• WifeJune2009

Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!

Hej,

En tråd för att identifiera ovanliga låtar till vigseln.

Låt oss för ett ögonblick tänka bortanför de traditionella (vackra och cermoniella förvisso) och tipsa varandra om mindre vanliga låtar och komma med förslag på "nya"!?

(Alltså - tänk bort Ted Gerdestad och Sonja Alldén).

Förslag önskas!!

• Svar på tråden Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!
  • mandisl
    Lecia skrev 2009-03-27 13:37:45 följande:
    jag vill ha:ray lamontagne - hold you in my arms,ray lamontagne -you´re the best thing (bröllopsdans)jason mraz - lucky
    Vi ska också ha Lucky, våra solister ska göra en duett. Sen blir det Evighet (Thomas Andersson Wijs tappning fast med kvinnlig solist) och Älskar du livet med Björn Kjellman.
  • Myrmor

Vad som helst funkar, men cavatina eller pachibals är väl klassisker?'

stugan09 skrev 2009-03-27 22:05:12 följande:
    Är det nån som har någon bra ide vad som skulle kunna gå att spela på enbart gitarr, ingen sång som ingångslåt?
  • Floff

Är inte Cavatina jättesorglig? Har för mig att vi hade den på min morfars begravning..

Myrmor skrev 2009-03-29 12:37:32 följande:
    Vad som helst funkar, men cavatina eller pachibals är väl klassisker?'
  • Myrmor

Tror det beror på vilka associationer man har till låten, jag tycker den är finstämd och vacker!

• passionsblomman

Det tycker jag med! Aldrig fallit mig in att den skulle var sorglig alls faktiskt.

Myrmor skrev 2009-03-30 17:36:45 följande:
    Tror det beror på vilka associationer man har till låten, jag tycker den är finstämd och vacker!
  • Piiiip

Jag skulle vilja ha

When you belive (en gammal sliskig duett mellan celine och whiney, men vi har minnen till just den)

och

Come what may från Moulin Rouge... men båda i ganska avskalade varianter, till gitarr och med en kvinnlig sångare eller med en kvinna och en man som sjunger dem...

Inte hört någon förrut som haft någon av dem som bröllopslåtar

• Myrmor

Come what may är inte ovanlig, men inte i klass med alla sonja a/shirley c: hits

• W2B Blom

"Genom eld & vatten" med Sarek, den låten blir vi så glada av och passar jättebra till vårt bröllop!

♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • JennyLH

Vi ska låten Sånge till friheten: Inledningen är ju så fin : du är det finaste jag vet....( jag blir så rörd av den låten och den passar in på oss)

den ska vi ha då vi står där framme en solist hoppas jag kan sjunga den.

Annars så ska vi ha ingångslåt Änglagård. Om jag hittar den på skiva nånstans. Vi ska ha cd-musik då vi är ute i det fria.

Utgångslåt har jag inte bestämt mig ännu

• Twixiee

Oj, här finns många roliga och spännande låtval Den låtarna jag och min karl har tillsammans är Radiohead - Creep och Nancy Sinatra - These boots are made for walking, kanske inte så passande på en vigsel

Jag har lite problem, jag letar efter en låt som kan spelas på piano som är glad, rolig och har lite drag i till utgången. Har ni några förslag?

Svar på tråden Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!