• Gussavilmis

Kyrka bokad men inget frieri än!?

Vi har tillsammans bestämt att vi ska gifta oss, och kyrka, lokal mm mm är redan bokat.. men jag känner mig snopen.. ville innerst inne ändå ha ett frieri, och det har jag inte fått nåt än
    (du vet den där barndomsdrömmen att han ska gå ner på knä osv osv hehehe)
    ska jag göra slag i saken eller ska jag avvakta och se om m2b gör det??
    Ville bara ha lite tankar o tips från er

• Svar på tråden Kyrka bokad men inget frieri än!?
  • Gussavilmis

Hmm tror nog att det är som nån av er sa att han tänker att det liksom är "färdigt" nu. så ja.. det är kanske jag som är tramsig eller så.. Får väl lägga energin på själva bröllopet nu!
    Tack för era tankar, alltid kul att se hur andra tänker o resonerar

• Hemlig2009

Vi bokade kyrka efter ett gemensamt beslut, sedan förlovade vi oss.

Och hade min sambo då friat hade det varit ganska fånigt i mina ögon, det är ju inte en fråga längre ens en gång. Var skulle överaskningen ligga?

• Evepeve

Om du skulle vilja att han friade skulle jag säga det.

Vi tog ett gemensamt beslut att förlova oss men jag vet att han kommer att fria iaf. Det är inte något som jag har bett om, har aldrig haft den drömmen om frieri, men jag ser det mer som att han vill göra något för mig för att verkligen visa att han vill leva med mig. Jag kan förstå att du vill ha det. Kanske onödigt men romantiskt.

Hinta lite om det. Du kan ju bara säga att jag hörde att en kille gjorde si o så och att du tyckte det lät väldigt romatiskt så borde han ju fatta...

• nena85

Jag sitter exakt i samma sits.
    Vi har bestämmt och planerat allt men har inte fått nått frieri =(
    Så får hoppas att det kommer snart.
    Men det känns så bakvänt på nått sätt.

• Gussavilmis

Ville bara skriva att jag berättade för min sambo hur jag tänkte o kände o han förklarade också det så som nån skrev här: att det typ var "färdigt"..
    så nu har vi iaf pratat om det o jag får nog erkänna att det hade ju faktiskt inte varit någon överraskning i det hela hahaha
    Jag vet ju att han älskar mig o vi har ju kyrkan bokad så egentligen kan jag väl inte kräva mer
    Men visst, vi känner o tänker alla olika! Behövde bara få lite synpunkter på det hela hihihi
    Peace out hehehehe

• Tindragull

Om du vill ha ett frieri, så trr jag det bästa är att säga det till din m2b eller fria själv.
    Hade vi bestämt gemensamt att vskulle gifta oss så hade jag inte förväntat mig nåt frieri...den delen är ju liksom "avklarad"

Gussavilmis skrev 2009-02-14 22:52:55 följande:
    Vi har tillsammans bestämt att vi ska gifta oss, och kyrka, lokal mm mm är redan bokat.. men jag känner mig snopen.. ville innerst inne ändå ha ett frieri, och det har jag inte fått nåt än (du vet den där barndomsdrömmen att han ska gå ner på knä osv osv hehehe) ska jag göra slag i saken eller ska jag avvakta och se om m2b gör det?? Ville bara ha lite tankar o tips från er
  • gumpan

Vi pratade länge om förlovning. Men då de var en ekonimisk fråga så har vi avaktat hela tiden. Pratade mycket om de. Till och med frågat om en vän ville bli "bestman".
    Så på min födelsedag så överrsakade min m2b mig med ringar. Blev så bra. Så även om vi hade bestämt oss för att vi skulle leva våra liv ihop ( har oxå två barn tillsammans ) så gjorde han ändå den lilla kärleksförklaringen till mig, (skrev en låt till mig och framförde den på morgonen)

• Thecla

Personligen tycker jag att det är mycket mer "romantiskt" att gemensamt komma fram till att gifta sig än att gå runt och vänta på att antingen få frågan eller våga fråga.

Vad tänker du att ett frieri ska fylla för funktion?
    Är det att han ska ta reda på om du vill gifta dig med honom, så är det ju fullständigt meningslöst. Det vet han ju redan att du vill.

• Svanboet

Jag kanske tillhör den där skaran som hade drömmar och som nu har vuxit upp, men jag har fortfarande drömmar. Jag har drömmar och fantasier och jag hoppas att de kan uppfyllas utan att jag ska behöva bokstavera för min älskade hur jag vill ha det. Jag är sen en liten tid tillbaka förlovad men inget har bestämts om bröllopet - förutom att det blir av. När det närmar sig hoppas jag att det blir av ett "frieri" till för att då kan vi verkligen sätta oss ner och bestämma datum och börja planeringen på allvar. Ibland stämmer inte verkligheten med drömmarna/fantasierna och då kan det kännas bakvänt oavsett hur man hanterar situationen.

• Thecla

Varför ska det till ett ytterligare frieri när ni har förlovat er..?

Svanboet skrev 2009-02-16 10:26:00 följande:
    Jag kanske tillhör den där skaran som hade drömmar och som nu har vuxit upp, men jag har fortfarande drömmar. Jag har drömmar och fantasier och jag hoppas att de kan uppfyllas utan att jag ska behöva bokstavera för min älskade hur jag vill ha det. Jag är sen en liten tid tillbaka förlovad men inget har bestämts om bröllopet - förutom att det blir av. När det närmar sig hoppas jag att det blir av ett "frieri" till för att då kan vi verkligen sätta oss ner och bestämma datum och börja planeringen på allvar. Ibland stämmer inte verkligheten med drömmarna/fantasierna och då kan det kännas bakvänt oavsett hur man hanterar situationen.
Svar på tråden Kyrka bokad men inget frieri än!?