• laris

Juni 2009 Nr 3

Förra tråden som nni startade var avstängd så vi fortsätter att peppa, berömma och följa varandra här

• Svar på tråden Juni 2009 Nr 3
  • MulleNuh

Ohh gud va stressad jag blev nu!!
    Jag har inte ens börjat med festprogrammen! Dom lär väl ta ett tag gissar jag!?

Vi gifter oss samma datum!

zeddy skrev 2009-04-16 09:24:47 följande:
    Vet inte om jag skrivit i denna här tråden förut, men gifter mig också i juni! 13:e närmare bestämt!Börjar bli något stressad och nervös.. Är fortfarande saker som inte är klara som:* Transport från vigselplats till festlokal* Underkläder till mig (eller främst bh)* Fina kallingar till m2b* Vigselprogram (ska träffa vigselförättare först)* Festprogrammet är nästan klart, ska bara skriva klart om gästerna* Sista kollen på bordsplaceringen * Göra stor bordsplaceringstavla* Köpa några glas till drinkar* Fixa placeringskyltarO säkert är det saker jag har glömt...Ikväll ska vi träffa bandet. Det är så skönt att pricka av saker!!
  • zeddy
    MulleNuh skrev 2009-04-16 09:28:45 följande:
    Ohh gud va stressad jag blev nu!! Jag har inte ens börjat med festprogrammen! Dom lär väl ta ett tag gissar jag!? Vi gifter oss samma datum!
    Va trevligt att vi blir fru samma dag

Jag har väldigt lugnt på jobbet så jag har suttit o pysslat här.. Det som ska göras mer är ju att skriva om gästerna (vissa är klara) samt att toastmastern ska skriva några rader.
    Det som tog tid var att se till att sidorna hamnade rätt..
  • MulleNuh

Ja ok.. Ja jag är mammaledig och just nu skolas minsta in på dagis.. Så jag sitter bara och rullar tummarna!

Men jag känner också att vi borde prata med toastmastern innan jag börjar skriva.. Vi ska ha ett litet "möte" snart.

zeddy skrev 2009-04-16 10:40:35 följande:
    Va trevligt att vi blir fru samma dag Jag har väldigt lugnt på jobbet så jag har suttit o pysslat här.. Det som ska göras mer är ju att skriva om gästerna (vissa är klara) samt att toastmastern ska skriva några rader.Det som tog tid var att se till att sidorna hamnade rätt..
  • zeddy
    MulleNuh skrev 2009-04-16 10:48:16 följande:
    Ja ok.. Ja jag är mammaledig och just nu skolas minsta in på dagis.. Så jag sitter bara och rullar tummarna! Men jag känner också att vi borde prata med toastmastern innan jag börjar skriva.. Vi ska ha ett litet "möte" snart.
    Ja jäklar vad man måste ha små "möten" hela tiden. Bandet, toastmastern, tärnorna, Bestman, Serveringspersonalen, Catering, vigselförrättaren... Shit, jag blir trött bara jag tänker på det! Kanske är jag lite överdriven med att träffa alla, men jag vill ju att alla ska ha koll på vad deras uppgifter är! Så vi kan avlasta oss lite grann, det vore skönt! Och så att vi slipper tänka på nåt sånt den dagen!
  • MulleNuh

Jooo..

Jag är skitnervös för att träffa prästen på tisdag! Hur farligt kan det va?!?!

zeddy skrev 2009-04-16 11:26:57 följande:
    Ja jäklar vad man måste ha små "möten" hela tiden. Bandet, toastmastern, tärnorna, Bestman, Serveringspersonalen, Catering, vigselförrättaren... Shit, jag blir trött bara jag tänker på det! Kanske är jag lite överdriven med att träffa alla, men jag vill ju att alla ska ha koll på vad deras uppgifter är! Så vi kan avlasta oss lite grann, det vore skönt! Och så att vi slipper tänka på nåt sånt den dagen!
  • Cltsp

Vi gifter oss 6:e juni och jag tycker tiden har gått hur snabbt som helst! jag kan inte fatta att det är mindre än två månader tills vi gifte oss... det ska bli såååå kul men samtidigt är det lite ångestfyllt med allt som är kvar att göra.

Alla våra gäster har inte heller osa:t men vi vet redan vilka som kommer och inte så de ringer nog i sista minuten hehe

www.lukasochcarro.se

• GlamourKitten

Red Scarlet skrev 2009-04-16 08:13:39 följande:

Tyvärr är det väl så att har man satt ett OSA-datum har ju folk på sig till just den dagen att svara. Det är inte riktigt god ettikett att tjata på gästerna att svara tidigare, då skulle man satt ett tidigare OSA-datum. Men kan erkänna att jag också blivit väldigt irriterad över folk som inte svarat i tid/god tid och jag har fiskat efter svar..man vill ju veta! Nu är det ändå några stycken som sagt "nja". Suck.Har suttit och skrivit ut festprogram i flera timmar igår, så nu struntar jag högaktningsfullt ifall någon lämnar återbud i sista sekund. De är med i festprogrammet ändå! ;)Idag ska vi iaf träffa prästen! Vi bokade tid med henne, annars skulle vi fått vänta till veckan innan vigseln med att träffas. Så länge kan jag ju inte vänta! Jag kan ju inte göra klart vigselprogrammen innan jag träffat henne, har ju ingen aning om kantor och vigselordning etc. Så det blir bra. :)
    Nej jag antar att det inte är god etikett att tjata på dem att svara tidigare, men överallt jag läst om god etikett så svarar man på en inbjudan inom en vecka
  • zeddy
    Cltsp skrev 2009-04-16 12:01:54 följande:
    Vi gifter oss 6:e juni och jag tycker tiden har gått hur snabbt som helst! jag kan inte fatta att det är mindre än två månader tills vi gifte oss... det ska bli såååå kul men samtidigt är det lite ångestfyllt med allt som är kvar att göra.Alla våra gäster har inte heller osa:t men vi vet redan vilka som kommer och inte så de ringer nog i sista minuten hehewww.lukasochcarro.se
    Vilken schysst sida!!! Coolt med 50-tals tema!
  • Red Scarlet
    GlamourKitten skrev 2009-04-16 12:03:00 följande:
    Red Scarlet skrev 2009-04-16 08:13:39 följande:Nej jag antar att det inte är god etikett att tjata på dem att svara tidigare, men överallt jag läst om god etikett så svarar man på en inbjudan inom en vecka
    Jo fast då gäller det oftast att inbjudningarna ska ut tidigast 6-8veckor innan själva bröllopet och så är det osa satt runt 2-3veckor senare. Vi skickade ut våra 5månader innan och hade osa 3månader innan, så det var ju ett spann på runt 2månader där. Inte konstigt att folk väntade med att osa då. Och man kan väl bara visa god etikett och tacka ja/nej om man VET hur man ska göra, vi har haft många som behövt kolla med semester och turnéscheman(polare som är musiker) osv, så de har väl inte kunnat svara säkert innan osa-datumet. Men det är sjukt enerverande ändå ;)
Svar på tråden Juni 2009 Nr 3