Pappa som ger bort?
hur många här har haft eran Pappa som lämnat över er??
hur många här har haft eran Pappa som lämnat över er??
Fast försvara sig har jag aldrig krävt att nån ska göra - en förklaring som inte bara är en reaktion a la "jag gör som jag vill/det är minsanna fint/ det är kvinnligt och jag har drömt om det alltid/du kränker mig som ifrågasätter" vore dock himla trevligt.
anne på grönkulla skrev 2009-01-12 20:50:55 följande:
Jag tycker inte att nåt av det där behövs, jag blev gift utan nåt av det.
Den sista meningen förstod jag dock inte...?
anne på grönkulla skrev 2009-01-12 21:02:14 följande:
hm. känns lite som hyckleri att blunda för urvalada delar av "kvinnoförtrycket".
En av de lyckligaste dagarna i mitt liv var när mannen jag älskar gick ner på ett knä och frågade om jag ville gifta mig med honom. Han gav mig en jättefin förlovningsring. Om någon extrem "feminist" berättar för mig att jag ska känna mig förtryckt som kvinna pga det så har jag lust att skaka vett i människan!! Hon har förmodligen haft en tuff uppväxt men come on!! Vad är detta?
Och tycker man att det är att förtrycka kvinnor, då ska man fan inte gifta sig. Let alone, gå ut på ett internetforum för blivande brudar och predika kvinnans rätt. Snacka om dubbelmoral...
Jag använder inte de orden själv för att förklara eller försvara företeelser. Jag noterar att folk som vill förklara sin användning av överlämning ofta använder de orden och undrar varför.
anne på grönkulla skrev 2009-01-12 21:07:46 följande: