symtomen eller om ni har varit med om att ett gravtest har visat att man är gravid även fast man inte är det?

• Svar på tråden Är jag gravid?
  • Mirrra

Ja du kan lita på det! Grattis!

• Mirrra

Har för övrigt varit precis i din situation, mitt i bröllopsplaneringen så försvann mensen och sen blev det ett positivt graviditetstest. Eller... tja... 5st om jag ska vara ärlig, sen vågade jag nästan lita på att det stämde

• Mrs Mommy

Ett + är alltid ett + vad jag vet.

Det är nog bara - som kan vara "falskt" om man testar för tidigt.

GRATTIS

• Happy Bride

humm..jag bli ju givetvis jätteglad om det är så att vi ska bli en familj. Men det är lite bröllopsdetaljer man måste ändra, typ köpa en ny bröllopsklänning och ev. andra skor om föttern sväller=)

• Betty Boop augusti2009

Hi hi hi, ja nog är du gravid allt!! Grattis!!
    Har du barn nu? Kan bara säga att du har något oerhört fantastiskt att se fram emot. Min dotter är tio månader och ja....hela världen har stannat upp, omkullvällts....det är bara hon som existerar (och min m2b lite grann också , vi gifter oss i augusti).
    Snacka om kärlek!

• Karlskronabo

Ja, det är bara att gratulera.
    När tankarna varit någon annanstans så blev det något lättare.
    Likadant som personer som givit upp försöken att bli gravida. Nu har en sak till att se fram emot.:)

• Mirrra

Happy Bride skrev 2009-02-28 23:30:45 följande:

humm..jag bli ju givetvis jätteglad om det är så att vi ska bli en familj. Men det är lite bröllopsdetaljer man måste ändra, typ köpa en ny bröllopsklänning och ev. andra skor om föttern sväller=)
    Det svåra är ju att man inte riktigt vet hur stor man blir.
    Jag var i vecka 20 när vi gifte oss och för mig räckte det (tack och lov) med att byta ut dragkedjan i ryggen mot snörning. Vi höll det hemligt och det var inte ens någon som märkte att jag var gravid(!)
    Om du har en klänning som du verkligen tycker om kan det kanske vara värt att ta med till en sömmerska och höra vad hon tror.
  • Betty Boop augusti2009

Ja, det får nog bli en ny klänning. Men alla får inte mage tidigt. Jag fick mage nästan direkt men min vännina fick väldigt sent. Men du måste ju garantera dig. Jag hade aldrog svullna fötter. Det är också olika.
    Happy Bride skrev 2009-02-28 23:30:45 följande:

• Happy Bride

det är den förstfödde isåfall=) har LÄNGE längtat efter barn. Men det känns lite dåligt tajming nu inför bröllopet. Men jag är iallafall först i familjen med att få barn inom äktenskapet=)

• Betty Boop augusti2009

Äsch, det kommer ordna sig med bröllopet. Släpp det lite och njut bara. Vet vad längtan innebär, vi försökte i sex år innan våran älskling kom. Lycka.
    Happy Bride skrev 2009-02-28 23:35:48 följande:

det är den förstfödde isåfall=) har LÄNGE längtat efter barn. Men det känns lite dåligt tajming nu inför bröllopet. Men jag är iallafall först i familjen med att få barn inom äktenskapet=)
Svar på tråden Är jag gravid?