• WifeJune2009

Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!

Hej,

En tråd för att identifiera ovanliga låtar till vigseln.

Låt oss för ett ögonblick tänka bortanför de traditionella (vackra och cermoniella förvisso) och tipsa varandra om mindre vanliga låtar och komma med förslag på "nya"!?

(Alltså - tänk bort Ted Gerdestad och Sonja Alldén).

Förslag önskas!!

• Svar på tråden Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!
  • ettem

"Heartbeats" José Gonzalez-style. hur fin som helst!

• bongen80

rickard wolfs "det är dig jag vill ha" kan vara värd att lyssna på....

• you and I both

Jag kan rekommendera "vår" låt You and I both med Jason Mraz! Någon liten rad på slutet som inte passar men den kan man ju skippa. Jag sjöng Utan dina andetag på en väns bröllop i somras, också fin. Come give me love (visserligen Gärdestad men ej så vanlig :) ) är också jättefin, bortsett från en rad ("vi gjorde slut idag", kanske inte passar sig!) me även den är lätt att ändra! Söt men inte så känd (vad jag vet) är "Du är allt" med Shirley Clamp.

Lycka till!

• you and I both

Jag kan rekommendera "vår" låt You and I both med Jason Mraz! Någon liten rad på slutet som inte passar men den kan man ju skippa. Jag sjöng Utan dina andetag på en väns bröllop i somras, också fin. Come give me love (visserligen Gärdestad men ej så vanlig :) ) är också jättefin, bortsett från en rad ("vi gjorde slut idag", kanske inte passar sig!) me även den är lätt att ändra! Söt men inte så känd (vad jag vet) är "Du är allt" med Shirley Clamp.

Lycka till!

• warren

Forever, med Kiss och To live with you, med björn och benny

• tokigast

Nån som vet vart man kan få tag på låttexter? Ex Hallelujha "den svenska versionen" och Fields of gold??

• hhr

Vi ska ha:
    Ett liv för mig (Ingång)The real group 5-stämmig
    För kärlekens skull. Ted Gärdestad (solosång)
    Tillägnad (carola) Monica Dominik har skrivit(solosång)
    Psalm. Melodin "I denna ljuva sommartid" med annan text..Till man och kvinna gjorde han...
    (Utgång) Min kompis har skrivit en egen låt

Men så sa ngn att man måste ha 2 psalmer, så nu vet jag inte om vi är klara eller inte.
    Lycka till

• bongen80
    hhr skrev 2009-01-29 21:51:54 följande:
    Vi ska ha:Ett liv för mig (Ingång)The real group 5-stämmigFör kärlekens skull. Ted Gärdestad (solosång)Tillägnad (carola) Monica Dominik har skrivit(solosång)Psalm. Melodin "I denna ljuva sommartid" med annan text..Till man och kvinna gjorde han...(Utgång) Min kompis har skrivit en egen låtMen så sa ngn att man måste ha 2 psalmer, så nu vet jag inte om vi är klara eller inte.Lycka till
    min väninna gifte sig i somras o dom hade bara 1 psalm....kanske det är olika beroende på präst också?
  • En till präst
    bongen80 skrev 2009-01-29 22:11:49 följande:
    min väninna gifte sig i somras o dom hade bara 1 psalm....kanske det är olika beroende på präst också?
    Om prästen följer kyrkans ordning så är det två psalmer som är minimum. Var Du på en borgerlig vigsel?
Svar på tråden Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!