• vofflis

pris förlovningsring

Hjälp min kille vill lägga några tusen på en ring till mig,han tjänar en bra bit över miljonen per år.Kan någon ge mig ett råd?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-09 11:44
    Ok ? några tusen om man tjänar ca 1.3 mil,låter lite snålt i mina öron.Blev ledsen då jag hade tittat på mycket dyrare ringar

• Svar på tråden pris förlovningsring
  • MulleNuh

Men hur kan du tycka att 40.000:- är rimligt när det itne är dina pengar??

vofflis skrev 2009-01-09 12:24:59 följande:
    Ä tänkte väl att han kunde satsa mer på min ring med tanke på hans lön eller är jag helt ute och cycklar? dom brukar ju ge riktlinjer på ca en månadslön som budget för ring,och ändå hade jag tittat på en ring som kostade en tredjedel av hans månadslön dvs ca 40.000.Då tycker jag INTE att en ring för 3000 är rimligt??????
  • vofflis

Jag menar om din kille tjänade ca 1.3 mil plus bonusar dvs ca 1.5 mil,hade du inte blivit lesen om han köpte en ring för några tusenlappar?

• sockersmulan

Men hade han koll på vad du tittat på? Han kanske inte visste alls och så valde han ut en ring som han tyckte var fin...? Du kanske kan köpa en dyrare vigselring i stället?

• MulleNuh

Men det är skillnad att bli besviken kanske om du nu hittat nån annan du gillade..
    Men att säga att 40.000:- är rimligt är lite väl tycker jag..

vofflis skrev 2009-01-09 12:29:26 följande:
    Jag menar om din kille tjänade ca 1.3 mil plus bonusar dvs ca 1.5 mil,hade du inte blivit lesen om han köpte en ring för några tusenlappar?
  • vofflis

? vi bor ihop,jag tar hand om hela huset bara för att jag har dåligt samvete över att jag tjänar mycket mycket mindre

MulleNuh skrev 2009-01-09 12:26:12 följande:
    Men hur kan du tycka att 40.000:- är rimligt när det itne är dina pengar??
  • MulleNuh

ja ja det där är dina grejer.. JAG tycker bara det lät himla fult..

Jag gav dig iaf ett råd tidigare.

• Yllo

TS: Jag förstår precis hur du tänker.

Min och min mans förlovningsringar kostade 1800 kr tillsammans, men min vigselring kostade nästan en hel månadslön för min man. Vi ville i o för sig båda ha helt vanliga släta guldringar som förlovningsringar. Bling har jag i vigselringen

Med andra ord så kan en förlovningsring kosta ett par tusen ja, men samtidigt så ska det ju vara en ring som du trivs med och vill bära. Det är ju en symbol, men samtidigt så ska man ju trivas.

Har du pratat med din sambo och visat honom vilken typ av ring du vill ha? Han kanske inte förstår hurdan ring du önskar dig.. min man förstod inte heller det innan jag släpade iväg honom och visade honom ett urval med ringar jag kunde tänka mig till vigselring.

Lycka till!

• vofflis

Vad var fult? han köper ju bara dyra grejer till sig själv!jag har aldrig begärt eller tagit del av hans lön förut.Ändå tar jag hand om hela husållet!

MulleNuh skrev 2009-01-09 12:35:02 följande:
    ja ja det där är dina grejer.. JAG tycker bara det lät himla fult.. Jag gav dig iaf ett råd tidigare.
  • Mrs Mommy

MulleNuh skrev 2009-01-09 12:33:19 följande:
    Men det är skillnad att bli besviken kanske om du nu hittat nån annan du gillade..Men att säga att 40.000:- är rimligt är lite väl tycker jag..

Jag tycker 40 är rimligt det var ca vad både min mans och min kostade st och vi har inte 1,5 i lön.
    Vi letade inte efter dyra ringar utan vad vi ville ha och då blev priset så.

Det viktiga är nog inte pengarna i detta fall utan hur man värderar sin partner.
    Om min man bara skulle tänka på sig själv skulle jag också bli ledsen

• MulleNuh

Det jag menar är att det är "fult" att gå och förvänta sig saker..

Och inte sjutton värderar jag min partner i pengar, utan han värderas på viktiagre och djupare sätt än så!

Svar på tråden pris förlovningsring