• WifeJune2009

Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!

Hej,

En tråd för att identifiera ovanliga låtar till vigseln.

Låt oss för ett ögonblick tänka bortanför de traditionella (vackra och cermoniella förvisso) och tipsa varandra om mindre vanliga låtar och komma med förslag på "nya"!?

(Alltså - tänk bort Ted Gerdestad och Sonja Alldén).

Förslag önskas!!

• Svar på tråden Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!
  • mamci

Wedding, med gamla hederliga Hep Star var jag sugen på som ingång, lite annorlunda och så, men mannen tycker den är rätt enformig så jag antar att vi inte kommer att ta den... eller?

• Greta 1980

Vi ska ha Oh happy day!
    Den är det fart i!

Twixiee skrev 2009-04-01 19:59:57 följande:
    Oj, här finns många roliga och spännande låtval Den låtarna jag och min karl har tillsammans är Radiohead - Creep och Nancy Sinatra - These boots are made for walking, kanske inte så passande på en vigsel Jag har lite problem, jag letar efter en låt som kan spelas på piano som är glad, rolig och har lite drag i till utgången. Har ni några förslag?
  • MulleNuh

Vi ska ha en aerosmith-låt... Inte så vanligt kanske.
    Dont wanna miss a thing..

• Bettertogether

W2B Blom skrev 2009-03-30 22:41:08 följande:

"Genom eld & vatten" med Sarek, den låten blir vi så glada av och passar jättebra till vårt bröllop!
    Texten är ju superbra!! :D Kanske man kunde omarbeta den till en lite lugnare låt (tänkte för min del)?!
  • Bettertogether

Jack Johnsons "better together" har alltid varit lite av "vår" låt, och nu hittade jag ett par som hade den som sin dans på bröllopet (fastän den slutade lite mer överraskande ;) ).. Det är helt klart en finalist i vår jakt på "brudvals"-sång. :)

Orginallåten:

..och som dans på bröllop ;)

• Bettertogether

Också denhär är ett alternativ :)

• Nynaeve

Vi ska genomgående ha gammal svensk folkmusik. Brudmarscher som in- och utgångsmusik och två korta sånger om kärlek. Tyvärr går svensk folkmusik ofta i moll, även om den är skriven för lyckliga tillfällen... vore trevligt med åtminstone något i dur.

Om vi hade varit lite mer rockiga hade vi kanske valt "Vote for love" med Tiamat, men nu får det bli på festen istället. Det finns även en låt med Cophnia som jag verkligen älskar men texten är av Aleister Crowley, och det kan ju vara svårsmält för en del gäster, även om vi gifter oss borgerligt.

• junibrutta

Everytime we touch med Cascada är ju himla fin.
    Sen åååå den här: Hooked on a feeling med björn skifs som ingång: en manlig kör som sjunger hooga chacka hooga chacka
    snacka om goodfeeling-sång

• nni

Vi ska ha Evanescenses Anywhere. E vår låt. Den ska antagligen vara innan ingångs...som e Ronja Rövardotter. Ska ha lite mer traditionella i cermonin och som utgångs. Om det går som det ska

Svar på tråden Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!