• LillEm

    50 tals bröllop fortsätter

    Hej igen tjejer,

    Såg att vår gamla kära tråd har stängts så nu påbörjar jag en ny.
    Hur har det varit med er alla under julen? Själv mår jag prima och nu börjar planeringen inför bröllopet på allvar (ca 4 månader kvar).

    Kram / LillEm

  • Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter
  • LillEm

    Den är helt underbar!
    Jag köpte både underkjol o bolero till klänningen. Boleron är lite stor så den ska jag lämna in till en sömmerska för att sy in den liten under ärmarna. Underkjolen är jätteläcker o jag rekommenderar definitivt att köpa den till klänningen, jag tror att det kan vara svårt att hitta en bättre underkjol som passar klänningen.
    Med andra ord, jag är helnöjd med köpet o har aldrig ångrat det .
    Lycka till med inköpet "Sofia och Niklas". Jag hjälper gärna till om du har fler frågor.

  • SweetSun

    jag har också en vivien! den är som sagt helt ljuvlig! Den är väldigt vid och fluffig!

  • FrökenDagg

    Ohh, så fin du är i klänningen! Vart har du fått tag på den? Såg också bild nummer 4 i ditt galleri, var kommer den klänningen ifrån? Vill ha!!


    stinch skrev 2009-01-31 16:22:39 följande:
    Hade tråkigt hemma idag, och killen är bortreste, så då passade jag på att prova klänningen och fota den med datorn för att visa min syster som bor i annan stad. Så då tänkte jag att även ni skulle få se den!i19.photobucket.com/albums/b169/ministini/Bil...
  • stinch
    FrökenDagg skrev 2009-02-01 19:49:45 följande:
    Ohh, så fin du är i klänningen! Vart har du fått tag på den? Såg också bild nummer 4 i ditt galleri, var kommer den klänningen ifrån? Vill ha!!
    Tack snälla! Min egen klänning hittade jag faktiskt på Blocket, den har tillhört en kvinna som i år uppnår den högaktningsvärda åldern av 72 år, hon hade den när hon gifte sig i slutet av 50-talet! När jag köpte den var den dock hellång så jag har kortat av den. Det finns även en bolero till men den sys just nu om så jag ska kunna ha även den!

    Bild nr 4 är en klänning som jag hittade på eBay långt innan jag själv skulle gifta mig, men sparade alla bilder som fanns på den för framtida inspiration. Vill du se fler bilder så säg till! Hade först tänkt få en liknande uppsydd men så snubblade jag bokstavligt talat över den jag ska ha så då ändrade jag mig.
  • Cltsp

    Halloj!
    Jag hade helt missat att förra tråden var stängd! Bra att du tog initiativet till en ny LillEm :D kul med lite nya anhängare till tråden också!

    Roligt att höra att det går framåt för er! En del av dem som hängde i gamla tråden har väl gift sig nu? Väntar med spänning på bilder och berättelse från den stora dagen.

    Här går det sakterligen framåt också. Jag har bestämt mig för den första klänningen i galleriet. Jag ska skicka efter den och sedan lämna in den här i stan och sy om den lite så den blir exakt som jag vill ha den.

    Idag har jag även varit hos min syster och vi har provat att göra inbjudningskort. Nu måste jag bara köpa alla papper och grejer som behövs till. Lägger upp bild sedan när de är klara.

  • Cltsp

    Nu har jag beställt klänningen :)

    Vi ska åka till London snart nu i februari och jag tänkte passa på att kika in en sväng på Vivien. Funderar på att köpa en underkjol därifrån och min syster ville ha en av deras prickiga halterneck-klänningar till bröllopet.

  • Lemonita

    Hej. Jag tänkte också hoppa in här.
    Egentligen har vi inget tema, vi ska gifta oss i Alcudia i augusti och den enda vi har med oss är vår lilla ettåriga dotter.
    Tänkte ändå att jag kunde "hänga" lite här eftersom min klänning är av 50 tals modell, finns i mitt galleri. Kan vara bra med lite tips om underkjolar mm

  • alltidvi

    Vilken söt klänning!


    stinch skrev 2009-01-31 16:22:39 följande:
    Hade tråkigt hemma idag, och killen är bortreste, så då passade jag på att prova klänningen och fota den med datorn för att visa min syster som bor i annan stad. Så då tänkte jag att även ni skulle få se den!i19.photobucket.com/albums/b169/ministini/Bil...
  • alltidvi

    Wow! Har du köpt den från posh vintage? Jag tycker att de blir sålda på nolltid nästan innan de hinner bli till salu... Den är iaf väldigt fin!


    Lemonita skrev 2009-02-05 20:28:10 följande:
    Hej. Jag tänkte också hoppa in här.Egentligen har vi inget tema, vi ska gifta oss i Alcudia i augusti och den enda vi har med oss är vår lilla ettåriga dotter.Tänkte ändå att jag kunde "hänga" lite här eftersom min klänning är av 50 tals modell, finns i mitt galleri. Kan vara bra med lite tips om underkjolar mm
Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter