• LillEm

    50 tals bröllop fortsätter

    Hej igen tjejer,

    Såg att vår gamla kära tråd har stängts så nu påbörjar jag en ny.
    Hur har det varit med er alla under julen? Själv mår jag prima och nu börjar planeringen inför bröllopet på allvar (ca 4 månader kvar).

    Kram / LillEm

  • Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter
  • SweetSun

    va bra lillem!

    Jag hade sån tur när jag köpte mina handskar, de var jättesmå, och perfeka till mig! det var som att de var gjorda för mig! =P

  • Cltsp

    Wow tack för länkarna till hur man gör eget flor. Jag ska nog muta min pyssliga syrra till att göra ett sådant till mig :D

    Stinch: Superfina inbjudningskort!

    Lady Luck: Jag vill inte heller ha för "söt" sminkning. Hade tänkt mig rätt mycket eyeliner och rött läppstift ala Marilyn Monroe :P Kan du inte gå till typ Make up Store eller Face och köpa en provsminkning? De kan hjälpa dig hur du ska lägga make up:en så den håller hela dagen och så brukar produkterna ingå i samma pris. Jag har varit och gjort sådana sminkningar, det kostar ca 400-500 kr.

    Vi var i London i helgen och jag var i butiken Vivien of Holloway! Köpte en av deras underbara underkjolar och jag älskar den :) Hoppas att den kommer passa med min klänning. De är ju mycket puffigare i verkligheten än vad de ser ut att vara på bilderna, kan verkligen rekommendera dem. Mrs Vivien herself var där, helskön haha!

  • Piru

    Ja det är snyggt! Jag älskar svart så det är ett måste på bröllopet (trots att det är sommar och allt). Ska fästa något svart i hårsmycket som floret sitter fast i också.
    Kan inte bestämma mig för vilken typ av tyg jag ska välja dock... Hon som ska sy den föreslog thaisiden eftersom det är snyggast på en så enkel klänning som jag vill ha. Men sånt där blankt tyg passar ju bättre rent tidstypiskt...


    SweetSun skrev 2009-02-18 20:40:12 följande:
    Piru! jag ska ha en vivian, med svart band i midjan!
  • Oneesan
    Piru skrev 2009-02-18 20:18:47 följande:
    Jag har beställt tid för att sy upp en benvit Vivien Holloway look-alike, den tighta timglasmodell-varianten med ett svart band runt midjan! Letar nu efter skor, har några jättefina i mitt galleri men de är slut i min storlek (vill ha de svarta)... Får väl hoppas att de får in nya snart! Flor ska jag nog beställa från etsy också, bild finns i galleriet också!
    Precis sånna skor jag vill ha. vart ska du köpa dem ifrån+
  • Oneesan

    Vilken toppentråd förresten, min kille och jag kommer ha lite 50-tal/raggarbröllop, hoppas man kan hopp in här

  • mariemonroe

    tänkte höra om det är någon som vet om ett bra RÖTT läppstift som sitter länge och inte "smetar ut sig", och som inte försvinner lätt innåt läpparna..

  • Piru

    Här har jag hittat skorna:
    www.shoes.com/Shopping/ProductDetails.aspx
    De har massor av skor!
    Jag hittade ett par skor igår (jag har massor skor och hade glömt bort dessa) som jag kanske ska ha...
    Ska lägga upp en bild strax!


    Oneesan skrev 2009-02-20 16:24:36 följande:
    Precis sånna skor jag vill ha. vart ska du köpa dem ifrån+
  • Oneesan
    SweetSun skrev 2009-02-20 18:51:19 följande:
    oneesan; välkommen! vi har 50tal/rockabilly tema =P
    Kul, det är bra att hänga här och få lite inspiration. Jag tror jag äntligen bestämt mig för att sy min klänning i rött, med ett svart band i midjan
  • Cltsp

    Weee min klänning kom idag! Den är jättefin, är såå nöjd med den. Ska fixa bilder att lägga upp här.

    Piru: Åh sådana tighta timglasmodeller är ju så snyggt!

    Mariemonroe: Jag köpte ett rött läppstift av märket maxfactor och det tyckte jag var jättebra. Det sitter på plats och kladdar inte.

Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter