sprättan skrev 2009-01-27 19:31:55 följande:
Hejsan jag följer inte seden till punkt och pricka,men jag ska låna skorna till bröllopsklänningen av min svägerska. Hon tog studenten förra sommaren och hade dem på balen de är jättesöta och redan ingådda,så jag slipper skoskav.Något gammalt e min vigselring som jag ärvt efter gammelmormor.Nytt det e klänningen det något blått har jag inte än men din mammas ide var bra.Du har inte någon nära dig som nyss gift sig,jag tänkte låna min svägerskas tiara först men beslöt sen att köpa egen.kram
Hejsan jag följer inte seden till punkt och pricka,men jag ska låna skorna till bröllopsklänningen av min svägerska. Hon tog studenten förra sommaren och hade dem på balen de är jättesöta och redan ingådda,så jag slipper skoskav.Något gammalt e min vigselring som jag ärvt efter gammelmormor.Nytt det e klänningen det något blått har jag inte än men din mammas ide var bra.Du har inte någon nära dig som nyss gift sig,jag tänkte låna min svägerskas tiara först men beslöt sen att köpa egen.kram
Vårt värdpar gifte sig 2005 och hon lånade mer än gärna ut sina skor och hennes slöja. Men jag vill ha nya skor för jag behöver ändå nya skor då mina "festaskor" jag brukar använda är slitna.
Jag vill helst inte ha någon slöja (inget fel med slöja, men på mig passar det liksom inte bara) Angående tiara så har jag redan köpt ett jättefint, stilrent diadem som kommer bli sååå snyggt med frisyren som jag & min frisör redan har bestämt.
I och med att jag kommer bära en halterneck brudklänning vill jag inte ha något halsband. Ev. örhängen men då måste jag ta nya hål då mina hål har växt igen på grund av att jag tyckte det var skönt att inte bära örhängen så förmodlingen blir det inte örhängen heller.
Men det lutar mot en näsduk. Eller har någon en annan idé?
Strumpbandet som är blått har jag läst att brudgummen ska ta av det endast med hans tänder och sedan kasta det till alla ogifta karlar som står i en klunga. Den karl som får bandet kommer gifta sig nästa år... Seden där likadan som då bruden kastar brudbuketten till alla ogifta kvinnor.
Ni som ska ha blåa trosor och följa traditionen fullt ut ska ni kasta era trosor?