• LillEm

    50 tals bröllop fortsätter

    Hej igen tjejer,

    Såg att vår gamla kära tråd har stängts så nu påbörjar jag en ny.
    Hur har det varit med er alla under julen? Själv mår jag prima och nu börjar planeringen inför bröllopet på allvar (ca 4 månader kvar).

    Kram / LillEm

  • Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter
  • Oneesan
    SweetSun skrev 2009-03-09 14:29:08 följande:
    oneesan; gäller det bara barnkläderna? :_)
    Yes, nog för att jag försöker gå ner några kilon men i barnkollektionen kommer jag nog aldrig klara pressa in skinkorna
  • SweetSun

    oneesan; hehe näää då ska man nog ha lite problem om man ska kunna trycka sig i dem

    apropå det så kämpar jag med att gå ner de sista kilona som trängt sig på sista halvåret. fattar inte vad som hänt, jag gör alla rätt, men det händer INGET. Jag ville gå ner 3 kg, för att vara så snygg som möjligt i klänningen, men jag bli galen snart...

  • Cltsp

    När jag köpte skorna stod det att det var strl 38. Jag mätte inuti skorna från tån till häl och de är 24,5 cm.

    Har ni sett att Skopunkten har fått in väldigt fina skor nu? Jag var där häromdagen och fyndade ett par svarta med vita prickar för 200kr. De hade ett par superfina med öppen tå och en rosett som ockå var svarta med vita prickar men de hade för håg klack för mig. Det fanns även ett par som var vita med svarta detaljer.

    Vi har knåpat ihop vår hemsida nu om ni vill se :)
    lukasochcarro.se

    Vad skönt det känns att ha inbjudningskorten klara och utskickade!

    Jag står i valet och kvalet över hur jag ska göra med min klänning Jag skulle vilja sy om den lite upptll så den inte är axelbandslös. Det står mellan någon form av spets i lite djupareringning alt båtringning (utan ärmar) eller breda axelband. Vad tycker ni?

  • SweetSun

    såna axelband som blir bredare över axeln är snyggt, alltså de är smalare vid "fästet" och bred på axeln.. hängde du med?

  • Oneesan

    Jag har beställt ett par röda pumps från have2have, förhoppningsvis anländer de väll i morgon eller på fredag.

    Sen kämpar jag med klänningen, har sytt upp flera modeller men vet inte riktigt hur det är kommer sluta, känner mig riktigt stor i nästan alla, skällde lite på gubben också som föreslog raggartemat så jag är tvungen att ha kort klänning. Men har hittat ett mönster i kommande numret av Burda som kanske blir bra. Bilden finns i galleriet, jag hade tänkt ta bort ärmarna och köra med axelband istället och ta av den vid knäna.

    Sen ska jag ge mig ut och leta frisör också, hon jag ville ha skulle kolla upp hur det var med semestrar men har inte hört av sig på flera veckor, fast jag har spanat in lite andra kandidater

  • Junebug

    Cltsp: Wow vilken hemsida!
    Och dina skor var också jättefina!(www.skopunkten.com/Damskor/Modeller/Pumps)

    Jag har ju så långt kvar (augusti 2010) så jag får nog lugna mig med att köpa skor ännu..
    Men jag tänkte ha ett par högklackade liknande de vita på skopunkten till vigseln, sen ett par lite bekvämare till vårt dansnummer (vi dansar lindy hop till chuck berry som bröllopsdans :))

  • alltidvi

    Vilken superfin hemsida! Jag försöker knåpa ihop våran men det gåra inte så bra, tänk vad man kan glömma bort saker... jag gjorde flera sidor för ett par år sedan men nu är det tomt ihuvudet...

  • alltidvi

    Vilken superfin hemsida! Jag försöker knåpa ihop våran men det gåra inte så bra, tänk vad man kan glömma bort saker... jag gjorde flera sidor för ett par år sedan men nu är det tomt ihuvudet...

  • Cltsp

    Tack!

    Sweetsun: ja sådana axelband skulle kunna var något. Det ska jag fundera på :)

    Junebug: Vad coolt med Lindy hop! Kan ni det innan eller ska ni gå danskurs? Vi är urusla på att dansa så jag tror inte att vi vågar oss på något sådant haha

Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter