• W2B Blom

"Something old, something new, something borrowed, something blue..."

Skulle vilja veta vad ni tänkte ha/hade på er angående om den gamla seden att man ska ha "Något gammalt, något nytt, något lånat, något blått". Skulle främst behöva lite tips på något lånat?

Något gammal - ett smycke från släktarvet.
    Något nytt - klänningen (Det mesta jag kommer ha på mig är ju nytt) Något lånat- ???
    Något blått - Min mamma har sytt ett blått strumpeband (klassiskt!)

Så vad ska ni ha? Vad hade ni? Vad tycker ni om den här traditionen?

♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • Svar på tråden "Something old, something new, something borrowed, something blue..."
  • GoS09

Jag gifter mig om en månad och kommer ha följande;
    Något gammalt - capen
    Något nytt - det mesta bland annat klänningen
    Något blått - strumpebandet men är så ljusblått så ser nästan vitt ut, måste fixa till det på ngt sätt...
    Något lånat?!? har jag inte än o vet inte vadet skulle kunna vara! Förslag? Sitter i samma sits som dig låter det som.. :)

• W2B Blom

Ingen som har något tips?

• anja1661

jag tycker traditionen är rolig!
    jag ska ha:
    gammalt: ev ett mynt från mitt årtal. denna stoppar jag i skon för ramsan går ju ....and a pennie in the shoo! (stavas det så?)
    nytt: klänningen, skor, underkläder...
    blått: klarblåa trosor! kul och udda!
    jag byter ju till ett par vita finare sen när det närmar sig bröllopsnatten.
    lånat: smycken från min syrra (tärnan)

• MV85

Jag ska ev. ha lånad slöja dock inte helt bestämt än!

Låna ett halsband? Örhängen? En hårnål?
    Finns inga regler som säger hur stor den lånade saken ska vara... Låna en 20-lapp av någon o göm mellan brösten o så lämna tillbaka den efter cermonin?

• Micaela

Bonde söker fru hade ju lånad en näsduk...

• W2B Blom

GoS09 skrev 2009-01-27 19:16:30 följande:
    Jag gifter mig om en månad och kommer ha följande; Något gammalt - capenNågot nytt - det mesta bland annat klänningenNågot blått - strumpebandet men är så ljusblått så ser nästan vitt ut, måste fixa till det på ngt sätt...Något lånat?!? har jag inte än o vet inte vadet skulle kunna vara! Förslag? Sitter i samma sits som dig låter det som.. :)

Åh, vad kul att jag inte är ensam med detta ilandsproblem!

• Hoffsennanen Tottoplex

en näsduk såklart!!!!vem behöver inte ha en nära till hands under en sådan dag?stoppa ner i bh:n bara:) lycka till

• W2B Blom

anja1661 skrev 2009-01-27 19:18:20 följande:
    jag tycker traditionen är rolig!jag ska ha:gammalt: ev ett mynt från mitt årtal. denna stoppar jag i skon för ramsan går ju ....and a pennie in the shoo! (stavas det så?)nytt: klänningen, skor, underkläder...blått: klarblåa trosor! kul och udda!jag byter ju till ett par vita finare sen när det närmar sig bröllopsnatten.lånat: smycken från min syrra (tärnan)

Åh... det var ju en jättebra idé att ha ett gammalt smycke med sitt årtal i skon. Visste faktiskt inte att ramsan fortsatte så!

Ha ha ha... roligt med klarblåa trosor! Lite annorlunda!

• W2B Blom

Ja, det kanske blir en lånad näsduk. Kommer säkert att behövas så blödig som jag kan vara då det blir känslosamt!

• GoS09

Klarblå trosor - f-n va smart! Kanske snor idén o har de på bröllopsnatten oxå.. kan ju bli en kul grej! Haha!

Svar på tråden "Something old, something new, something borrowed, something blue..."