Juni 2009 Nr 3
Förra tråden som nni startade var avstängd så vi fortsätter att peppa, berömma och följa varandra här
Förra tråden som nni startade var avstängd så vi fortsätter att peppa, berömma och följa varandra här
Haha vi ska ju ha ledmotivet till Ronja Rövardotter som utgångsmarsch, det gick tydligen jättebra enligt kantorn. Men för att vara säkra på att vi menade samma sång fick jag småsjunga den för henne i telefon (det är melodin som en manskör sjunger). Jag har ju hört skräckhistorien här på BT om att någon ville ha "Låten från Robin Hood" (antar Bryan Adams el nåt?) och fick "hoodiladii hoodiladi hoppsan vilken dag.." Hahah..
Jag vill INTE ha "Borka versus Mattis"-låten som utgångslåt. Men kantorn verkade förstå vilken låt jag menade ;)
Ja!! Han tyckte vi skulle ringa organisten också. Han sa att han tycker det är så kul med egna val och han ville gärna komma in innan och spela för oss så vi fick lyssna..
Red Scarlet skrev 2009-04-22 08:10:10 följande:
Å, den har jag precis hittat som förslag till ingångslåt till oss! Ronja Rövardotter alltså! Men vet inte ännu vad m2b tycker om det. Det är så fin melodi!
Som utgångsmarsch har vi valt Gärdebylåten som spelas av fem violinister. Morfar var fiolbyggare men gick bort för mpnga år sedan. Kommer kännas lite som om han ändå är med, han spelade den jämt!
Red Scarlet skrev 2009-04-22 08:09:21 följande:
Red Scarlet skrev 2009-04-22 08:09:21 följande:
Åh, Ronja Rövardotter hade jag också velat ha. Men M2b ville inte det.. Det kommer säkert bli jättemaffigt!
Nu har jag lyckats lägga in en bild på mina ringar i galleriet! Får bara ha på mig den ena än så länge förstås..
Ronja som alla pratar om.. Är det den i början av filmen?? När en masas gubbar sjunger ehhhhheehohhaaaaa... haha
Mulle Nuh:
Ja det är nog den hon menar.
Vill med ha den men inte min sambo
Vi ska ha som ingång Änglagård -andra sommaren. Blir så glad av den låten.
Kul med musikval.
En ska sjunga Du är det finaste jag vet. sedan utgång vet vi ännu inte.
Ni får övertala era blivande män hehe