• LillEm

    50 tals bröllop fortsätter

    Hej igen tjejer,

    Såg att vår gamla kära tråd har stängts så nu påbörjar jag en ny.
    Hur har det varit med er alla under julen? Själv mår jag prima och nu börjar planeringen inför bröllopet på allvar (ca 4 månader kvar).

    Kram / LillEm

  • Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter
  • alltidvi

    Är det någon av er som ska ha "hårflor" istället för slöja? Jag har försökt få tag på tyll för att göra ett själv, men har inte hittat något. Tips?

  • LillEm

    alltidvi skrev 2009-02-05 21:04:31 följande:


    Är det någon av er som ska ha "hårflor" istället för slöja? Jag har försökt få tag på tyll för att göra ett själv, men har inte hittat något. Tips?
    Jag ska ha flor istället för slöja men jag köpte mitt flor färdigt med kam o pärlor från Angelinas (se mitt bildgalleri), så jag kan nog inte ge några tips om var man köpa tyll för att göra själv.

    Lemonita,
    Vilken vacker klänning! Självklart kan du hänga på den här tråden, många av oss har kanske enbart kläderna som gemensam nämnare med 50 talet medans andra har mer av temat. Alla är lika välkomna. Ju fler desto roligare .
  • Lemonita
    Tack alla, ja dessa 50 talsmodeller är bara såå fina.
    Nej, jag har inte köpt den klänningen men jag ska sy upp en precis likadan.
    Tycker ni att jag ska välja vitt tyg eller Ivory. Ville ha den som den ser ut men sen har jag hört prat om att kritvitt inte passar alla.... Känns som att vitt blir bäst men ni som är proffs vad tror ni? Har ni någon aning om vad det är för tyg?
    Tips på var man kan få tag i söta skor och väskor?
    OCH hur gör man en 50 tals frisyr själv? Skulle vilja ha tuperat upptill men undrar om ni har tips på hur man får det att bli stort och att det håller hela dan och kvällen (bildexempel finns i galleriet, fast jag har långt hår och kort lugg).
  • SweetSun

    jag ska inte ha flor, det blev för dyrt tyckte jag, och hinner nog inte göra nåt eget heller tyvärr..

    Håret gör jag hos frissan, just för att det ska hålla, ska dit och visa bilder, så de fattar hur jag vill ha det..hoppas det inte blir nå problem..

  • pysselbruden

    Hej alla!

    Jag hakar gärna på på lite i den här tråden. Vi har inget direkt 50-tals tema på bröllopet, men då vi gillar den stilen genrellt (heminredningen, kläderna etc) så är det oundvikligt att inte ha den inspirationen med sig. Sedan är min klänning också en gammal second hand-variant i den stilen. Säger som Lemonita (som för övrigt hade en jättefin klänning i galleriet) att kanske kan man hitta tips om underkjolar här? Jag vill ju ha den där härliga vidden i kjolen!

  • LadyLuck

    Hej flickor! Kul att vara tillbaka! :) Jag ska oxå ha en Vivien men mäter mig varje månad....för vi ska ha barn :) och jag vet inte alls vilken storlek jag kommer att behöva ojojoj men kul är det! Kram

  • LadyLuck

    Jag har redan 4 Vivien klänningar o 3 underkjolar :) Underkjolarna tar MYCKET plats i garderoben haha. Vivien är bäst på customer cervice o det går alltid snabbt o smidigt till!!

Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter