• vofflis

pris förlovningsring

Hjälp min kille vill lägga några tusen på en ring till mig,han tjänar en bra bit över miljonen per år.Kan någon ge mig ett råd?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-09 11:44
    Ok ? några tusen om man tjänar ca 1.3 mil,låter lite snålt i mina öron.Blev ledsen då jag hade tittat på mycket dyrare ringar

• Svar på tråden pris förlovningsring
  • vofflis

Obs vi tänkte ha helt släta vigselringar och satsa mer på förlovningsringarna,tyckte inte att 3000 lät som en satsning.

• vofflis

Tack

Yllo skrev 2009-01-09 12:39:09 följande:
    TS: Jag förstår precis hur du tänker.Min och min mans förlovningsringar kostade 1800 kr tillsammans, men min vigselring kostade nästan en hel månadslön för min man. Vi ville i o för sig båda ha helt vanliga släta guldringar som förlovningsringar. Bling har jag i vigselringen Med andra ord så kan en förlovningsring kosta ett par tusen ja, men samtidigt så ska det ju vara en ring som du trivs med och vill bära. Det är ju en symbol, men samtidigt så ska man ju trivas.Har du pratat med din sambo och visat honom vilken typ av ring du vill ha? Han kanske inte förstår hurdan ring du önskar dig.. min man förstod inte heller det innan jag släpade iväg honom och visade honom ett urval med ringar jag kunde tänka mig till vigselring.Lycka till!
  • TesshjärtaFred

vofflis: jag lägger inte in några som helst värderingar, utan försöker bara ge dig ett råd, som du önskade.
    Har ni tittat på ringar tillsammans? Vet han, som någon skrev, vad ringar kostar? Jag märkte att min blivande inte har en aning om sådant (inte jag heller förut för den delen )
    Om du visar honom vad du hade tänkt och ni pratar om det så kanske ni kan komma överrens om något?
    Lycka till och hoppas att det löser sig. Självklart vill man ha en ring man trivs med och som håller i alla år.

• vofflis

Det är bara två gånger i livet man förväntar sig något,vid förlovning och när man gifter sig.Ett minne som man skall ha hela livet,vad är fult med det?

MulleNuh skrev 2009-01-09 12:43:19 följande:
    Det jag menar är att det är "fult" att gå och förvänta sig saker.. Och inte sjutton värderar jag min partner i pengar, utan han värderas på viktiagre och djupare sätt än så!
  • vofflis

Tack många bara "tycker" utan att ge råd.Kram

TesshjärtaFred skrev 2009-01-09 12:50:06 följande:
    vofflis: jag lägger inte in några som helst värderingar, utan försöker bara ge dig ett råd, som du önskade. Har ni tittat på ringar tillsammans? Vet han, som någon skrev, vad ringar kostar? Jag märkte att min blivande inte har en aning om sådant (inte jag heller förut för den delen ) Om du visar honom vad du hade tänkt och ni pratar om det så kanske ni kan komma överrens om något?Lycka till och hoppas att det löser sig. Självklart vill man ha en ring man trivs med och som håller i alla år.
  • Ore

Jag tycker det låter som att ni har andra problem än just förlovningsringen, och vad den ska kosta. Ni borde nog sätta er ner och diskutera gemensam ekonomi. Han kan ju skriva äktenskapsförord för att skydda de pengar han har nu, men jag är starkt tveksam till om man kan skriva äktenskapsförord för pengar man tjänar medan man är gifta...

Och är man gifta ska man leva på samma ekonomiska standard, vilket innebär att han inte kan köpa massa dyra grejer till sig, sätta undan på banken och låta dig klara dig med din egen inkomst.

Ni bör nog diskutera igenom denna fråga ordentligt, för problemet verkar ligga betydligt djupare än vad han tänkt betala för din förlovningsring...

• Mrs Mommy

MulleNuh skrev 2009-01-09 12:43:19 följande:
    Det jag menar är att det är "fult" att gå och förvänta sig saker.. Och inte sjutton värderar jag min partner i pengar, utan han värderas på viktiagre och djupare sätt än så!

Nej men om din partner värderar dig i pengar och om ens partner sa att " din ring vill jag max spendera ett par hundringar på" hur värd känner man sig då?

Jag säger det igen att EGENTLIGEN ÄR DET NOG INTE PENGARNA SOM ÄR VIKTIGT UTAN HUR DU VÄRDERAR DIN PARTNER.

Det kan ju vara så att det inte ska kosta är en medveten markering från honom och då är han en skitstövel{#lang_emotions_yell}

• fromheretoeternity

Jag tänker betala min ring själv så jag får precis vad jag vill ha. Tycker inte att det är rimligt att min sambo ska betala 18 000kr bara för att jag är så åpen och vill ha en stor diamant! Men så kommer jag tjäna mycket mer än min sambo och jag har dessutom sparat till ringen i flera år!

Jag tycker att det är viktigt att man hittar en ring som man tycker om! Vill du ha en dyrare ring än 3000kr så tycker jag att du ska ha det! Den ska ju sitta på fingret lika länge som kärlken lever Men att räkna med att han ska lägga 40 000kr på en ring till dig är väl att ta i, även om han tjänar mycket?
    Ta med honom ut på stan och titta på ringar, han kanske hittar en ring han tycker är jättefin som han vill köpa till dig! Män har ingen som helst aning om vad ringar kostar!

• Mörk Ängel

Ni måste ju kunna kompromissa om priset på förlovningsring. Kanske ska du vara beredd att hjälpa till att betala, då kanske han blir mer "generös".

Jag håller med om att en förlovningsring som ska vara som en svensk vigselring (om man kan säga så) kan få kosta mer, men ni måste tillsammans välja hur mycket. När man väl går och tittar och provar ringar så brukar man börja förstå vad det kostar. Och du, när du har den där vackra ringen på dig och dina ögon glittrar som diamanten på ringen, då kommer han inte kunna motstå

• Mrs Mommy

Ore skrev 2009-01-09 12:55:23 följande:
    Jag tycker det låter som att ni har andra problem än just förlovningsringen, och vad den ska kosta. Ni borde nog sätta er ner och diskutera gemensam ekonomi. Han kan ju skriva äktenskapsförord för att skydda de pengar han har nu, men jag är starkt tveksam till om man kan skriva äktenskapsförord för pengar man tjänar medan man är gifta... Och är man gifta ska man leva på samma ekonomiska standard, vilket innebär att han inte kan köpa massa dyra grejer till sig, sätta undan på banken och låta dig klara dig med din egen inkomst. Ni bör nog diskutera igenom denna fråga ordentligt, för problemet verkar ligga betydligt djupare än vad han tänkt betala för din förlovningsring...

Presis!

Svar på tråden pris förlovningsring