Juni 2009 Nr 3
Förra tråden som nni startade var avstängd så vi fortsätter att peppa, berömma och följa varandra här
Förra tråden som nni startade var avstängd så vi fortsätter att peppa, berömma och följa varandra här
Uuh så fick jag ju äntligen bekräftat av vår mystiska präst vilken kantor vi skulle ha, har inte kommit fram på kantorns telefon men dum som jag var skrev jag ut vigselprogrammen ändå. (Ville ju få allt klart!) Och så kom jag fram idag och då var det tydligen inte henne vi skulle ha, för hon hade semester. Så det är en annan dam... så nu står det fel i vigselprogrammen hah.. aja struntsamma.
Lite irriterande bara för kantorn sa typ "Jaha... Pachebels Kanon i D? Den är ju inte så vanlig att ha på bröllop direkt.. men men.." Vadå är det bara en begravningslåt eller? Verkar vara många på BT som har den iaf.. uuh måste de alltid tycka till så mycket. Svenska kyrkan har den som en klar variant för in/utgångsmarsch till bröllop, då är det ju det.
Vi fick tillbaka vår hindersprövning idag och den var också adresserad till mig ;)
är jag trög elelr som inte förstår förkortningen av m2b????
skönta tt få tillbaka hindersprövningen.....
man to be
Å, hon tyckte nog det var besvärligt för nu kanske hon måste öva...
Lycka till!
Red Scarlet skrev 2009-04-21 10:31:59 följande:
Åhh ska ni också ha den?!?
Vi träffade ju prästen igår. Han sa om den låten: Ohh den är helt fantastiskt underbar!!! Men han trodde att den ev kunde bli lite för långsam...
Red Scarlet skrev 2009-04-21 10:31:59 följande:
Tidsmaskin: Nä det var den andra kantorn (som vi inte skulle ha) som påpekade det... hon kunde låten hon tyckte bara inte att den passade av någon anledning. Den kantorn vi skulle ha visste inte ens vad det var för låt! Men hallå.. borde man inte veta det om man är kantor? Det är ju ett ganska känt verk. Aja hon kommer att fixa noter till allt och öva.. hon verkade snäll iaf :)
MulleNuh: Japp! Jag tycker att den är SÅ FIN och högtidlig! Äsch långsam? Nää det är ju en ingångsmarsch (för oss iaf), vi tänkte ju inte springa in utan gå långsamt så alla hinner se oss innan vi ställer oss längst fram vid altaret (då ser man ju ändå bara ryggarna på oss typ). Det blir nog bra. Men jag börjar känna mig som att kyrkopersonalen börjar se mig som en bridezillah-light som ska ha allt som HON VILL HA DET. Hrrm.
haha.. Ja den är fin.. Han sa också att den skulle låta såååå fin i kyrkan. Vi ska ha en tjej som spelar cello också. Då blev han helt extas!!
Red Scarlet skrev 2009-04-22 08:06:31 följande: