• LillEm

    50 tals bröllop fortsätter

    Hej igen tjejer,

    Såg att vår gamla kära tråd har stängts så nu påbörjar jag en ny.
    Hur har det varit med er alla under julen? Själv mår jag prima och nu börjar planeringen inför bröllopet på allvar (ca 4 månader kvar).

    Kram / LillEm

  • Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter
  • Cltsp

    Pizan: Vivien klänningarna är verkligen jättefina! Jag var där i februari när jag var i London. Jag provade lite klänningar där och det verkar som om storlekarna på klänningarna är ganska små i midjan och rätt stora över bysten. Kan verkligen rekommendera deras puffiga fina underkjolar också!

  • Cltsp

    haha gud vad roligt! Hur har ni tänkt att lägga upp det med festen, kläder, tema..? Nu blir jag nyfiken, berätta!


    MsCottongrass skrev 2009-03-27 20:57:41 följande:
    Hej Cltsp! Jag kollade på er superfina hemsida. Vilket sammanträffande, att i båda ska ha retrostil och att ni ska gifta er nästan på samma ställe som vi. :) Vi ska ha kårhuset som vigsellokal, och festen på stadsmuseet. :)
  • MsCottongrass

    Cltsp, det huvudsakliga temat är miljö/hållbar utveckling dvs vi försöker tänka till när det gäller val av mat, kläder, transporter och material. Det är ett mindre bröllop med ca 30 gäster. Restaurangens festsal är ljusa med gamla svartvita foton på väggarna. Ska ni vara där uppe på arbetets museum? Det är kanonfint, men för stort för oss.

    50-tal kommer in genom att jag har en klänning i den stilen (ska sy upp hos Orkanlia i Linköping) och även i accessoarer. Längre än så har vi inte kommit, vi ska ta tag i planerna ordentligt när jag är tillbaka från min resa om en månad. :)

  • LillEm

    Jag var in med min klänning och bolero till sömmerskan i helgen. Jag måste sy in boleron ca 2 storlekar trots att det är en small. Jag ska även sätta in en hake på insidan av blixtlåset i klänningen för att säkra låset.
    Det var verkligen tur att jag gick dit i helgen då jag fick veta att de har fullt upp i slutet av våren både med bröllop och studentbaler. Men hon lovade att min klänning och bolero skulle vara klara senast den 10 maj (vi gifter oss den 22 maj).

  • Junebug

    LillEm: var både klänning och bolero från Vivien of holloway? Verkar som att de är lite stora i storlekarna då...
    Vad kostar det att sy in klänningen och boleron ungefär?

    Jag har ju tänkt beställa klänning därifrån, men nu har jag hittat en annan fin på Unique vintage och förstår inte hur jag ska kunna bestämma mig... www.unique-vintage.com/ivory-cotton-flirty-halter-swing-dress-p-3082.html

    Vad tycker ni, är det tråkigt med en bomullsklänning? Jag vill ju verkligen att det ska vara uppklätt och fint, därför kanske en sidenvariant från Vivien passar bättre..

  • LillEm

    Junebug skrev 2009-03-30 17:03:34 följande:


    LillEm: var både klänning och bolero från Vivien of holloway? Verkar som att de är lite stora i storlekarna då...Vad kostar det att sy in klänningen och boleron ungefär?Jag har ju tänkt beställa klänning därifrån, men nu har jag hittat en annan fin på Unique vintage och förstår inte hur jag ska kunna bestämma mig... www.unique-vintage.com/ivory-cotton-flirty-ha...Vad tycker ni, är det tråkigt med en bomullsklänning? Jag vill ju verkligen att det ska vara uppklätt och fint, därför kanske en sidenvariant från Vivien passar bättre..
    Både klänningen och boleron är från Vivien of Holloway. Klänningen sitter perfekt på mig, jag är ganska så liten runt midjan (stlk 34) men har lite större byst (70D) så jag tror att problemet med klänningarna möjligtvis kan vara att de är lite stora vid bysten. Det är nog första gången som jag har köpt en klänning som sitter perfekt på mig .
    Priset hos sömmerskan är 450 kr / arbetstimme.

    När det gäller bomullsklänning så tror jag att du kommer att känna dig festligare i en sidenklänning! Men bomullsklänningen var otroligt söt den oxå. Köp den som du själv tror att du trivs bäst i. Huvudsaken är att du känner dig fin!
  • SweetSun

    junebug; det enda jag kan säga är att frakten är asdyr från USA! Så räkna med minst 800kr påslag på det du köper. sen går det bara uppåt..

  • Pizan
    Cltsp skrev 2009-03-28 22:31:54 följande:
    Pizan: Vivien klänningarna är verkligen jättefina! Jag var där i februari när jag var i London. Jag provade lite klänningar där och det verkar som om storlekarna på klänningarna är ganska små i midjan och rätt stora över bysten. Kan verkligen rekommendera deras puffiga fina underkjolar också!
    Knepigt med midjan. Bysten kan jag nog fylla ut men det blir värre med midjan, men jag har tänkt mig att ha en korsett under i varje fall. Ska man mäta med eller utan korsett tycker ni?

    En underkjol har jag tänkt mig. Var de också små i midjan?
  • Pizan
    LillEm skrev 2009-03-30 17:15:47 följande:
    När det gäller bomullsklänning så tror jag att du kommer att känna dig festligare i en sidenklänning! Men bomullsklänningen var otroligt söt den oxå. Köp den som du själv tror att du trivs bäst i. Huvudsaken är att du känner dig fin!
    Jag är lite tvärtom i med min smak. Tycker inte om den glansiga känslan utan jag tror att jag kommer att känna mig finare i bomull. Den klänningen som jag är mest inne på nu är den svarta med rosa prickar. Till den vill jag nog ha rosa underkjol, kanske ett rosa skärp, och svarta strumpbyxor med söm därbak.
  • Oneesan
    Pizan skrev 2009-03-30 22:15:51 följande:
    Jag är lite tvärtom i med min smak. Tycker inte om den glansiga känslan utan jag tror att jag kommer att känna mig finare i bomull. Den klänningen som jag är mest inne på nu är den svarta med rosa prickar. Till den vill jag nog ha rosa underkjol, kanske ett rosa skärp, och svarta strumpbyxor med söm därbak.
    Tycker heller inte om glansiga tyger, jag ska sy upp min klänning i thaisiden som är lite grövre och mer matt
Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter