• WifeJune2009

Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!

Hej,

En tråd för att identifiera ovanliga låtar till vigseln.

Låt oss för ett ögonblick tänka bortanför de traditionella (vackra och cermoniella förvisso) och tipsa varandra om mindre vanliga låtar och komma med förslag på "nya"!?

(Alltså - tänk bort Ted Gerdestad och Sonja Alldén).

Förslag önskas!!

• Svar på tråden Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!
  • MulleNuh
    junibrutta skrev 2009-04-03 11:26:58 följande:
    Everytime we touch med Cascada är ju himla fin.Sen åååå den här: Hooked on a feeling med björn skifs som ingång: en manlig kör som sjunger hooga chacka hooga chackasnacka om goodfeeling-sång
  • junibrutta

Med en sambo som jobbar borta mycket så passar den här bra på oss:

Tina turner: simply the best!, Let´s stay together

från kill bill: the lonely sheppard:

• Tindragull

Vår solist kommer sjunga Sanna Nielsens "vågar du vågar jag" tycker den passar fint innan man avger löftena!
    Utgångsmusik blir metallicas "nothing else matters"

• brudenslillasyster

Syrran hade på sitt bröllop

Vänt musik

"Bröllopssången" från trolltyg i tomteskogen

Intåg

"I wanna touch you all over" av Exile vilket var helfränt när bruden och vår far kom indansandes.

Utgång

"The cirkel of life" - lejonkungen. Bara början då "skriket är"

Det var en väldigt härlig vigsel :)

• ALLIMA

Underbar tråd! Här får jag massor av nya uppslag vad gäller musiken till bröllopet! Finns det fler av er där ute som har hittat fina sånger , gärna äldre än 90-talet!

• Fenixx
    nni skrev 2009-04-03 11:32:48 följande:
    Vi ska ha Evanescenses Anywhere. E vår låt. Den ska antagligen vara innan ingångs...som e Ronja Rövardotter. Ska ha lite mer traditionella i cermonin och som utgångs. Om det går som det ska
    åh Anywhere är ju såå bra.
  • Bustroll

vi kommer att ha denna som ingångsmusik :)

• Kalin
    brudenslillasyster skrev 2009-04-07 15:00:10 följande:
    Syrran hade på sitt bröllopVänt musik "Bröllopssången" från trolltyg i tomteskogenIntåg"I wanna touch you all over" av Exile vilket var helfränt när bruden och vår far kom indansandes. Utgång"The cirkel of life" - lejonkungen. Bara början då "skriket är"Det var en väldigt härlig vigsel :)
    Kanonbra tips med låten från "Trolltyg i Tomteskogen" Första gången sambon blev engagerade och förtjust! Den blir säkert med!
  • Kalin
    Nynaeve skrev 2009-04-03 11:19:50 följande:
    Vi ska genomgående ha gammal svensk folkmusik. Brudmarscher som in- och utgångsmusik och två korta sånger om kärlek. Tyvärr går svensk folkmusik ofta i moll, även om den är skriven för lyckliga tillfällen... vore trevligt med åtminstone något i dur.Om vi hade varit lite mer rockiga hade vi kanske valt "Vote for love" med Tiamat, men nu får det bli på festen istället. Det finns även en låt med Cophnia som jag verkligen älskar men texten är av Aleister Crowley, och det kan ju vara svårsmält för en del gäster, även om vi gifter oss borgerligt.
    Gillar också folkmusik! Vad har ni tänkt er? Jag gillar Trollens Brudmarsch, funderar på den som ingångsmusik.

Som utgångmusik är vi lite sugna på "Honey Honey" med ABBA.
  • StillÅ

Jag sjöng "Come away with me" med Norah Jones på min bästa väns bröllop. Skulle gärna vilja ha den på vårt, men de ska få ha den som sin...

Svar på tråden Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!