• Gussavilmis

Kyrka bokad men inget frieri än!?

Vi har tillsammans bestämt att vi ska gifta oss, och kyrka, lokal mm mm är redan bokat.. men jag känner mig snopen.. ville innerst inne ändå ha ett frieri, och det har jag inte fått nåt än
    (du vet den där barndomsdrömmen att han ska gå ner på knä osv osv hehehe)
    ska jag göra slag i saken eller ska jag avvakta och se om m2b gör det??
    Ville bara ha lite tankar o tips från er

• Svar på tråden Kyrka bokad men inget frieri än!?
  • jac1979

Sitter lite i samma sits, fast med en planerad förlovning. Så jag funderar på att ta det steget :)
    Min pojkvänn är inte så påhittig, så om inte annat så vet jag ju i alla fall att det blir något kul av det hela om jag sköter det iställer för honom!

• Pingst09

Om det är ett gemensamt beslut och kyrkan är bokad finns vä lingen anledning till frieri?!? Eller är jag helt ute och cyklar då?

• Gussavilmis

Nej du är inte helt ute o cyklar, det var ju ett gemensamt beslut, men som den kärlekskranka tjej jag är så ville jag väl bara uppleva hela det där med att bli friad till.. För det ska väl bara hända en gång i livet eller hur

lite likadant med min kille att han inte är så påhittig, så jag kommer ju givetvis inte bli sur eller ledsen eller så, men lite längtande om vi uttrycker det så

• LB5

Vet han om att du skulle vilja ha det så? Annars kanske du får vänta länge tänkte jag... Du kanske kan hinta att du skulle vilja bli friad till så han får lite hjälp på traven?

• Nalle Puh 40

Fria själv, det gjorde jag efter två års förlovning

• MulleNuh

Har ni bestämt så har ni! Ett frieri handlar väl om att FRÅGA den andra om den vill gifta sig, och det har ni ju redan sagt att ni vill.

• Vill nu

Vad är vitsen med ett frieri nu??! Ni har ju redan bestämt att ni ska gifta er!!! Det är ju liksom det frieriet går ut på... Om det var så viktigt för dig tror jag att ni skulle ha väntat med bestämmandet, för jag tror att din kille tycker som de flesta andra, att det är "klart" nu.

• Fanasis

Säg att du vill ha ett frieri, annars så får du nog inget. Det är ju ändå en symboliks kärlekshandling.

Jag fick två frierier!! inom två månader, bara för att han ville. Men han är osannolikt romantisk!

• brud080808
    Pingst09 skrev 2009-02-14 23:16:11 följande:
    Om det är ett gemensamt beslut och kyrkan är bokad finns vä lingen anledning till frieri?!? Eller är jag helt ute och cyklar då?
    Instämmer!
  • passionsblomman

Ibland, när man växer upp, får man nog släppa en del barndomsdrömmar....

Jag är lite förvånad över att så många när just denna drömmen och dessutom alltid verkar ha haft den...

Jag har pratat bröllop med min bästis sedan vi var i puberteten nån gång, men aldrig någonsin har det där med att han ska fria varit någon del av det, ffa inte att det skulle ske på knä eller så. Jag tror du skulle må bättre av att släppa detta och faktiskt glädja dig åt att du hittat kärleken och är på väg in i äktenskap! Det är ju väldigt stort och verkligen inte något alla får uppleva!

Svar på tråden Kyrka bokad men inget frieri än!?