• WifeJune2009

Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!

Hej,

En tråd för att identifiera ovanliga låtar till vigseln.

Låt oss för ett ögonblick tänka bortanför de traditionella (vackra och cermoniella förvisso) och tipsa varandra om mindre vanliga låtar och komma med förslag på "nya"!?

(Alltså - tänk bort Ted Gerdestad och Sonja Alldén).

Förslag önskas!!

• Svar på tråden Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!
  • mamci

ABBAs Arrival kan väl vara fin som ingångsmusik :)

• MplusO

Puffar lite för att se om man kan få lite fler idéer på bra låtar...

• tokigast

Hittar inte "brölopssången" från trolltyg på youtube...nån som vet var jag kan höra den?? Nyfiken!

• HallonGumman

Utan dina andetag(Kent) är så oroligt fin, Mirja Qee gör en jättebra finstämd version av den som vi ska ha på vår vigsel lyssna här www.mirja.se/

• Kalin
    tokigast skrev 2009-04-15 22:59:16 följande:
    Hittar inte "brölopssången" från trolltyg på youtube...nån som vet var jag kan höra den?? Nyfiken!
    Här kommer en länk till Bröllopsvisan i Trolltyg i Tomteskogen. Vi tänkte oss nog den som väntmusik innan vigseln. Min sambo är underbar i rollen som "Fjant" så den passar oss bra!

• StillÅ

Funderar på John Lennon - love, den är jättefin tycker jag.

• Anmy

Only youmed Yazoo, fast man kan ju ta bort syntversionen och köra a capella eller dyl. Lagom mycket.

• varelse

Jag har någon fånig dröm om att den dagen jag får gifta mig (längtar och drömmer, men det får jag nog göra ett bra tag till..) ska min far och jag komma indansandes medelst lindyhop till "my baby just cares for me" av nina simone. vi får väl se vad det blir av den drömmen... haha.

• varelse

Och sen skulle jag jättegärna ha 80-talsdängan med Rick Astley - Never gonna give you up. :)

• UBW

Jag måste tipsa om en jättegullig sång. vet inte om den passar som in- eller utmarsch men kanske om man har en manlig och kvinnlig solist i kyrkan. Jag tycker att den är himla mysig! Upptäckte den när jag såg "Juno". Med Moldy Peaches eller skådespelarna Ellen Page och Michael Cera.

Svar på tråden Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!