hmmm personligen förstår jag inte varför man "måste" ha en svindyr ring... min förlovningsring vet jag inte exakt vad den kostade, men det är en slät guldring, 4mm bred så antagligen runt 4000... ska jag då känna att den är "billig" eller att han "nervärderar" det hela för att han har en årslön på 700'000 efter skatt?
Nej!
En ring är bara en ring... den är förvisso en symbol för något, men i slutändan handlar det om era känslor för varandra, inte någon cirkelformad bit metall av något slag... och diamanter må vara dyra o fina... men seriöst, jag väljer hellre kärlek än diamanter!
Sen HAR ytterst få killar koll på vad smycken kostar... så ta med honom ut o visa honom vad saker och ting kostar, så får du väll se sen..
Av egen erfarenhet vet jag oxå att vi, pga olika inkomst har olika intryck av vad som är dyrt... Själv tycker jag att en jacka för 800 är i högsta laget, min ekonomi tillåter det inte... medan han tycker att gränsen snarare går vid 8000... "några tusenlappar" för mig är 2-3... för honom 8-10...
Som i alla konflikter med sin partner finns det bara en lösning
PRATA MED VARANDRA