• vofflis

pris förlovningsring

Hjälp min kille vill lägga några tusen på en ring till mig,han tjänar en bra bit över miljonen per år.Kan någon ge mig ett råd?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-09 11:44
    Ok ? några tusen om man tjänar ca 1.3 mil,låter lite snålt i mina öron.Blev ledsen då jag hade tittat på mycket dyrare ringar

• Svar på tråden pris förlovningsring
  • MulleNuh

Ja men jag skrev 1000 bara för att.. Du skrev ju en ring på några tusen.. Och det är vad normala förlovningsringar kostar. Så nog kommer den hålla!

Och med larvigt menar jag att ens tänka på priset när det handlar om en sådan stor sak som förlovning!

• Mrs Mommy

MolsonCanadian skrev 2009-01-09 11:59:22 följande:
    Eller så har han sina misstankar om att hon är ute efter pengarna och vill kolla vad som är viktigast för henne. Mrs Mommy skrev 2009-01-09 11:58:09 följande:

Kanske det, alla mynt har 2sidor{#lang_emotions_dreamer}

• vofflis

tänkte bara att han för en gång skull kunde lägga pengar på mig,jag begär aldrig något men ringen är viktig för mig .

MulleNuh skrev 2009-01-09 12:00:24 följande:
    Ja men jag skrev 1000 bara för att.. Du skrev ju en ring på några tusen.. Och det är vad normala förlovningsringar kostar. Så nog kommer den hålla! Och med larvigt menar jag att ens tänka på priset när det handlar om en sådan stor sak som förlovning!
  • Hemlig2009

Fast nog vill jag ha de ringar jag tycker är fina. Kalla mig bortskämd (snälla gör det inte ) men är det ringar jag ska ha resten av livet så vill jag ju att de ska vara i min smak och fina!

• MulleNuh

Ja men då säger du det till honom. Sär att du har hittat en specifik ring som du älskar!

vofflis skrev 2009-01-09 12:05:12 följande:
    tänkte bara att han för en gång skull kunde lägga pengar på mig,jag begär aldrig något men ringen är viktig för mig .
  • Mrs Mommy

vofflis skrev 2009-01-09 12:05:12 följande:

Har ni varit och tittat ut något eller har du visat vad du vill ha?

• vofflis

Aja vi bor ihop och hela huset är fullt med hans dyra prylar

• Mrs Mommy

Hemlig2009 skrev 2009-01-09 12:05:39 följande:
    Fast nog vill jag ha de ringar jag tycker är fina. Kalla mig bortskämd (snälla gör det inte ) men är det ringar jag ska ha resten av livet så vill jag ju att de ska vara i min smak och fina!

Ja det finns nog inget direkt "normalpris" jag känner folk som har ringar mellan ca 7000 till 200 000{#lang_emotions_surprised}

Alla har olika smak vad som de tycker är fint och ibland blir det lite dyrare

• Hemlig2009

Jo, det blir ju det. Självklart har jag en övre gräns i enlighet med vår ekonomi. Men det är så himla svårt att "nöja sig", låter hemskt att skriva så men så känner jag verkligen när det kommer till ringar som jag ska ha varje dag.

Mrs Mommy skrev 2009-01-09 12:09:22 följande:

Ja det finns nog inget direkt "normalpris" jag känner folk som har ringar mellan ca 7000 till 200 000
    Alla har olika smak vad som de tycker är fint och ibland blir det lite dyrare
  • vofflis

Ä tänkte väl att han kunde satsa mer på min ring med tanke på hans lön eller är jag helt ute och cycklar? dom brukar ju ge riktlinjer på ca en månadslön som budget för ring,och ändå hade jag tittat på en ring som kostade en tredjedel av hans månadslön dvs ca 40.000.Då tycker jag INTE att en ring för 3000 är rimligt??????

Svar på tråden pris förlovningsring