• W2B Blom

"Something old, something new, something borrowed, something blue..."

Skulle vilja veta vad ni tänkte ha/hade på er angående om den gamla seden att man ska ha "Något gammalt, något nytt, något lånat, något blått". Skulle främst behöva lite tips på något lånat?

Något gammal - ett smycke från släktarvet.
    Något nytt - klänningen (Det mesta jag kommer ha på mig är ju nytt) Något lånat- ???
    Något blått - Min mamma har sytt ett blått strumpeband (klassiskt!)

Så vad ska ni ha? Vad hade ni? Vad tycker ni om den här traditionen?

♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • Svar på tråden "Something old, something new, something borrowed, something blue..."
  • Pingst09

Nåt mynt i skon tänker jag inte ha för jag har så dtroligt lätt att få blåsor och skav!

• Daisy09

presentaskar till gästerna är väl amerikanskt och självklart gör man som man vill. Man behöver väl inte ens ha godis i. Tycker att det är en lite kul grej bara och undrar vad dom 5 står för?

• Skanör

Ang. blått såg jag någonstans ett tips om att fästa en liten blå sten eller pärla i tex. dragkedjan på klänningen.

• Villesmamma

Jag ska ha :

Nytt: Klänningen
    Gammalt: Farmors pärl halsband
    Lånat: Tiara ( från en gift kompis:))
    Blått: Strumpe band

• elsi

.... and a silver sixpence in her shoe

• bridesilly

hade jag också för mig men alla tittade på mig som jag vore en knäppis när jag nämnde något fått

är det någon som vet ?

hujjedamejj skrev 2009-01-28 14:49:19 följande:
    Finns det inte något som heter "något fått"`också?
  • Ajdoo

Tror fatt har kommit in for att det ska rimma pa blatt, som new och blue. :)

• D 13

Låna... Smycket, Örhängen? Mammas kompis mosters...

• Lady o Lufsen

Något gammalt:
    En vit liten aftonväska som var broderad i guld o silvertråd.

Något nytt:
    ...det var mycket men jag tar väl klänningen...

Något lånat:
    Ett armband som jag lånade av min svärmor.

Något blått:
    En liten blå rosett i mitt strumpeband.

Tycker gott att seden kan leva vidare och att den som vill får "lev" efter den

För mig var det inget medvetet val alls...kom bara på efteråt att jag hade allt som "behövdes"

• ElMac

Fan, ja tänkte låna väskan av sambond brors tjej men hon är inte ens förlovad.. :(

Pengen ska för övrigt vara från samma årtal som bruden :)

Svar på tråden "Something old, something new, something borrowed, something blue..."