• WifeJune2009

Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!

Hej,

En tråd för att identifiera ovanliga låtar till vigseln.

Låt oss för ett ögonblick tänka bortanför de traditionella (vackra och cermoniella förvisso) och tipsa varandra om mindre vanliga låtar och komma med förslag på "nya"!?

(Alltså - tänk bort Ted Gerdestad och Sonja Alldén).

Förslag önskas!!

• Svar på tråden Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!
  • Kalin

Kanon med länkar till musiken, det är lättare när man lyssnar!
    Funderar på utgång musik "Honey Honey" med ABBA. Är den kanske för munter....? Men det är en låt vi båda gillar och blir glada till! Fast vissa textrader kanske inte passar så bra...

• MrsTwingly

Efter vår vigselakt spelades "Feather theme: Forrest Gump Suite" på piano, instrumentalt. Det blev verkligen hur bra som helst!!
    Noter går att hitta på internet för ca 30kr och man får då en pdf av stycket

• Kajsalisan

Har hittat världens bästa låt till vigseln Joshua Radin & Schuyler Fisk -Paper weight, underbara underbara sång.. och inte uttjatad!!

• ElinPierre

Underbar tråd!
    Jag vill bara flagga för de vanliga låtarna också. Ville absolut inte ha någon vanlig från början. Vi valde fields of gold utan att fatta att det är många som har den.

Du är allt med shirley- den visste jag inte ens vilken det var- helt avskriven från början. Så till slut kollade jag den bara för att så många ska ha den- och tårarna sprutade! Det var den vackraste och mest passande låt jag hört på länge. Så nu blir det den..

Två jättevanliga fast jag tvärvägrade från början. Så ge dem en chans också vet ja!

Blev så lycklig förresten när jag såg The kelly family! Lyssnade på den som väldigt ung, och kan den nästan utantill... Underbar låt!

• MrsCoverdale

Min syster ska sjunga Lisa Ekdahls - Att älska är större.
    Den är lite melankolisk men jättefin.
    Det är bara en liten mening som inte riktigt funkar men jag har valt att ignorera den! =)
    "Jag behöver din tröst, en natt som den här.." Kanske inte så sant.. =)

• junibrutta

Utifrån melodifestivalen: vilken låt tror ni kommer att spelas framöver på bröllop? blir det molly sandén tro? Moving on med sarah var ju fin men den passar bättre vid skilsmässa...

• Myrmor

mollys är redan en året bröllopshit, tillsammans med emilias (som utggångslåt), har fyra bröllop planerade i sommar med den kombinationen. Tror att många bröllopsfester kommer dansbandssvänga med scotts och thorleifs låtar samt med måns hit!

• lecaroline

Jag har hört ej sett att det var ett par som hade please don´t go som ingångs musik. Bruden gick ensam och där framme stod brudgummen och trånade och hon lekte att hon inte kunde bestämma sig..

• JustMeAndMyLove

Men hjälp va många bra låtar?! Hur ska man nu kunna välja :S
    Fy på er, jag som hade alla låtar klara innan jag kika in på den här tråden :P

• junibrutta

jag skrev för länge sen min idé om hur man skulle kunna svänga till det hela lite: jag står där framme och ingången görs av mannen till sången: Åh han går som en karl , han ser ut som en karl och han rör sig som en karl ska.. av annelie Rydé...
    "åh jag ska ge allt som jag har, till denna underbara karl"

Klockrent eller hur?

Svar på tråden Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!