Tråden för dåliga vitsar
Jag börjar.
- Akta dig för Keanu
- Varför?
- Han riiivs
Nå, vad har ni andra för kassa men roliga vitsar
Låt tråden bli lång
Jag börjar.
- Akta dig för Keanu
- Varför?
- Han riiivs
Nå, vad har ni andra för kassa men roliga vitsar
Låt tråden bli lång
Hammarmannen låter hälsa:
I want to die peacefully in my sleep
like my grandfather. Not screaming and yelling like all the passengers in his car!
Det här fick jag i ett mail med tidningsurklipp och foto och allt. Mailet hette "genomtänkta svar" och var klipp från sådana där korta frågor som folk på stan svarat på. Det här är så korkat att jag skrattade så jag inte kunde stå rak när jag såg det första ggn och jag skrattar varje gång jag tänker på den-fortfarande. Det är inte ett påhitt:
-Är du rädd för elransonering i vinter?
-Nej jag är personligen inte särskilt elberoende eftersom jag bor och jobbar mitt i stan.
Sofia, Servitris 22 år Jönköping (ja, blond)
HAHAHAHAHAHAHAHAHA
Jag måste berätta en SANN "historia"! Det gäller en av mina vänner som inte riktigt har alla pommes på tallriken!
Det stod en kille i ett sånt där bås i ett centrum och han jobbade på Eon tror jag det var.
Så han frågade henne: Vilket elbolag har du idag??
Hon har ingen koll på vilka dom hade så hon svarade det hon trodde och det var: Vi har elgiganten!!
Nej, men jag älskade den när jag var liten! Berättade den för alla som orkade lyssna (och alla andra också för den delen...)
Detta är också sant.
Jag var med i en kristen kör som var enormt präktig (och bra!!) under min studietid. Vi övade ett svårt stycke av Knuy Nystedt (norsk tonsättare) och fixade inte tre takter i slutet. Varav dirigenten (strikt troende) utbrister.
"Nä, missar ni en gång till så tar jag fram den!!!"
Och jag började ju garva. Alla andra i kören bara glodde.
Nåväl, vi försökte igen, missade. Och han utbrister
"Nä nu TAR JAG FRAM DEN"
Jag fick skrattkramper igen, och ser hur dirigenten går bort till sin väska, tar fram sin metronom och sätter den i lagomr tempo och utbrister
"nu har ni varje slag i taken så då blir det nog lättare".
Men "tar fram den" låter lite snuskigare än så
- Akta stupet!
- Vilket stuuuuuuuuuup....
- Akta bommen!
- Vilken BOM?
- Akta trappan!
- Vilken trappappappappappa....
*måste läsas med inlevelse*
Hej Hammerman! Nå, men du ska ju ut och fika imorgon iallafall, så du behöver inte sakna oss såååå mkt! Ses snart! *vinkar*