Inlägg från: Cltsp |Visa alla inlägg
  • Cltsp

    50 tals bröllop fortsätter

    Halloj!
    Jag hade helt missat att förra tråden var stängd! Bra att du tog initiativet till en ny LillEm :D kul med lite nya anhängare till tråden också!

    Roligt att höra att det går framåt för er! En del av dem som hängde i gamla tråden har väl gift sig nu? Väntar med spänning på bilder och berättelse från den stora dagen.

    Här går det sakterligen framåt också. Jag har bestämt mig för den första klänningen i galleriet. Jag ska skicka efter den och sedan lämna in den här i stan och sy om den lite så den blir exakt som jag vill ha den.

    Idag har jag även varit hos min syster och vi har provat att göra inbjudningskort. Nu måste jag bara köpa alla papper och grejer som behövs till. Lägger upp bild sedan när de är klara.

  • Cltsp

    Nu har jag beställt klänningen :)

    Vi ska åka till London snart nu i februari och jag tänkte passa på att kika in en sväng på Vivien. Funderar på att köpa en underkjol därifrån och min syster ville ha en av deras prickiga halterneck-klänningar till bröllopet.

  • Cltsp

    Wow tack för länkarna till hur man gör eget flor. Jag ska nog muta min pyssliga syrra till att göra ett sådant till mig :D

    Stinch: Superfina inbjudningskort!

    Lady Luck: Jag vill inte heller ha för "söt" sminkning. Hade tänkt mig rätt mycket eyeliner och rött läppstift ala Marilyn Monroe :P Kan du inte gå till typ Make up Store eller Face och köpa en provsminkning? De kan hjälpa dig hur du ska lägga make up:en så den håller hela dagen och så brukar produkterna ingå i samma pris. Jag har varit och gjort sådana sminkningar, det kostar ca 400-500 kr.

    Vi var i London i helgen och jag var i butiken Vivien of Holloway! Köpte en av deras underbara underkjolar och jag älskar den :) Hoppas att den kommer passa med min klänning. De är ju mycket puffigare i verkligheten än vad de ser ut att vara på bilderna, kan verkligen rekommendera dem. Mrs Vivien herself var där, helskön haha!

  • Cltsp

    Weee min klänning kom idag! Den är jättefin, är såå nöjd med den. Ska fixa bilder att lägga upp här.

    Piru: Åh sådana tighta timglasmodeller är ju så snyggt!

    Mariemonroe: Jag köpte ett rött läppstift av märket maxfactor och det tyckte jag var jättebra. Det sitter på plats och kladdar inte.

  • Cltsp

    kul =) Vi bor också rätt nära


    Lemonita skrev 2009-02-22 10:06:05 följande:
    Vilken fin klänning! Bor nära lokalen där ni ska ha festen, .
  • Cltsp

    Alltidvi: Jag har också letat efter något bra tyg att göra flor av men inte hittat något. Jag trodde det skulle vara enklare att få tag i. Hur ser det där floret med prickar ut? Är det vita prickar då eller? Vad tror du om detta annars? www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50144157

    Sweetsun: Jag håller med om att alla är så positiva till temat. Jätteskoj!

    Lillem: Åh vad skönt att ni har fått lite ordning och reda på planeringen. Här känns det mest som om vi har ångest för allt som måste fixas. I helgen satt vi med hemsidan och försökte få den klar. På söndag ska vi göra klart alla inbjudningar så vi kan skicka ut dem. Vad var det för väska du hittade? Jag har funderat på det där med väska - vad ska man ha för typ av väska?

    Jag fyndade ett par skor på tradera i helgen, håller tummarna för att de passar! Vad tycker ni? www.tradera.com/auction/auction.aspx Har även köpt en massa filmisar att göra bordsplacering av.

    Nu ska jag försöka kurera mig från magsjukan jag åkte på i helgen, usch! Jag håller tummarna för att vi slipper sånt på bröllopsdagen ;)

  • Cltsp

    Haha förstår inte vad du pratar om! ;)

    Dina är ännu snyggare men jag kunde inte låta bli när de fanns på Tradera. Man får ju försöka hålla budgeten om det går :D


    SweetSun skrev 2009-03-02 13:51:50 följande:
    cltsp; va skoj med skor! ser lite ut som mina ;)
  • Cltsp

    jag har också kollat in flor på prickig katt, fast på deras websida. det verkar ju inte så dyrt att beställa därifrån, ca 300-400 kr.

    Vi gjorde alla inbjudningar igår så vi ska försöka skicka ut alla idag :D Ska se om jag får till några bilder på dem att visa.

    Skorna som jag köpte på Tradera är alldeles för små för mig så om nån av er är intresserad av dem så kan ni få dem billigt :P

  • Cltsp

    När jag köpte skorna stod det att det var strl 38. Jag mätte inuti skorna från tån till häl och de är 24,5 cm.

    Har ni sett att Skopunkten har fått in väldigt fina skor nu? Jag var där häromdagen och fyndade ett par svarta med vita prickar för 200kr. De hade ett par superfina med öppen tå och en rosett som ockå var svarta med vita prickar men de hade för håg klack för mig. Det fanns även ett par som var vita med svarta detaljer.

    Vi har knåpat ihop vår hemsida nu om ni vill se :)
    lukasochcarro.se

    Vad skönt det känns att ha inbjudningskorten klara och utskickade!

    Jag står i valet och kvalet över hur jag ska göra med min klänning Jag skulle vilja sy om den lite upptll så den inte är axelbandslös. Det står mellan någon form av spets i lite djupareringning alt båtringning (utan ärmar) eller breda axelband. Vad tycker ni?

  • Cltsp

    Tack!

    Sweetsun: ja sådana axelband skulle kunna var något. Det ska jag fundera på :)

    Junebug: Vad coolt med Lindy hop! Kan ni det innan eller ska ni gå danskurs? Vi är urusla på att dansa så jag tror inte att vi vågar oss på något sådant haha

  • Cltsp

    Halloj!

    Hur går det för er??

    Jag var hos frissan idag och skulle göra slingor men hon passade även på att testa lite inför bröllopsfrisyren. Jag har haft lite ångest inför vad jag ska göra med håret och om det kommer bli bra. Hon rullade upp håret på spolar så det blev volym och lockar, precis så ala Marilyn Monroe som jag tänkt mig :) Det kommer bli jättebra. Har ni bestämt hur ni ska ha håret? Jag har även beställt ett diadem med flor från prickiga katt som jag tänkte ha under vigseln.

    Vad ska era män ha på sig? Min har beställt en kostym som är vit med svarta ränder. Han tänkte även ha svarta hängslen och svart fluga. Jag ska ha svart underkjol och svart band i midjan.

    Just nu läggs mycket tankeverksamhet över dukningen. Vad sjutton ska man hitta på? Det finns ju så många olika varianter...

    Oneesan, hur går det med klänningen??

  • Cltsp

    Pizan: Vivien klänningarna är verkligen jättefina! Jag var där i februari när jag var i London. Jag provade lite klänningar där och det verkar som om storlekarna på klänningarna är ganska små i midjan och rätt stora över bysten. Kan verkligen rekommendera deras puffiga fina underkjolar också!

  • Cltsp

    haha gud vad roligt! Hur har ni tänkt att lägga upp det med festen, kläder, tema..? Nu blir jag nyfiken, berätta!


    MsCottongrass skrev 2009-03-27 20:57:41 följande:
    Hej Cltsp! Jag kollade på er superfina hemsida. Vilket sammanträffande, att i båda ska ha retrostil och att ni ska gifta er nästan på samma ställe som vi. :) Vi ska ha kårhuset som vigsellokal, och festen på stadsmuseet. :)
  • Cltsp

    Vi köper middagen av restaurangen med mat och vin inräknat men sedan har vi festen själv med egen sprit.

    Junebug: Kan ni inte ha drinkbiljetter om ni vill bjuda gästerna på dricka ändå?

  • Cltsp

    Det låter jättekul! Vi ska ha vigseln i anslutning till en av museets utställningar, middagen blir där uppe och festen i källaren :)


    MsCottongrass skrev 2009-03-29 12:40:33 följande:
    Cltsp, det huvudsakliga temat är miljö/hållbar utveckling dvs vi försöker tänka till när det gäller val av mat, kläder, transporter och material. Det är ett mindre bröllop med ca 30 gäster. Restaurangens festsal är ljusa med gamla svartvita foton på väggarna. Ska ni vara där uppe på arbetets museum? Det är kanonfint, men för stort för oss. 50-tal kommer in genom att jag har en klänning i den stilen (ska sy upp hos Orkanlia i Linköping) och även i accessoarer. Längre än så har vi inte kommit, vi ska ta tag i planerna ordentligt när jag är tillbaka från min resa om en månad. :)
Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter