• WifeJune2009

Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!

Hej,

En tråd för att identifiera ovanliga låtar till vigseln.

Låt oss för ett ögonblick tänka bortanför de traditionella (vackra och cermoniella förvisso) och tipsa varandra om mindre vanliga låtar och komma med förslag på "nya"!?

(Alltså - tänk bort Ted Gerdestad och Sonja Alldén).

Förslag önskas!!

• Svar på tråden Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!
  • molnis

the luckiest - ben folds

vet ej om den är ovanligt men väldigt fin. En kompis kom på den när vi diskuterade låtar. Men det är den låten hon vill ha på sitt bröllop någon gång i framtiden så kommer inte ha den på vårt=)

Vi har en lista på några vi gillar än så länge. Den vi bestämt är "I got you babe" för den är lite "vår låt".

• kärleken förde oss samman

Vi ska ha en med Bon Jovi- Thank You For Loving Me

• kajw

Vi har inte kommit så långt än, men vet att vi kommer att köra All you need is love-Beatles som utgångslåt...

• Helen och Johan

Jag vet inte hur ovanliga dessa låtar är men vi kommer antagligen att ha:
    För dig - Lars Winnerbäck
    It must be love - Labi Siffre (Madness har gjort en cover på den)

• Anna19juli-08

vet inte om den är ovanlig direkt men vi hade Utan dina andetag med Kent. Helt underbar låt. Går att göra både "rockig" och lugn utifrån smak.

• Greta 1980

Blev tipsad om Oh happy day
    Vd tror ni om den som utgångsmusik?

• 090208

På gotländska ju!!
    Sååå lurade skrev 2009-01-24 23:05:10 följande:

Jag har en sång som jag gillat sen jag var liten och det är Susann Alvfengren -När vi rör varann. Letar förbrilt efter noter att ge vår solist...Den måste vara från 80-talet eller nåt vet inte om den är vanlig eller inte men den har jag vetat sen länge att jag vill ha på mitt bröllop.
  • Blivande mrs walker

Jag vill ha "The chapel of love" (going to the chapel and we're, gonna get maaaarried) (

) när vi går in men är inte säker på hur den ska framföras. Vi sak inte ha någon solosångare, jag funderar på om min pojkvänss syskon (som sjunger i kör) kunde sjunga den men han tycker inte det är en bra idé. Han säger att det vore roligare om vi sjöng den själva, men vi är faktiskt väldigt dåliga på att sjunga båda två.

• Bettertogether
    kajw skrev 2009-02-07 18:07:57 följande:
    Vi har inte kommit så långt än, men vet att vi kommer att köra All you need is love-Beatles som utgångslåt...
    Har varit på ett bröllop där de hade den låten som utgångslåt... Och då med saxofonist!!! Jäääättehäftigt!! :D Det kändes som ett slutet på en film! :P
  • rosesarered

Åh den är ju perfekt! hade jag gift mig i kyrkan så vore den låten varit ett solklart val!

Två förslag på lite äldre (och ovanligare) låtar:

Richie Valens

Paul&Paula
    Blivande mrs walker skrev 2009-02-11 15:57:04 följande:

Jag vill ha "The chapel of love" (going to the chapel and we're, gonna get maaaarried) (www.youtube.com/watch) när vi går in men är inte säker på hur den ska framföras. Vi sak inte ha någon solosångare, jag funderar på om min pojkvänss syskon (som sjunger i kör) kunde sjunga den men han tycker inte det är en bra idé. Han säger att det vore roligare om vi sjöng den själva, men vi är faktiskt väldigt dåliga på att sjunga båda två.
Svar på tråden Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!